Ga naar inhoud

Dakdragers & dakkoffers


Johan Schaap

Aanbevolen Berichten

  • 2 maanden later...
Op 18-3-2023 om 19:02, zei Johan Schaap:

Turtle air II dakdragers en een Hapro Carver 6.5 MF (brilliant black) dakkoffer.IMG_20230318_101846.jpgIMG_20230318_101831.jpg

Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 9 Pro met Tapatalk
 

Ziet er goed uit, zo te zien kan het dak nog open zonder dat je daarna naar carglass moet?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 4 weken later...
  • 4 weken later...
Wat is de totale hoogte of de hoogte van het dak tov de dakkoffer? Ik heb nogal een lage carport.
Auto 164,5 Cm
Dakdragers 10 Cm (Turtle air 2)
Dakkoffer 42 Cm (Hapro Carver 6.5)

Totale hoogte dus 2,165 m.

Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 9 Pro met Tapatalk


Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 maand later...

De Turtle Air II lijkt iets hoger te staan. Hoeveel cm zit er tussen de rails? @Johan Schaap

En kan het schuifkanteldak helemaal open tot aan het eind? Ik heb een setje Hapro Cronos Aero 3 drakdragers via MP, deze zijn ook geschikt voor de Sportage V.

Echter moeten deze rails wel ver uitelkaar (ca 85cm) wil je het glazen dak kunnen openen. Dit staat niet in de beschrijvingen vermeld.

Wel dat de rails op 700mm gemonteerd moeten worden, maar dat moet dus iets meer zijn met open dak. Of de voorste rail moet iets meer naar achteren.

 

 

20230704_201727.jpg

20230704_201749.jpg

aangepast door JvdW
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 maand later...

De volgende Thule set heb ik aangeschaft. Gebruik van het panorama dak wordt afgeraden.

Dakdrager

Thule Edge Flush Rail 7206 | Dakdragerset | Kia Sportage 2022

Thule Edge Flush Rail 7206 720600 1,00 193,00 193,00 2

Thule WingBar Edge 95 Black (1-pack) 7214B 721420 1,00 97,01 97,01 2

Thule WingBar Edge 86 Black (1-pack) 7213B 721320 1,00 97,01 97,01 2

 Kit voor Sportage Dakdrager

Thule Kit Flush Rail 6112 186112 1,00 56,00 56,00 2

Dakkoffer 

Dakkoffer Thule Motion XT L Black Glossy

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


@kras 

Is die koffer niet aan de lange kant voor de Sportage? Heb je een foto? Ik heb voor een goede prijs een Thule Motion XT Sport op de kop kunnen tikken in nieuwstaat (300,- op MP)  Deze hebben we nu mee op vakantie en die is precies groot genoeg voor ons (4 personen, 2 weken) Dan hebben we in de kofferbak een blauw AH krat staan, een echte 'koelkast' (Mobicool)  en ruimte voor de hond,  onder de plank hebben we de piepschuim insert eruit gehaald en div. niet direct noodzakelijke spullen geplaatst (jassen, parasol, zwemspullen, rubberbootje etc) Voor ons is de Thule Motion XT Sport in combinatie met de Hapro Aero 3 (100,- op MP) eigenlijk perfect. Ook op de snelweg doet de koffer het goed, voor zover een koffer dat kan. We hebben lange afstanden 160/170 gereden zonder problemen. En met deze dakkkoffer/dakdrager combinatie kan het dak nog steeds helemaal open!  

Het enige wat ik heb gedaan is de automatische opening van de achterklep opnieuw ingesteld, anders raakte deze (ook maar net) de dakkoffer, de klep moest 1 a 2 cm eerder stoppen.

aangepast door JvdW
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...
Op 18-3-2023 om 19:02, zei Johan Schaap:

Turtle air II dakdragers en een Hapro Carver 6.5 MF (brilliant black) dakkoffer.IMG_20230318_101846.jpgIMG_20230318_101831.jpg

Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 9 Pro met Tapatalk
 

Dank voor de foto's, gelijk een duidelijk beeld! We willen ook voor deze combi gaan, al heb je ook de Hapro Carver 8.5 die misschien ook wel mooi zou staan. 
Ben alleen bang dat die 8.5 te lang gaat zijn om de achterklep nog normaal open te kunnen doen, dus denk toch dat we de 6.5 gaan nemen + Turtle Air II. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 5 maanden later...
Op 27-8-2023 om 10:56, zei kras:

De volgende Thule set heb ik aangeschaft. Gebruik van het panorama dak wordt afgeraden.

Dakdrager

Thule Edge Flush Rail 7206 | Dakdragerset | Kia Sportage 2022

Thule Edge Flush Rail 7206 720600 1,00 193,00 193,00 2

Thule WingBar Edge 95 Black (1-pack) 7214B 721420 1,00 97,01 97,01 2

Thule WingBar Edge 86 Black (1-pack) 7213B 721320 1,00 97,01 97,01 2

 Kit voor Sportage Dakdrager

Thule Kit Flush Rail 6112 186112 1,00 56,00 56,00 2

Dakkoffer 

Dakkoffer Thule Motion XT L Black Glossy

 

Hoi Kras , interessante set heb je. Ik ben precies naar het zelfde aan het kijken. Twijfel alleen nog tussen de koffer M of L.

Zou jij misschien wat foto’s willen delen van jou koffer op de auto. 
en ben je er tevreden mee ? Kan het dak ( ook al wordt het afgeraden ) toch wel open ?  Heb je “fluit” geluiden ? 
ik hoor graag van je ! 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 19-2-2024 om 13:41, zei -Michel-:

Hoi Kras , interessante set heb je. Ik ben precies naar het zelfde aan het kijken. Twijfel alleen nog tussen de koffer M of L.

