shuma2owner Posted October 9, 2009 Posted October 9, 2009 Hoi beste mensen Heb vandaag een shuma2 uit 2004 gekocht. Best wel een gave kar. Maar als ik optrek dan heb ik last van trilling Ik niet maar de shuma wel te verstaan. Heb wel gelezen dat het probleem wel vaker voorkomt. Maar mijn vraag is kan ik hier wat mee. m.v.g:shuma2owner Quote
Relena Posted October 10, 2009 Posted October 10, 2009 Allereerst welkom op dit forum Shuma2owner. Wens je leuke en leerzame forum momenten toe. Die trilling is dat alleen bij het optrekken? Groetjes, Relena Quote
shuma2owner Posted October 10, 2009 Author Posted October 10, 2009 hoi relena Ja dat is alleen bij het optrekken. als je optrekt tot 3000 toeren heb ik daar geen last van. Quote
adeevee Posted October 15, 2009 Posted October 15, 2009 Ik heb er ook een shuma van 2004, verder lekkere auto, maar ook ik heb trillingen bij optrekken, vooral in de 3e versnelling. Schijnt veel voor te komen, geen idee hoe. Quote
bigwade Posted October 15, 2009 Posted October 15, 2009 Ik heb het ook met mijn Sportage tussen 20-30km/h bij het optrekken. 1, 2 of 3 maakt niet eens zo uit ( ja, 3 ook eens geprobeerd) Onbalans van de wielen kan het niet zijn, heb het verder met geen enkele snelheid. Quote
Smart Posted October 15, 2009 Posted October 15, 2009 Volgens mij zou het aan de motorophanging kunnen liggen. Dat de ophangrubbers ermee te maken kunnen hebben. Bij optrekken kantelt de motor altijd iets, maar wanneer de rubbers te soepel zijn, zal de kantelbeweging heftiger worden. Quote
Janelize Posted October 25, 2009 Posted October 25, 2009 (edited) Ik heb het ook met mijn Sportage tussen 20-30km/h bij het optrekken.1, 2 of 3 maakt niet eens zo uit ( ja, 3 ook eens geprobeerd) Onbalans van de wielen kan het niet zijn, heb het verder met geen enkele snelheid. De Sportage (model 2007) van mijn pa heeft ook last van trilling bij lage snelheden. Volgens mijn Kia-dealer komt dit door problemen met kromme aandrijfassen wat trillingen bij lage snelheden (dus ook bij optrekken) tot gevolg heeft. Ik raad aan om even bij de dealer te gaan horen. Edited December 29, 2009 by Janelize Quote
Recommended Posts