Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Heb probleem is, dat als dak op ontlucht stand staat, dus alleen achter wat omhoog en ik druk op de knop, dat hij dicht gaat naar beneden en gelijk weer omhoog, zie ook filmpje. Dit is wel vervelkend, want je denk ik heb hem dicht gedaan, want op knop gedrukt. Maar als je uitstapt wil de auto niet op slot, kan je vervolgens weer de auto in, kontakt aanzetten pielen met knop zodat dak wel dicht gaat uiteindelijk etc. 

Heeft iemand anders hier ook last van?

Geplaatst

Nee, dit is normaal, je moet dan ook de knop vasthouden totdat de gewenste stand is bereikt (zelf ook dit probleem)

Geplaatst
54 minuten geleden, zei Rick:

Nee, dit is normaal, je moet dan ook de knop vasthouden totdat de gewenste stand is bereikt (zelf ook dit probleem)

Eh nee dus maakt niet uit, ook dan omlaag en weer omhoog. Echter probleem komt vaker voor met stilstaan dan tijdens rijden. 

Geplaatst

Bediening dak vind ik sowieso een drama, dealer kon me ook niet uitleggen hoe het nou precies werkt, moet zeggen dat ik de handleiding niet heb gelezen, maar zou toch vanzelfsprekend moeten zijn.

Een aparte knop voor dak en doek zou beter zijn geweest.

• Confused 1
Geplaatst
3 minuten geleden, zei Kenniani:

Bediening dak vind ik sowieso een drama, dealer kon me ook niet uitleggen hoe het nou precies werkt, moet zeggen dat ik de handleiding niet heb gelezen, maar zou toch vanzelfsprekend moeten zijn.

Een aparte knop voor dak en doek zou beter zijn geweest.

Valt wel mee toch?

Met een klein drukje richting voorruit gaat de hemelbekleding weg(heb ik zelf trouwens continu weg).

En dan of:
-Iets harder het knopje richting voorruit indrukken en het dak gaat op de schuifstand helemaal open.
-Het knopje als het ware omhoog indrukken en de ontluchtstand gaat open.

Is even wennen en in het begin zal je een aantal keer de hemel bekleding onnodig op en neer laten gaan, maar het went snel hoor.

@Jimmy Venema  Zo te zien ligt het niet aan jou, dus idd gewoon naar de dealert.

• Thanks 1
Geplaatst

Op zich heb ik ook geen problemen met de bediening, is ook netjes uitgelegd door de dealer met afleveren en ik vindt die ook niet onlogisch of zo, maar dan moet het wel werken zoals bedoeld en niet af en toe iets anders doen. Heb al mail naar dealer gestuurd even afwachten, op zich krijg ik het wel altijd dicht na wat pogingen, maar mijn angst is, dat het ineens niet meer dicht gaat en omlaag en weer gelijk omhoog gaat. Dan zit je vervolgens wel met problemen van open dak en auto die die op slot wil.

Geplaatst
20 minuten geleden, zei Henri497:

Valt wel mee toch?

Met een klein drukje richting voorruit gaat de hemelbekleding weg(heb ik zelf trouwens continu weg).

En dan of:
-Iets harder het knopje richting voorruit indrukken en het dak gaat op de schuifstand helemaal open.

Is even wennen en in het begin zal je een aantal keer de hemel bekleding onnodig op en neer laten gaan, maar het went snel hoor.

@Jimmy Venema  Zo te zien ligt het niet aan jou, dus idd gewoon naar de dealert.

Ik heb doek ook altijd open staan als ik dan dak helemaal dicht wil doen, gaat doek altijd mee.

Ik voorkom dat nu door knop omhoog te drukken maar dan gaat hij op kiep stand, druk ik knop dan nor een keer omhoog dan gaat hij helemaal dicht.

Volgens mij als je heel zachtjes drukt gaat alleen dak mee, maar dat is me nog niet gelukt.

Geplaatst
11 minuten geleden, zei Jimmy Venema:

Op zich heb ik ook geen problemen met de bediening, is ook netjes uitgelegd door de dealer met afleveren en ik vindt die ook niet onlogisch of zo, maar dan moet het wel werken zoals bedoeld en niet af en toe iets anders doen. Heb al mail naar dealer gestuurd even afwachten, op zich krijg ik het wel altijd dicht na wat pogingen, maar mijn angst is, dat het ineens niet meer dicht gaat en omlaag en weer gelijk omhoog gaat. Dan zit je vervolgens wel met problemen van open dak en auto die die op slot wil.

Auto moet toch gewoon op slot kunnen met dak open? Ik ga dit later even bij mij testen

• Like 1
Geplaatst

Gisteravond had ik dit dus, dacht dat ik het dicht gedaan had, maar de kiep was dus omlaag en weer omhoog gegaan, wilde afsluiten, de auto piepte en spiegels bleven uitgeklapt staan, had dus de indruk dat hij niet dicht ging. Maar had ook vergeten contact uit te doen, dus wie weet.

Geplaatst
19 minuten geleden, zei Kenniani:

Ik heb doek ook altijd open staan als ik dan dak helemaal dicht wil doen, gaat doek altijd mee.

Ik voorkom dat nu door knop omhoog te drukken maar dan gaat hij op kiep stand, druk ik knop dan nor een keer omhoog dan gaat hij helemaal dicht.

Volgens mij als je heel zachtjes drukt gaat alleen dak mee, maar dat is me nog niet gelukt.

Haha hoeveel we al kunnen discussiëren over een simpel knopje;-)

Vraag me nu wel af wat er gebeurt als het dak op de "kiepstand" staat en je vervolgens het knopje naar voren richting voorruit indrukt, gaat hij dan evengoed dicht vanuit de kiepstand of gebeurt er dan niets?

