Jimmy Venema Geplaatst 21 Februari, 2023 Geplaatst 21 Februari, 2023 Ik heb mijn auto nu 8 dagen en het geplanned opladen heeft zich al DRIE keer gereset, heb dus voor de VIERDE keer de daluren weer in moeten vullen. Hij zet zichzelf terug met de "--:--" voor de start en stoptijd, deze waarden kan je niet eens met de hand zelf instellen, eenmaal 0-23 gekozen dan kan je nooit meer terug zelf. En toch gebeurt het!!! Dit is heel vervelend, want je komt thuis, doet de stekker erin en je neemt aan, dat de auto vanzelf in de daluren gaat laden. Nou niet dus, hij begon dus al vrolijk tegen een duurder tarief. Dit soort fouten kosten mij dus geld en vind ik niet kunnen. Of het nu de software in de auto zelf is, of de KIA Connect app danwel een server die iets fouts naar de auto stuurt, dit soort dingen mogen niet gebeuren en het is dus al meerdere keren gebeurd! De hele kwaliteit van de KIA Connect app is trouwens ruk, enorm traag en onbetrouwbaar met meldingen die niet kloppen en feitelijk leugenachtig zijn. De auto is verder fijn, maar dit soort dingen doet echt een enorme afbreuk aan het geheel en is heel beschamend in vergelijk met de concurrentie. We leven steeds meer in een online wereld en dit soort dingen moeten gewoon goed werken. Quote
Patrick T. Geplaatst 22 Februari, 2023 Geplaatst 22 Februari, 2023 14 uur geleden, zei Jimmy Venema: Ik heb mijn auto nu 8 dagen en het geplanned opladen heeft zich al DRIE keer gereset, heb dus voor de VIERDE keer de daluren weer in moeten vullen. Hij zet zichzelf terug met de "--:--" voor de start en stoptijd, deze waarden kan je niet eens met de hand zelf instellen, eenmaal 0-23 gekozen dan kan je nooit meer terug zelf. En toch gebeurt het!!! Dit is heel vervelend, want je komt thuis, doet de stekker erin en je neemt aan, dat de auto vanzelf in de daluren gaat laden. Nou niet dus, hij begon dus al vrolijk tegen een duurder tarief. Dit soort fouten kosten mij dus geld en vind ik niet kunnen. Of het nu de software in de auto zelf is, of de KIA Connect app danwel een server die iets fouts naar de auto stuurt, dit soort dingen mogen niet gebeuren en het is dus al meerdere keren gebeurd! De hele kwaliteit van de KIA Connect app is trouwens ruk, enorm traag en onbetrouwbaar met meldingen die niet kloppen en feitelijk leugenachtig zijn. De auto is verder fijn, maar dit soort dingen doet echt een enorme afbreuk aan het geheel en is heel beschamend in vergelijk met de concurrentie. We leven steeds meer in een online wereld en dit soort dingen moeten gewoon goed werken. Hi Jimmy, ik kan dit enkel bevestigen. Is altijd een gepruts. Had het gisterenavond ook weer en gelukkig keek ik nog even voor het slapengaan en zag ik deze keer wel in de app, die meer geen verbinding met de auto maakt dan wel..., dat de daluren terug uitgeschakeld waren en hij helemaal niet aan het laden was (hier vanaf 22u zijn daluren). Terug aangevinkt in de hoop dat.... is toen wel gestart met laden. Als je het instelt voor de hele week met daluren aangevinkt maw 'laden op schema' en je wil publiek laden ook regelmatig problemen. Normaal kan je dan op de toets in de laadklep even drukken en gaat hij dan over van laden op schema naar direct laden maar laatste keer dat we dit deden... amai wat een miserie. Heb toen het gepland laden volledig uitgeschakeld en toen wou hij wel laden aan de laadpaal. Er zit geen lijn in. Ik reed voor deze met een bmw330e phev (bj 2017) en de accu op zich was niet bijzonder, anders gezegd te beperkte, maar de app was/is heel erg goed. Werkt(e) perfect en vooral regelmatig updates. Kan Kia nog niet aan tippen naar mijn mening. Maar anderzijds, zoals ik eerder in topics schreef, is het rijden heel erg prettig. Ik hoef alvast de bmw niet terug behalve mss.... de connected drive app... Quote
