Jacques71 Geplaatst 31 Januari, 2023 Geplaatst 31 Januari, 2023 Een goedendag ik heb een sportage uit 2014 laatste tijd schakelt mijn auto niet goed meer heb al meerdere keren mijn koppelingspedaal af gesteld maar het lijk er op dat hij de koppeling niet ver genoeg in drukt zeg maar je staat voor het verkeers licht met in getrapte koppeling in eerste versnelling dan rolt hij naar Vooren ook schakelt hij moeilijk naar elke versnelling af en toe tanden poetsen in elke snelheid is de motor uit schakelt hij goed Quote
Murcielaygo Geplaatst 31 Januari, 2023 Geplaatst 31 Januari, 2023 Lijkt mij dat de kabel dan uitgerekt is. Toevallig heb ik iets vergelijkbaars met mijn Picanto TA uit 2011; die schakelt iets minder soepel en knarst altijd vrij het inleggen van de achteruit.Zal binnenkort wel een nieuwe kabel in moeten, de drukgroep lijkt bij mij nog in orde. Quote
Jacques71 Geplaatst 1 Februari, 2023 Topic Starter Geplaatst 1 Februari, 2023 Bedankt voor je bericht maar mijn auto geeft een hydraulische koppeling Quote
Peter-036 Geplaatst 1 Februari, 2023 Geplaatst 1 Februari, 2023 Dan zal er een van de cylinders een kleine interne lekkage hebben. Quote
Murcielaygo Geplaatst 1 Februari, 2023 Geplaatst 1 Februari, 2023 Bedankt voor je bericht maar mijn auto geeft een hydraulische koppeling Dan heb je lekkage in het systeem of een slang is beschadigd, waardoor deze kan uitzetten ipv de druk door te geven. Als je metalen leidingen hebt zal het een cilinder zijn, ga je die reviseren of vervangen, doe dan meteen beide, anders zul je zien dat de niet aangepakte cilinder binnen de kortste keren stuk is.Wat ook nog kan is verbogen vingers in de drukgroep of een probleem met het druklager en/of de vork (diens scharnierpunt bijvoorbeeld).Je moet echt methodisch gaan (laten) zoeken... Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.