Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ben sinds negen weken in het bezit van een Sorento (3.3 6 cilinder op gas) van 2 jaar oud.

Toen hij 2 weken in mijn bezit was wilde hij niet meet op gas lopen en het lampje van het moter management begon te branden. Ik slim ik heb nog fabrieks garantie, dus naar de dealer . in mijn geval auto zuid in eindhoven. daar werd de wagen door gemeten en nieuwe software voor de gas instalatie geinstaleerd. daar het moeilijk was uit te vinden hoe de auto was onderhouden en waar de gas instalatie was ingebouwd, Was dit ivm de garantie en het ten gronde gaan van de importeur een discussiepunt.toen bleek dat het probleem niet was opgelost ben ik terug gegaan naar auto zuid ( genot om daar te komen je word er als een klant die koning is behandeld) daar is de wagen een paar weken (4) geweest en zij hebben de koppen gereviseerd en de discussie opgelost. alles door hun geregeld en uitgezocht en gemaakt. nu heb ik weer een nieuwe wagen. als ik punten moest geven voor de garage was dit makkelijk.

10 voor behandeling klant

10 voor service

10 voor reparatie

10 voor uitleg ( mocht de zieke wagen bezoeken in de garage)

8 voor de 4 weken dat ik de wagen moest missen ,is wat lang, maar als je dan de wagen ophaald en je krijgt de sleutel en geen rekening is dit wel minder erg.

al met al zeer tevreden over de garage en de wagen rijd weer zalig als nieuw.

groetjes Hank

Posted

Welkom hier.

Geen onderhouds historie ?

Lijkt mij een beetje raar.

Elke Kia dealer kan zien waar wanneer geleverd is.

Beurten worden geregistreerd ivm garantie.

Dat je zo goed geholpen bent is een pluim voor de garage !

(die factureren dat trouwens gewoon door naar Kia Nederland en worden daar dus ook niet armer van)

Guest GreyGriffin
Posted

Hallo Hank,

Welkom op dit forum. Vier tienen en een acht, dat lijkt me een prima score bij je ervaringsbericht met de dealer. Heel leuk om zo'n verhaal vol positieve beoordelingen te lezen in een tijd waarin er vaak alleen wordt gemopperd en gezeurd. Heb je binnenkort wellicht gelegenheid een foto van je Sorento met ons te delen?

Met vriendelijke groet,

GreyGriffin

Posted (edited)

Hallo Hank,

Welkom op dit forum. Ik denk dat je in je handen mag knijpen met zo'n dealer. Ondanks dat hij niet verplicht was te helpen, heeft je dealer het blijkbaar zeer naar je zin opgelost. Kijk, dat geeft vertrouwen in de mensheid. Blijkbaar is het niet alleen geld verdienen maar ook gewoon service verlenen. 'Service koop je niet, die krijg je'.

welkom-23.jpg

Edited by Smart
Posted (edited)

Hallo Hank welkom op dit forum vanuit het mooie Limburg.

Je hebt gelijk de goeie genomen ze beginnen het schijnbaar te leren.

Groetjes,

Relena

Edited by Relena
Posted

ik heb niet gezegt dat er geen historie was.

maar dat het een en ander wat moeilijk was uit te zoeken ivm het niet meer bestaan van de dealer waar de auto was aangekocht. en het is niet van belang of de dealer moet betalen maar het is voor mij erg belangrijk dat een dealer, lees monteur en verder personeel, mij als klant is koning behandelen.

mijn bericht was bedoelt om aan te tonen dat niet alles negatief hoeft te zijn op een forum

groetjes Hank

Posted

Foto's volgen nog eerst mijn nieuwe bullbar en rearbar instaleren.

duurt een paar dagen omdat ik hem heb gekocht zonder montage steunen . die moet ik even maken.maar daar door wel honderden euro s bespaart.

groetjes Hank

Posted

Gelukkig dat het zo goed opgelost is!! Super.

Alleen hier weer een bewijs dat het geen fijne situatie momenteel is met kia en het opzeggen van zoveel dealers!!! Jammer dat het allemaal zo gaat. Er zijn merken die hebben het onderhoud e.d. in een centraal systeem verwerkt maar zover is kia helaas nog niet.