Zou jij misschien wat foto’s willen delen van jou koffer op de auto. 
en ben je er tevreden mee ? Kan het dak ( ook al wordt het afgeraden ) toch wel open ?  Heb je “fluit” geluiden ? 
ik hoor graag van je ! 

Hallo Michel,

Dragers en koffer staan netjes opgeborgen in mijn berging. Dus wanneer ik even tijd (en zin 😄) heb zal ik deze op de auto plaatsen en wat foto's nemen. Ben er er tevreden mee en de L variant vind ik precies goed i.c.m. de Sportage. Het ziet er best netjes uit. Enig nadeel is de kleur. Je ziet vrij veel op deze glossy back uitvoering. Aan de andere kant is deze ook weer vrij makkelijk schoon te maken. De koffer geeft wel wat bijgeluid maar ik ervaar het niet als storend.  Het dak openen heb ik niet geprobeerd. Ik wil best even kijken of het gaat maar ze raden het niet voor niets af neem ik aan.

 

Groetjes,

Rob

Link naar reactie
Delen op andere sites


28 minuten geleden, zei kras:

Hallo Michel,

Dragers en koffer staan netjes opgeborgen in mijn berging. Dus wanneer ik even tijd (en zin 😄) heb zal ik deze op de auto plaatsen en wat foto's nemen. Ben er er tevreden mee en de L variant vind ik precies goed i.c.m. de Sportage. Het ziet er best netjes uit. Enig nadeel is de kleur. Je ziet vrij veel op deze glossy back uitvoering. Aan de andere kant is deze ook weer vrij makkelijk schoon te maken. De koffer geeft wel wat bijgeluid maar ik ervaar het niet als storend.  Het dak openen heb ik niet geprobeerd. Ik wil best even kijken of het gaat maar ze raden het niet voor niets af neem ik aan.

 

Groetjes,

Rob

Hey Rob. Bedankt voor het antwoorden. Je hoeft het niet speciaal erop te zetten voor mij hoor. Dacht dat je wellicht nog wel ergens een foto had van toen alles net nieuw erop zat 😉 Maar goed om te horen dat je er tevreden mee bent 👌🏻 Tja op hoogglans zou je idd wel alles zie ja 😅 Ik ben zelf van plan om hem wit te laten spuiten ( omdat mijn sportage ook wit is ) 

 

groet , Michel 

Link naar reactie
Delen op andere sites


20 uur geleden, zei -Michel-:

Hey Rob. Bedankt voor het antwoorden. Je hoeft het niet speciaal erop te zetten voor mij hoor. Dacht dat je wellicht nog wel ergens een foto had van toen alles net nieuw erop zat 😉 Maar goed om te horen dat je er tevreden mee bent 👌🏻 Tja op hoogglans zou je idd wel alles zie ja 😅 Ik ben zelf van plan om hem wit te laten spuiten ( omdat mijn sportage ook wit is ) 

 

groet , Michel 

Hallo Michel,

Lijkt me wel fraai en witte uitvoering. Maar ook dat wordt regelmatig schoonmaken 😄. Voor mij was de keuze simpel omdat ik een zwarte Sportage heb. Daarnaast heb ik alles wat niet zwart was op de auto in zwart hoogglans laten spuiten.  Mocht ik op korte termijn in de gelegenheid zijn dan stuur ik je foto's (met koffer op het dak) nog even. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 maand later...
Op 23-2-2024 om 11:12, zei kras:

Hallo Michel,

Lijkt me wel fraai en witte uitvoering. Maar ook dat wordt regelmatig schoonmaken 😄. Voor mij was de keuze simpel omdat ik een zwarte Sportage heb. Daarnaast heb ik alles wat niet zwart was op de auto in zwart hoogglans laten spuiten.  Mocht ik op korte termijn in de gelegenheid zijn dan stuur ik je foto's (met koffer op het dak) nog even. 

Hallo Michel,

Ik heb toch nog even de moeite genomen om een paar foto's te maken. Ik hoop dat het een goed geeft voor jou hoe het e.e.a. eruit ziet. 

 

IMG_1383.JPG

IMG_1384.JPG

IMG_1385.JPG

IMG_1386.JPG

IMG_1387.JPG

aangepast door kras
  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uur geleden, zei kras:

Hallo Michel,

Ik heb toch nog even de moeite genomen om een paar foto's te maken. Ik hoop dat het een goed geeft voor jou hoe het e.e.a. eruit ziet. 

 

IMG_1383.JPG

IMG_1384.JPG

IMG_1385.JPG

IMG_1386.JPG

IMG_1387.JPG

Hey dat is super! Wordt gewaardeerd.

Die Motion L past er heel netjes op al zeg ik het zelf  👌🏻 

Bedankt voor de genomen moeite ! 
Ik weet wat ik ga bestellen 😉👊🏻

(dikke bak heb je van je sportage  gemaakt zo 😎

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


15 uur geleden, zei -Michel-:

Hey dat is super! Wordt gewaardeerd.

Die Motion L past er heel netjes op al zeg ik het zelf  👌🏻 

Bedankt voor de genomen moeite ! 
Ik weet wat ik ga bestellen 😉👊🏻

(dikke bak heb je van je sportage  gemaakt zo 😎

Dank je wel. Blij dat ik je heb kunnen helpen. 👍

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...