Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Kia XCeed software/navigatie updates

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Gelijk zelf maar even aftrappen. Heb vandaag mijn XCeed Plug-In voorzien van laatste update.

Auto is 15-8 op kenteken gezet en heeft twee maanden op depot van Lease maatschappij gestaan.

Het hele update proces duurde uiteindelijk 3 kwartier. Best lang als het buiten -2 C is.

Controle van voor en na update leert dat alles is voorzien van nieuwere versie:

Softwareversie CD_P_22.EUR.SSW_L.001.001.221129.CUV
Firmwareversie CD_P_22.EUR.02.221124.MICOM
Navigatie-app-versie STD5W.EUR.KIA.221118.a3a226b
Kaartversie EUR.15.47.67.025.631.5

• 4 weken later...
Geplaatst

Beste Speedy 

Ik heb zelf sinds 4 dagen mijn Kia xceed 1.6 GDi PHEV ExecutiveLine . Ik zou ook graag mijn software willen updaten. Vraag: waar haal ik de nieuwste software vandaan en is het makkelijk te instaleren? Weet u ook toevallig hoe ik aan een Nederlandse handleiding van deze kia kan komen?

Hoor graag van u. 

Groet Ruud

Geplaatst
11 minuten geleden, zei RuudvW:

Beste Speedy 

Ik heb zelf sinds 4 dagen mijn Kia xceed 1.6 GDi PHEV ExecutiveLine . Ik zou ook graag mijn software willen updaten. Vraag: waar haal ik de nieuwste software vandaan en is het makkelijk te instaleren? Weet u ook toevallig hoe ik aan een Nederlandse handleiding van deze kia kan komen?

Hoor graag van u. 

Groet Ruud

https://update.kia.com/EU/E1/navigationUpdate  :)  

Geplaatst

Dank voor de snelle reactie. Hoop dat er ook nog iemand kan vertellen hoe ik aan de Nederlandse handleiding kan komen.

• 10 maanden later...
Geplaatst

Gisteren de November update erop gezet.

Helaas geen AA-wireless, ook de optie om automatisch interne lucht circulatie aanzetten in tunnels is niet beschikbaar in deze update.

Elk geval niet in update voor MY22 PHEV update.

Benieuwd of andere dit wel hebben.

Geplaatst

Het lijkt erop dat de twee nieuwe functies in de laatste update alleen beschikbaar word voor auto's met ccNC unit.

Momenteel heeft alleen de EV9 deze unit. Toekomstige EV modellen zullen deze ook krijgen.

Als dit klopt is het helaas geen AA-wireless voor ons XCeed rijders 🫠 Ook zullen we zelf de ventialatie handmatig moeten omzetten in tunnels 😁

• Like 1
Geplaatst
Op 8-11-2023 om 06:54, zei SpeedyG:

Het lijkt erop dat de twee nieuwe functies in de laatste update alleen beschikbaar word voor auto's met ccNC unit.

Momenteel heeft alleen de EV9 deze unit. Toekomstige EV modellen zullen deze ook krijgen.

Als dit klopt is het helaas geen AA-wireless voor ons XCeed rijders 🫠 Ook zullen we zelf de ventialatie handmatig moeten omzetten in tunnels 😁

De laatste update was voor ons ook beschikbaar, maar sommige functies werken niet. Waaruit maak jij op de ccNC de opties alleen krijgt? En Gen5/Gen5w niet? (ccNC staat voor connected car Navigation Cockpit)

Ik ben ook benieuwd waarom de ventilatie niet naar ons komt, volgens jouw bericht? Daar heb ik nog helemaal niets overgelezen, namelijk.

Geplaatst

Ik baseer me op topics hierover in het Niro deel.

Daar staat duidelijk (met bewijsvoering) dat deze twee in deze update zitten.

Heb de update gedraaid en heb ze niet, dus mijn conclusie deze updates zijn (nog) niet voor de XCeed.

Bij de Niro hebben ze het zelfde ondervonden.

Maar dat wist je al  want je hebt zelf daarin ook gepost.

Geplaatst

A oké, bedankt!

Ik vind het leuk om bij te houden, was benieuwd of je nieuwe kanalen had hiervoor. ;) 
Sommige van deze dingen beginnen als geruchten, komen dan in de notificatie van de update en volgen later met een tussentijdse correctie update (zonder notificatie op update.kia.com, enkel veranderde datum stempel). Dit was zo bij de AndroidAuto wide update.

• 1 jaar later...
Geplaatst

Goedemiddag alle ,

Ik ben sinds 14 december in het bezit van een xceed 2021 het is een 1.6 plugin uit Duitsland nu krijg ik de update voor de navigatie niet geïnstalleerd op dat hij niet volledig zou zijn maar volgen de kia wel wat nu komt het omdat het een duitse kia xceed is kan iemand mij advies geven dankje en een goede jaarwisseling alle

Michel

Geplaatst
Op 28-12-2024 om 15:33, zei stoffel68:

Goedemiddag alle ,

Ik ben sinds 14 december in het bezit van een xceed 2021 het is een 1.6 plugin uit Duitsland nu krijg ik de update voor de navigatie niet geïnstalleerd op dat hij niet volledig zou zijn maar volgen de kia wel wat nu komt het omdat het een duitse kia xceed is kan iemand mij advies geven dankje en een goede jaarwisseling alle

Michel

Had hetzelfde probleem. Opnieuw alles op USB zetten en opnieuw installeren heeft bij mij geholpen.

• 2 weken later...
  • 7 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...