Hendricus Posted September 23, 2009 Posted September 23, 2009 (edited) Weet iemand toevallig of de 15 inch aluminium velgen van een Kia Carnival ook passen op mijn Cee'd Sporty Wagon? Het gaat voornamelijk om de maat van de naven. Daar wist mijn lokale werkplaats even geen andwoord op te geven. Bij voorbaat dank voor jullie meedenken! groeten, Henk Edited September 23, 2009 by Hendricus Quote
Leon Posted September 24, 2009 Posted September 24, 2009 Ik heb net even gekeken op de steekwijzer van FZ Nederland http://www.fznederland.com//?/steekwijzer/ en volgens die site is de steek en naafdiameter hetzelfde, dus zou moeten passen. Ik weet alleen niet of het in deze lijst over het oude of nieuwe model carnival gaat. En anders gewoon even meten of proberen, dan weet je het gelijk. Steek moet 5 x 114.3 zijn en naafdiameter 67.1 mm. Quote
Hendricus Posted October 11, 2009 Author Posted October 11, 2009 Suggestie winterbanden? Hoi, Ik heb via marktplaats een setje z.g.a.n. 15 inch aluminium velgen van een Carnival gekocht (uit een faillisement van Kroymans) en daarop mijn standaard Michelin-banden laten zetten. Het resultaat is prima! Maten komen goed overeen. De stalen velgen heb ik nu over om winterbanden te laten monteren. Hebben jullie suggesties? Ik heb gelezen dat Vredestein Snowtrac een goed prijs/kwaliteit verhouding heeft. Ik wil niet te veel herrie hebben en niet te duur uit zijn! Quote
Rick Horst Posted October 11, 2009 Posted October 11, 2009 dat zijn erg goede banden. ik heb ze voor beide auto's. voor de kia de snowtrac2 en voor de celica de snowtrac3. prijs valt ook mee (althans voor mij omdat het via een kennis ging) ik denk dat ongeveer 400 voor een set incl montage mogelijk is. let wel goed op het bandenformaat en snelheidsindicatie. zorg er voor dat dit het zelfde is als bij de zomerbanden. Quote
Leon Posted October 13, 2009 Posted October 13, 2009 Ik ga binnen 2 weken de Bridgestone Blizzak LM30 laten monteren, is een nieuwe band en komt erg goed uit de testen Quote
Recommended Posts