Jump to content

even voorstellen............

Recommended Posts

Goedendag mede kianen,

Voor mijn naam "stukkeduck" verwijs ik naar mijn site . De daar toegepaste naam werd op mijzelf toegepast door een Burton-clubgenoot nadat ik op de A4 met de motor onderuit was gegaan.

Sinds een ruime maand zijn mijn vrouw en ik de blije bezitters van een KIA Soul X-tra.

Eerste kennismaking met de auto was voor mij even schrikken, zo vierkant.....

Inmiddels ben ik daar blijkbaar aan gewend geraakt en vind het model steeds leuker en mooier worden. Daarnaast vind ik de rij-ervaring tot nu toe gewoon top. De ingeruilde Renault Scenic deed dat zeker niet beter en onbetrouwbaarder dan een Renault (je schijft het met A U maar spreekt het uit met de O van onbetrouwbaar) zal een KIA niet zijn. Er is ook bij onze Soul een klein vraagje. De X-tra zou mistlampen voor hebben, die van ons heeft daar plastic afdekroostertjes. Is grmeld bij de garage, wij wachten nog even af hoe dat verder verloopt. De wagen zelf is helemaal top, van binnen, van buiten confort, weggedrag you name it.

Welkom op dit forum Stukkeduck.

We hebben ook de X-tra uitvoering maar dan met mistlampen.

Waarschijnlijk heb jij een van de eerste x-tra's.

Daar hebben ze de mistlampen op sommige vergeten of niet geplaatst.

Wij zijn trouwens ook zeer tevreden buiten verwachting tevreden met de Soul.

Dit geld voor alles design, comfort, weggedrag en rijgenot.

Groetjes,

Relena

Guest GreyGriffin

Hallo Stukkeduck,

Ook ik heet je, net als Relena, van harte welkom op dit forum. We zijn weer een Soul-rijder rijker! Ik zie de Soul de laatste weken steeds vaker opduiken in het straatbeeld. In mijn woonplaats heb ik er nog niet een kunnen betrappen, maar het is een miezerig dorpje. Toch zal dat binnenkort wel gaan gebeuren, want ik was begin deze week even bij mijn Kia-dealer en die vertelde me dat de verkoop van dit model lekker loopt. Ik wens je vele veilige en prettige kilometers toe met de aanwinst. Krijgen we er binnenkort een paar fotootjes van te zien?

Met vriendelijke groet,

GreyGriffin

Edited by GreyGriffin

Hallo Stukkeduck,

Welkom, welkom!

Alweer een Soul, ze zijn volgens mij niet aan te slepen....:shock:

Nou, volgens de overleveringen op dit forum moet het een prettig rijdend, price winning car zijn. En ik geloof die verhalen, maar ik wil wel foto's zien hoor!

Mumblewelkom2.jpg

• 2 weeks later...

Eindelijk gemaakt, op het bekendste stukje Lisse en voor het huis.

Schuld ingelost?

De mistlampen voor zijn er nog niet maar schijnen er wel aan te komen. Volgens de berichten waren importeur en KIA dealer niet enthousiast maar er schijnt zoals voormeld nu een toezegging te zijn.

attachment.php?attachmentid=339&stc=1&d=1256802889

Kunnen jullie je trouwens aanmelden op MijnKia van www.kia.nl?

Als ik me probeer aan te melden krijg ik het bericht "De door u ingevoerde combinatie van kenteken en meldcode is ongeldig." Ik heb dat nu een paar keer doorgemaild aan mijnkia@kia.nl en die beloven trouw erop terug te komen. Tot op heden niet dus.

post-1996-1297852842,47_thumb.jpg

Edited by stukkeduck

Guest GreyGriffin

Hey stukkeduck,

Mooie witte Soul! In een ander draadje op dit forum is een discussie losgebarsten over witte auto's, maar bij dit model vind ik het een heel fraaie en passende kleur. Zat wel even met verbazing naar die lege oogkas te kijken op de plek waar een mistlamp zou moeten zitten. Maar ik mag toch aannemen, dat de firma Kia daar nog even iets aan gaat doen...

Groet van

GreyGriffin

Ik heb er ook wel om kunnen lachen, echt wel leuk gevonden maar het klopt niet.

"mistlamp w.b. Kia "mist een lamp" zou moeten zijn: mistlamp w.b. Kia mist twee lampen. Ik vind het trouwens wel slordig van de dealer e/o importeur want het zou een type moeten zijn wat al langer geleden uit Korea is gekomen. Hebben ze dus al die tid niet doorgehad, ik blij met m'n vakgarage.

Ik vond het ook wel mooi gevonden en heb echt even gelachen.Ben ook nog steeds blij met de Soul en de lampen zijn inderdaad toegezegd. Al komen zouden ze niet komen, als ik aan de Scenic terug denk die wel mistlampen had...........dan moet ik concluderen dat ik ze zelden of nooit gebruikt heb en als ik nu toch terug aan het denken ben, liever een Kia Soul zonder mistlichten dan een Renault met.

Guest GreyGriffin

Hey stukkeduck,

Weet je wat nog aantrekkelijker is dan een Renault met mistlampen? Een Soul met oogkassen waar ook ogen inzitten! Ben blij dat ze je zijn toegezegd en hopelijk komen ze op korte termijn. Krijgen we er fotografisch bewijs van?

Groet van

GreyGriffin

• 2 months later...
  • 3 weeks later...

Kopie van melding op "Afspraak is Afspraak"

Het is echt gebeurt, de mistlampen zijn gemonteerd.:P

Volgens afspraak zou ik 12 januari de auto om 9.00 uur inleveren en in de namiddag ophalen, maar onzerzijds was er een kleine wijziging nodig. We hadden de auto om 14.30 uur nodig. Geen probleem zeiden ze bij de garage de garage, 8.00 uur brengen en om 14.00 uur klaar. Klopte helemaal, compleet gemonteerd volgens fabrieksopgave. De kopie-montage handleiding mocht ik als extraatje meenemen.