Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo,

Ik heb twee weken geleden een Kia Sorento 2.4 ex uit 6-2005 gekocht

Heb er alleen nog maar in de stad mee gereden entoen bleef de temperatuurmeter net iets onder het midden staan.

Nu heb ik er vandaag 200km op een snelweg mee gereden en bleef de temperatuuurmeter niet constant iets onder het midden maar liep hij af en toe iets op naar boven het midden en dan zakte hij weer naar onder het midden.

Is dit normaal????

Bij mijn vorige auto stond hij altijd vast op het midden en dit was voor mij nieuw dat de temperatuurmeter bewoog.

Posted

niet normaal, vele mogelijke redenen: laten checken bij de dealer immers je sorento 2 weken geleden aangeschaft en op een van juni 2005 heb je vast nog garantie van de dealer.

succes!

Posted

Hallo Willem1,

Volgens mij is het heel normaal dat de temperatuurmeter (temp.) fluctueert. Zeker bij langere afstanden zal de ventilator (vent) vaker bijspringen om de motortemperatuur te reguleren. De koelvloeistof doet het overige werk. Zeker wanneer de vent aanspringt zal de temp.meter dan wat kunnen zakken.

Volgens mij niet iets om je erg ongerust om te maken, lijkt mij.

Maar voor de zekerheid navragen bij de dealer kan natuurlijk nooit kwaad.

Posted

Mijn temperatuurmeter staat steevast iets onder het midden. Of het nu berekoud is zoals de voorbije winter (-15

Posted

Hallo Smart, 't is zoals Alex al heeft geschreven. Ook bij extreme belasting zal de temperatuurmeter niet fluctueren.

Laten nazien is de boodschap-

Succes!