Geplaatst
1 uur terug, zei Henri497:

Valt wel mee toch?

En dan of:

Jij hebt het trouwens over naar voren drukken om hem open te doen?

Je drukt dus knop naar voren om doek/dak naar achteren te laten gaan? Ik snap de logica van KIA hier niet.

Geplaatst
16 minuten geleden, zei Kenniani:

Jij hebt het trouwens over naar voren drukken om hem open te doen?

Je drukt dus knop naar voren om doek/dak naar achteren te laten gaan? Ik snap de logica van KIA hier niet.

Ik snap je punt, maar als het dak eenmaal open staat is het weer wel logisch. Dan druk je naar voren om hem dicht te doen. Dan klopt het wel ;-)
Ik zou zeggen maak een knop met een "middenstand". 
-Trek je de knop naar je toe gaat het dak open.
-Druk je naar voor gaat het dak dicht.
-Druk je omhoog gaat hij of op de kiepstand, of weer dicht.
En dan evt. een aparte knop voor het gordijn.

Maar ik ben er nu wel aan gewend hoor.

Geplaatst
59 minuten geleden, zei Jimmy Venema:

Gisteravond had ik dit dus, dacht dat ik het dicht gedaan had, maar de kiep was dus omlaag en weer omhoog gegaan, wilde afsluiten, de auto piepte en spiegels bleven uitgeklapt staan, had dus de indruk dat hij niet dicht ging. Maar had ook vergeten contact uit te doen, dus wie weet.

Net uitgeprobeerd auto wil wel “dicht” met kiep open, was gisteren dus een dubbele fout, dat auto niet dicht wilde lag aan contact.

Geplaatst
1 uur terug, zei Henri497:

Ik snap je punt, maar als het dak eenmaal open staat is het weer wel logisch. Dan druk je naar voren om hem dicht te doen. Dan klopt het wel ;-)
Ik zou zeggen maak een knop met een "middenstand". 
-Trek je de knop naar je toe gaat het dak open.
-Druk je naar voor gaat het dak dicht.
-Druk je omhoog gaat hij of op de kiepstand, of weer dicht.
En dan evt. een aparte knop voor het gordijn.

Maar ik ben er nu wel aan gewend hoor.

Ik ga het straks allemaal proberen, als je het eenmaal weet zal het wel logisch zijn.

Geplaatst

Heb het even uitgeprobeerd en het werkt inderdaad zoals hierboven beschreven:
-De eerste keer licht duwen of trekken aan het knopje is het openen of sluiten van het gordijn. Deze kan je op elk gewenste stand zetten.
-Daarna nog een keer licht duwen of trekken en het schuifdak gaat open of dicht. (Dan gaat wel het gordijn eerst helemaal open of dicht)
Het schuifdak kan je op elke gewenste stand zetten, maar dan is altijd het gordijn open.
-In een keer het knopje goed indrukken en zowel het gordijn als het dak gaan helemaal open of dicht.

Of het dak nu open staat op de schuifstand of dicht is, de knop naar boven indrukken en het dak gaat op de kiepstand. De knop weer naar boven indrukken en het dak gaat dicht.

Eigenlijk is het best simpel.😊

Geplaatst

Ik heb het ook geprobeerd, bij dicht stand kan je door licht de knop naar voren en achteren bewegen gordijn laten bewegen. Dus we gewoon de juiste richting op.

Eenmaal open kan je door licht de knop naar voren en achteren alleen het dak laten bewegen, druk je knop helemaal volledig dan gaat doek ook mee.

Omhoog drukken is kiep stand open dicht.

Na een paar keer dit gedaan te hebben kreeg ik exact hetzelfde probleem dat het kiepen weer open gaat een tweede keer drukken sluit hem wel.

Het is me nu wel duidelijk hoe het werkt, maar hij raakt dus toch soms in de stress

Geplaatst
13 uur geleden, zei Kenniani:

Ik heb het ook geprobeerd, bij dicht stand kan je door licht de knop naar voren en achteren bewegen gordijn laten bewegen. Dus we gewoon de juiste richting op.

Eenmaal open kan je door licht de knop naar voren en achteren alleen het dak laten bewegen, druk je knop helemaal volledig dan gaat doek ook mee.

Omhoog drukken is kiep stand open dicht.

Na een paar keer dit gedaan te hebben kreeg ik exact hetzelfde probleem dat het kiepen weer open gaat een tweede keer drukken sluit hem wel.

Het is me nu wel duidelijk hoe het werkt, maar hij raakt dus toch soms in de stress

Het enige wat ik kan bedenken is dat dit gebeurt als het schuifdak open staat en je dan het knopje "omhoog" indrukt i.p.v. naar voren?  Want dan zal het dak eerst sluiten en vervolgens op de kiepstand springen.
Maar in het filmpje van Jimmy is dat in ieder geval niet de verklaring?

Geplaatst

Ah ok, ik druk inderdaad naar boven. om kiep te sluiten. Moet dus zacht naar voren drukken om kiep te sluiten zonder dat doek meegaat?

Ik heb dak nog niet veel gebruikt, ik zal het op een gegeven moment wel door hebbben. Laat de zomer maar komen.

Geplaatst
26 minuten geleden, zei Henri497:

Het enige wat ik kan bedenken is dat dit gebeurt als het schuifdak open staat en je dan het knopje "omhoog" indrukt i.p.v. naar voren?  Want dan zal het dak eerst sluiten en vervolgens op de kiepstand springen.
Maar in het filmpje van Jimmy is dat in ieder geval niet de verklaring?

Nee idd, er is ook verschil tijdens rijden en stilstaan, tijdens rijden gaat het vrijwel altijd goed en bij stilstaan heel vaak fout, terwijl de handeling hetzelfde is.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...