SpeedyG Geplaatst 9 December, 2022 Geplaatst 9 December, 2022 Misschien wel handig om een topic te hebben waar info over nieuwe updates voor de Kia XCeed (PHEV) staan vermeld. Quote
SpeedyG Geplaatst 9 December, 2022 Topic Starter Geplaatst 9 December, 2022 Gelijk zelf maar even aftrappen. Heb vandaag mijn XCeed Plug-In voorzien van laatste update. Auto is 15-8 op kenteken gezet en heeft twee maanden op depot van Lease maatschappij gestaan. Het hele update proces duurde uiteindelijk 3 kwartier. Best lang als het buiten -2 C is. Controle van voor en na update leert dat alles is voorzien van nieuwere versie: Softwareversie CD_P_22.EUR.SSW_L.001.001.221129.CUV Firmwareversie CD_P_22.EUR.02.221124.MICOM Navigatie-app-versie STD5W.EUR.KIA.221118.a3a226b Kaartversie EUR.15.47.67.025.631.5 Quote
Lando Ophelders Geplaatst 9 December, 2022 Geplaatst 9 December, 2022 mooi, ik ben er nu mee bezig. Overigens hoef je er niet bij te zijn. de auto gaat zelf verder met updaten. Ook de motor hoeft niet aan te staan. ben bernieuwd straks. Quote
RuudvW Geplaatst 2 Januari, 2023 Geplaatst 2 Januari, 2023 Beste Speedy Ik heb zelf sinds 4 dagen mijn Kia xceed 1.6 GDi PHEV ExecutiveLine . Ik zou ook graag mijn software willen updaten. Vraag: waar haal ik de nieuwste software vandaan en is het makkelijk te instaleren? Weet u ook toevallig hoe ik aan een Nederlandse handleiding van deze kia kan komen? Hoor graag van u. Groet Ruud Quote
cobalt Geplaatst 2 Januari, 2023 Geplaatst 2 Januari, 2023 11 minuten geleden, zei RuudvW: Beste Speedy Ik heb zelf sinds 4 dagen mijn Kia xceed 1.6 GDi PHEV ExecutiveLine . Ik zou ook graag mijn software willen updaten. Vraag: waar haal ik de nieuwste software vandaan en is het makkelijk te instaleren? Weet u ook toevallig hoe ik aan een Nederlandse handleiding van deze kia kan komen? Hoor graag van u. Groet Ruud https://update.kia.com/EU/E1/navigationUpdate Quote
RuudvW Geplaatst 2 Januari, 2023 Geplaatst 2 Januari, 2023 Dank voor de snelle reactie. Hoop dat er ook nog iemand kan vertellen hoe ik aan de Nederlandse handleiding kan komen. Quote
SmurfenB Geplaatst 2 Januari, 2023 Geplaatst 2 Januari, 2023 Je kan de taal instellingen van deze site rechtsbovem aanpassen. Updates zijn meertalig, het blijft gewoon Nederlands als hij nu op Nederlands staat. Quote
HansH Geplaatst 6 November, 2023 Geplaatst 6 November, 2023 Er is vandaag (6 november) een nieuwe versie van de software en de kaarten beschikbaar gekomen! Quote
SmurfenB Geplaatst 7 November, 2023 Geplaatst 7 November, 2023 Er loopt een draadje bij de kia Niro, hier op het forum. Wireless AA/CP is 1 van de grote wijzigingen, die niet lijkt te werken. Werkt dat bij jou, na de update @HansH? Quote
SpeedyG Geplaatst 8 November, 2023 Topic Starter Geplaatst 8 November, 2023 Gisteren de November update erop gezet. Helaas geen AA-wireless, ook de optie om automatisch interne lucht circulatie aanzetten in tunnels is niet beschikbaar in deze update. Elk geval niet in update voor MY22 PHEV update. Benieuwd of andere dit wel hebben. Quote
SpeedyG Geplaatst 8 November, 2023 Topic Starter Geplaatst 8 November, 2023 Het lijkt erop dat de twee nieuwe functies in de laatste update alleen beschikbaar word voor auto's met ccNC unit. Momenteel heeft alleen de EV9 deze unit. Toekomstige EV modellen zullen deze ook krijgen. Als dit klopt is het helaas geen AA-wireless voor ons XCeed rijders Ook zullen we zelf de ventialatie handmatig moeten omzetten in tunnels 1 Quote
