Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Dag Collega Kia rijders,

De 12V accu van mijn Niro Hybrid (11-2016) begint slechter te worden dus ik wil hem vervangen. Hij is van het type CMF45L-DIN, 45 ah, 410A en zit rechtsachter in de kofferbak.

Lijkt mij een prima klusje om zelf te doen.

Heeft er iemand ervaring mee en advies welke accu/ merk goed is? Ik krijg bijvoorbeeld volgende accu's ikhttps://www.auto-onderdelen24.nl/kia/niro/120843/10142/batterij-accu

accu_01.jpg.c3716591559b6c167c66da54f3a90080.jpg

Edited by Frank T
  • 1 month later...
Posted
Op 6-3-2023 om 10:47, zei Frank T:

Dag Collega Kia rijders,

De 12V accu van mijn Niro Hybrid (11-2016) begint slechter te worden dus ik wil hem vervangen. Hij is van het type CMF45L-DIN, 45 ah, 410A en zit rechtsachter in de kofferbak.

Lijkt mij een prima klusje om zelf te doen.

Heeft er iemand ervaring mee en advies welke accu/ merk goed is? Ik krijg bijvoorbeeld volgende accu's ikhttps://www.auto-onderdelen24.nl/kia/niro/120843/10142/batterij-accu

accu_01.jpg.c3716591559b6c167c66da54f3a90080.jpg

Met de Varta Blue Dynamic C22 accu zijn zeer goede resultaten mee geboekt.

Posted

Te laat natuurlijk maar een tip voor alle mensen die dit topic bekijken; alle nieuwe Niro (P)HEVs worden met een AGM accu geleverd. 

Dat de oudere Niro's (voor 2021/22) zonder AGM geleverd werden was een slechte besparing; iedereen die veel korte ritjes rijdt gaat tegen een snel stervende accu aanlopen AGM accu's zijn wel geschikt voor de PHEV

• 10 months later...
  • 2 months later...
  • 7 months later...
Posted

Kom deze topic toevallig tegen EFB is niet de opvolger van AGM. Ze worden beide gebruikt bij voertuigen met stop/startsysteem. In trucks worden tegenwoordig standaard EFB-accu's gebruikt. Bij extreme belasting, o.a. voertuigen met stand airco, worden AGM-accu's gebruikt. AGM-accu's zijn beter bestand tegen diepe ontlading.