Jump to content

Smartphone oplaadkabel links van stuur

Ed Meulmeester
Go to solution Solved by Murcielaygo,

Recommended Posts

Hallo. Ik ben nieuw hier en heb onlangs een Venga van 2014 gekocht. Ik vind het fijn om mijn telefoon links van het stuur te hebben. Maar die moet natuurlijk opgeladen worden. Ik heb waar de knoppen voor o.a. de dasboard verlichtingssterkte 1 blindplaatje zitten (meest rechts). Daar zou ik de kabel uit kunnen laten komen (gaatje boren) maar er zit wel een stekker achterin het plaatje. Wat doe ik daarmee??

En waar steek ik de USB kabel het beste in? Sigarette aansteker bij aux? Of bij handrem? Of in USB-poort? En hoe kom ik vanaf daar achterlangs het dashboard om de kabel netjes weg te werken.

Alvast dank!

• Confused 1

• 2 weeks later...

Je hebt een heel specifieke vraag over een model dat niet veel voorkomt, laat staan op dit forum aanwezig is, dus dat is niet zo vreemd.

Als je zekeringkast links zit zoals bij mijn Picanto zou je met een Add-a-Circuit een voeding daar kunnen aftakken voor je device en dat naar buiten voeren via het blindplaatje.
Ik heb in mijn Picanto TA zo een voeding gemaakt voor mijn TomTom op de A-stijl, maar ik heb de kabel onder het derurrubber door weten te voeren, dat was mooier.

• Like 1

Ik heb het toch anders gedaan. Niet om het advies van @Murcielaygo (waarvoor dank) in de wind te slaan, maar omdat ik niet durf te "rommelen" in de zekeringkast.

Ik heb een 2 meter lange USB-kabel gekocht en deze boven de aansluitingen in de middenconsole naar erachter kunnen krijgen, en de USB-c aansluiting door het blindplaatje gebracht door het maken van een gat te maken. De stekker die hierin zit met tape afgeblind en met kleine tyraps aan het blindplaatje achter het dashboard "gehangen".

Nog wel een mooie sigarettenaansteker gekocht ter vervanging van die uit de video.

(Let niet op mijn ademhaling. Ik had me net ontvouwen van onder het dashboard kruipen ☺)

• Like 1

• Solution

Prima oplossing!

Tip, mocht er een volgende keer komen; maak een sleuf gaatje aan de zijkant van het blindplaatje. Dan hoef je niet het hele stekkertje door te voeren EN kan dat stekkertje ook niet terug schieten.

In mijn Picanto heb ik overigens voor mijn automatische Qi houder ook gebruik gemaakt van de meegeleverde 3-voudige USB-lader die met de houder werd meegeleverd en de kabel tussen twee panelen door en langs de stuurkolom naar de houder gevoerd.

Die houder is trouwens wel ideaal; opent en sluit electrisch en met de telefoon erin krijgt deze draadloos mooi genoeg lading om bij thuiskomst na een dag werken net geen volle accu te hebben.

• Like 1