SmurfenB Geplaatst 9 November, 2023 Geplaatst 9 November, 2023 Op 8-11-2023 om 06:54, zei SpeedyG: Het lijkt erop dat de twee nieuwe functies in de laatste update alleen beschikbaar word voor auto's met ccNC unit. Momenteel heeft alleen de EV9 deze unit. Toekomstige EV modellen zullen deze ook krijgen. Als dit klopt is het helaas geen AA-wireless voor ons XCeed rijders Ook zullen we zelf de ventialatie handmatig moeten omzetten in tunnels De laatste update was voor ons ook beschikbaar, maar sommige functies werken niet. Waaruit maak jij op de ccNC de opties alleen krijgt? En Gen5/Gen5w niet? (ccNC staat voor connected car Navigation Cockpit) Ik ben ook benieuwd waarom de ventilatie niet naar ons komt, volgens jouw bericht? Daar heb ik nog helemaal niets overgelezen, namelijk. Quote
SpeedyG Geplaatst 9 November, 2023 Topic Starter Geplaatst 9 November, 2023 Ik baseer me op topics hierover in het Niro deel. Daar staat duidelijk (met bewijsvoering) dat deze twee in deze update zitten. Heb de update gedraaid en heb ze niet, dus mijn conclusie deze updates zijn (nog) niet voor de XCeed. Bij de Niro hebben ze het zelfde ondervonden. Maar dat wist je al want je hebt zelf daarin ook gepost. Quote
SmurfenB Geplaatst 9 November, 2023 Geplaatst 9 November, 2023 A oké, bedankt! Ik vind het leuk om bij te houden, was benieuwd of je nieuwe kanalen had hiervoor. Sommige van deze dingen beginnen als geruchten, komen dan in de notificatie van de update en volgen later met een tussentijdse correctie update (zonder notificatie op update.kia.com, enkel veranderde datum stempel). Dit was zo bij de AndroidAuto wide update. Quote
stoffel68 Geplaatst 28 December, 2024 Geplaatst 28 December, 2024 Goedemiddag alle , Ik ben sinds 14 december in het bezit van een xceed 2021 het is een 1.6 plugin uit Duitsland nu krijg ik de update voor de navigatie niet geïnstalleerd op dat hij niet volledig zou zijn maar volgen de kia wel wat nu komt het omdat het een duitse kia xceed is kan iemand mij advies geven dankje en een goede jaarwisseling alle Michel Quote
Cle Geplaatst 3 Januari, 2025 Geplaatst 3 Januari, 2025 Op 28-12-2024 om 15:33, zei stoffel68: Goedemiddag alle , Ik ben sinds 14 december in het bezit van een xceed 2021 het is een 1.6 plugin uit Duitsland nu krijg ik de update voor de navigatie niet geïnstalleerd op dat hij niet volledig zou zijn maar volgen de kia wel wat nu komt het omdat het een duitse kia xceed is kan iemand mij advies geven dankje en een goede jaarwisseling alle Michel Had hetzelfde probleem. Opnieuw alles op USB zetten en opnieuw installeren heeft bij mij geholpen. Quote
HansH Geplaatst 17 Januari, 2025 Geplaatst 17 Januari, 2025 Vandaag (17-1) is er een kaart en software update beschikbaar gekomen. zie https://update.kia.com/EU/NL/Main Quote
HansH Geplaatst 15 September, 2025 Geplaatst 15 September, 2025 Kwam er net achter dat er op 9 september weer een update is uitgebracht. https://update.kia.com/EU/NL/Main Met name de overstap naar ‘Google Zoeken’ ziet er erg interessant uit. Ben benieuwd hoe dat in de praktijk uit gaat pakken….. Voor info over de nieuwe functies en verbeteringen: https://update.kia.com/EU/NL/updateNoticeView/PDbFq8 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.