Jump to content

Vergrendelen van deuren werkt niet.

Frans Muris

Recommended Posts

Hallo

De centrale vergrendeling van de deuren werkt niet meer. Accu was leeg. Deze heb ik vernieuwd helaas geen resultaat. Keyles starten werkt gelukkig wel nog. Het signaal wordt wel door de auto ontvangen (knipperlichten werken als je op de knop van de sleutel drukt. Ik hoor af en toe een zachte klik als ik op de afstandsbediening druk. Als ik op de ontgrendelknop die in de deur bij de bestuurder druk gebeurt er niets en hoor ik de zachte klik niet. Weet iemand waaraan dit ligt.

Groet,

Frans

Hallo

De centrale vergrendeling van de deuren werkt niet meer. Accu was leeg. Deze heb ik vernieuwd helaas geen resultaat. Keyles starten werkt gelukkig wel nog. Het deursignaal wordt wel door de auto ontvangen (knipperlichten werken als je op de knop van de sleutel drukt. Ik hoor af en toe een zachte klik als ik op de afstandsbediening druk. Als ik op de ontgrendelknop die in de deur bij de bestuurder druk gebeurt er niets en hoor ik de zachte klik niet. Weet iemand waaraan dit ligt.

Alle zekeringen zijn okee. Als ik de zekering DR Lock 20 Ampere (zekeringkast links naast het stuur) terugplaats komt er een vonkje. Dit gebeurt bij de andere zekeringen niet.

Groet,

Frans

Edited by Frans Muris

Heb je de mogelijkheid te meten hoeveel stroom er in rust door de zekering vloeit? Met wat je nu beschrijft denk ik haast dat er een relais blijft plakken en dus constant de sloten op 1 stand wil houden.
Maar dan moet er dus ook flink wat stroom door die zekering lopen.

Van jouw specifieke model weet ik het niet, maar dergelijke modules zitten vaak in de buurt van de zekeringkast in het interieur. "Boven je linker voet" is een populaire locatie.

Maar als je kunt zou ik eerst het stroomverbruik op die zekering door (laten) meten.

Wat is er mis met de dynamo? Want als daar iets mis mee is zou dat zomaar de module stuk gemaakt kunnen hebben met bijv. overspanning of een piekstroom door onderspanning.

Waarom laat je hen niet meteen even meten?

0,2A is niet voldoende om de sloten te kunnen bedienen, dus het is waarschijnlijk geen plakkend relais.
Het is wel aan de hoge kant voor ruststroom naar mijn idee.

Maar verder heb ik voor dit moment geen goede ideeën meer...

Je zult vast onderdelenlijn.nl of onderdelenzoeker.nl al geprobeerd hebben, maar ik heb zelf ook goede ervaringen met Van Deijne in Volkel.
Zij zijn bij beide systemen aangesloten, maar doen ook zelf aan postorder via deijne.nl

• 2 weeks later...

Helaas geen enkele zekeringkast tweede hands. Ik een nieuwe moeten bestellen is duur maar het werkt nu wel weer. Ik ga dit weekend de oude zekeringkast uit elkaar halen. Als ik iets ontdek zal ik dat hier melden.

• Like 1