Jimmy Venema Geplaatst 22 Februari, 2023 Topic Starter Geplaatst 22 Februari, 2023 Idd de auto zelf is erg fijn maar het online software gebeuren een ramp. En dat is wel de toekomst daar moeten ze echt een slag maken. Bij mijn Audi kon ik niet laden, maar de app werkte wel geen rare fratsen. De app van de tesla van mijn zoon gewoon top. Ik zou zeggen maak een slag en ga stap verder automatiseer laden per uur met dynamische prijzen steeds meer mensen stappen over op dynamisch energie contract. Zorg dat je beter ben dan de rest met ook extra functionaliteit die andere niet hebben. Onderscheid in positieve zin ipv erg negatief Quote
Patrick T. Geplaatst 22 Februari, 2023 Geplaatst 22 Februari, 2023 5 uur geleden, zei Jimmy Venema: Idd de auto zelf is erg fijn maar het online software gebeuren een ramp. En dat is wel de toekomst daar moeten ze echt een slag maken. Bij mijn Audi kon ik niet laden, maar de app werkte wel geen rare fratsen. De app van de tesla van mijn zoon gewoon top. Ik zou zeggen maak een slag en ga stap verder automatiseer laden per uur met dynamische prijzen steeds meer mensen stappen over op dynamisch energie contract. Zorg dat je beter ben dan de rest met ook extra functionaliteit die andere niet hebben. Onderscheid in positieve zin ipv erg negatief Helemaal terecht en mee eens. Hoop dat men met al deze opmerkingen in dit forum constructief aan de slag gaat. Quote
Jimmy Venema Geplaatst 23 Februari, 2023 Topic Starter Geplaatst 23 Februari, 2023 En het heeft zich weer gereset, is toch te gek voor woorden dat dit elke 2-3 dagen gebeurt! Quote
Andre078 Geplaatst 24 Februari, 2023 Geplaatst 24 Februari, 2023 (aangepast) De app zou inderdaad beter kunnen. Krijg regelmatig de melding terug “geen reactie van auto”. Laden doe ik meestal in het weekend dus geen ervaring met instelling van daluren. Dit weekend stap ik over naar dynamisch contract van Tibber. De app van Tibber kan samenwerken met de app van diverse merken, waaronder ook Kia. Benieuwd hoe dat zal gaan. Bedoeling is dat dan automatisch geladen wordt op goedkope uren, wat dus ook gewoon overdag kan zijn. 24 Februari, 2023 aangepast door Andre078 Quote
Jimmy Venema Geplaatst 24 Februari, 2023 Topic Starter Geplaatst 24 Februari, 2023 Als iets niet lukt, is zogenaamd de auto niet bereikbaar wat onzin is, want de live services vanuit de auto werken dan gewoon wel en je kan nog geen 2 minuten bij je auto weglopen of je krijg een push bericht dat de auto niet afgesloten is. Dus er is een prima data verbinding Quote
Kia Jantje Geplaatst 26 Februari, 2023 Geplaatst 26 Februari, 2023 Misschien een domme vraag van mij, maar waarom stellen jullie de tijd niet in via de laadpaal app ? Ik heb eind vorig jaar een wallbox Cooper laten installeren met een load balancing en deze zou normaal dat moeten doen wat jullie willen + omdat ik zonnepanelen heb laad deze automatisch op via zonne Energy - verdwijnt de zon dan zou die moeten overschakelen naar netstroom.... Quote
Jimmy Venema Geplaatst 26 Februari, 2023 Topic Starter Geplaatst 26 Februari, 2023 Heeft mijn laadpaal niet kan wel maar alleen met backoffice abo van paar euro per maand wat voor mij onzin is Quote
Jimmy Venema Geplaatst 26 Februari, 2023 Topic Starter Geplaatst 26 Februari, 2023 En daarnaast als je functionaliteit aanbied moet dat gewoon werken en niet een eigen leven gaan leiden Quote
RichardKia Geplaatst 4 Januari, 2024 Geplaatst 4 Januari, 2024 Ik ervaar exact hetzelfde probleem met mijn Kia Sportage. Tijdens mijn zoektocht stuitte ik op dit topic en ik vroeg me af of er inmiddels mensen zijn die een oplossing hebben gevonden voor dit probleem. Misschien is er een software-update voor de auto beschikbaar of iets dergelijks. Of wellicht is er een andere oplossing. Zou het zinvol zijn om met dit probleem terug te gaan naar de dealer? Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.