Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Toch nog even terugkomend op de snelheidsweergave.
Als je met de Kia navigatie rijd, dan ben je toch verbonden met de satelieten, dus een GPS signaal naar de auto?
Voorheen reed ik met een Garmin gps en die gaf keurig de echt gereden snelheid aan, net zoals in mijn test met 2 telefoons tijdens het rijden.
Hoe kan dan de Kia navigatie dan hetzelfde aangeven als de snelheid van de auto op je dashboard??

Geplaatst

Dat is een keuze van Kia en heeft waarschijnlijk te maken met het niet willen creëeren van verwarring en/of aansprakelijkheid voor snelheidsovertredingen.

• Like 1
Geplaatst

Hmm, zou natuurlijk kunnen maar dan moet de programmatuur wel behoorlijk zijn aangepast om de kilometerteller snelheid ook in de navigatie te krijgen.
Voorlopig maar de telefoon snelheid geloven en een schepje van 5 KM extra op het stroom/gaspedaal om achterliggers niet te denken te geven.....wat een slome ouwe l....😅

• 2 weken later...
Geplaatst

Ik heb mijn auto gisteren (17-11-2023) bij de dealer mogen brengen voor het navigatie probleem wat hier eerder is beschreven. Het probleem dat de navigatie vermeld dat ik heel ergens anders rijd,in een weiland,naast de weg,een andere wijk enz. Meestal als ik het donker rijd. Ook Google Maps met Android,ook de weg kwijt.

Eind van de dag werd ik gebeld dat ik de auto weer kon ophalen. Het resultaat werd mij verteld:"Het probleem is bekend bij Kia, een landelijk probleem.We hebben nog geen oplossing".

Conclusie, ik heb een mooie Kia Niro, alleen het navigatie systeem heeft nooit goed gewerkt en Google Maps met Android,werkt ook niet.

Geplaatst

Beste Ary-66, zoals eerder door mij beschreven, een tussenoplossing die mij goed werkte en aangeraden werd door Kia Wolters, is de dashboardverlichting in de hoogste stand te zetten. Inmiddels is het probleem bekend en is er 2 weken geleden een nieuw klokteller in het dashboard geplaatst. Ik heb nog niet uitgeprobeerd de dashboardverlichting op een lagere stand te zetten om te zien of de rare navigatieproblemen dan wegblijven. Maar tot op heden werkt de navigatie weer probleemloos.

• 2 weken later...
Geplaatst

Ik ben benieuwd JW hoe dat in het donker gaat verlopen. Misschien dat de nieuwe tellerklok een veel betere afscherming heeft bij het (automatisch) dimmen van het dashboard.
Dan hebben Ary en ikzelf mogelijk het juiste antwoord waarvoor Kia dan een landelijke oplossing aandraagt.
Zullen de dealers een pak werk aan hebben als alle klokken moeten worden vervangen of technisch aangepast.
Ik denk dat ik het probleem met mijn nieuwe Niro alvast ga aanmelden.

Geplaatst

Sinds de nieuwe tellerklok is geïnstalleerd werkt alles feilloos. Je spreekt in bovenstaand bericht over automatisch dimmen, ik hoor dit voor het eerst. Is dit een instelling die ik zelf kan aanpassen?

Wat ik van Kia Wolters hoorde was dat dit probleem maar bij enkele Niro's voor komt.

Geplaatst (aangepast)

Gaf even uit mijn hoofd het automatisch dimmen aan....hmmmmm.
In ieder geval gaat het navigatiescherm automatisch op dimstand/avondstand maar dat kun je in het menu zelf aangeven volgens mij. Ook als je een tunnel inrijd dan gaat het scherm op gedimde stand totdat er weer voldoende licht is.
Maar bedankt voor je update JW. Zal wel een keer wat plannen bij Kooijman (voorheen Wolters) .Is voor mij niet naast de deur.

Afbeelding van WhatsApp op 2023-11-30 om 16.23.24_101ec8c8.jpg

aangepast door Henk53
Geplaatst

Ah, bedoelde je dat met automatisch dimmen, dat is me bekend. Maar zoals je ziet, er is een oplossing (nav. doet het nog steeds :-)).

• 4 maanden later...
Geplaatst

Hoi JW57,

Hier een andere KIA Niro Hybrid rijder met exact hetzelfde probleem. Ik gebruik mijn Android Auto om te navigeren (hierbij wordt de GPS van de AUTO gebruikt). Het probleem lijkt zich bij voor te doen na vertrek uit een garage en/of bij zware bewolking. Zelfs zonder het aanzetten van mijn navigatie geeft de auto waarschuwingen dat ik aan de verkeerde kant van de weg rijd?!

Inmiddels heb ik al vier filmpjes van dit probleem laten zien in de garage maar verder dan het vervangen van de software (drie keer door de garage en twee keer door mijzelf), zijn we nog niet gekomen. Morgen krijgen ze een laatste poging en is het dan nog niet opgelost, dan breng ik voortaan mijn auto naar een andere garage! Hopen dat ze daar wel verder kijken dan hun neus lang is. Overigens ben ik verder bijzonder tevreden over mijn KIA Niro!!!!!!

Bedankt voor het delen van jouw oplossing / bypass.

Groeten,

JS56.

Geplaatst

Hi JS56

mijn oplossing (tenminste die van Wolters) gewoon bij je dealer een nieuwe tellerklok laten installeren. Tot op heden werkt de nav. probleemloos, dus die nieuwe klok was de oplossing.

Groet, JW57

• 2 maanden later...
Geplaatst

Beste leden,
Ben nieuw op dit forum en de eigenaar van Niro EV uit 2019. Wellicht kan iemand mij helpen met het volgende “navigatie probleempje “. Als ik bv Frankrijk inspreek krijg ik zowel gesproken als informatie in het scherm dat het land niet compatibel is met de geselecteerde taal, terwijl het hele systeem toch Nederlands is. Handmatig een buitenlands adres invoeren werkt wel. Wat doen ik verkeerd??
Alvast mijn dank voor reacties en suggesties 
groet Steven 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...