Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

12V accu vervangen Niro Hybrid 2016

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)

Dag Collega Kia rijders,

De 12V accu van mijn Niro Hybrid (11-2016) begint slechter te worden dus ik wil hem vervangen. Hij is van het type CMF45L-DIN, 45 ah, 410A en zit rechtsachter in de kofferbak.

Lijkt mij een prima klusje om zelf te doen.

Heeft er iemand ervaring mee en advies welke accu/ merk goed is? Ik krijg bijvoorbeeld volgende accu's ikhttps://www.auto-onderdelen24.nl/kia/niro/120843/10142/batterij-accu

accu_01.jpg.c3716591559b6c167c66da54f3a90080.jpg

aangepast door Frank T
  • 1 maand later...
Geplaatst
Op 6-3-2023 om 10:47, zei Frank T:

Dag Collega Kia rijders,

De 12V accu van mijn Niro Hybrid (11-2016) begint slechter te worden dus ik wil hem vervangen. Hij is van het type CMF45L-DIN, 45 ah, 410A en zit rechtsachter in de kofferbak.

Lijkt mij een prima klusje om zelf te doen.

Heeft er iemand ervaring mee en advies welke accu/ merk goed is? Ik krijg bijvoorbeeld volgende accu's ikhttps://www.auto-onderdelen24.nl/kia/niro/120843/10142/batterij-accu

accu_01.jpg.c3716591559b6c167c66da54f3a90080.jpg

Met de Varta Blue Dynamic C22 accu zijn zeer goede resultaten mee geboekt.

Geplaatst

Te laat natuurlijk maar een tip voor alle mensen die dit topic bekijken; alle nieuwe Niro (P)HEVs worden met een AGM accu geleverd. 

Dat de oudere Niro's (voor 2021/22) zonder AGM geleverd werden was een slechte besparing; iedereen die veel korte ritjes rijdt gaat tegen een snel stervende accu aanlopen AGM accu's zijn wel geschikt voor de PHEV

• 10 maanden later...
  • 2 maanden later...
  • 7 maanden later...
Geplaatst

Kom deze topic toevallig tegen EFB is niet de opvolger van AGM. Ze worden beide gebruikt bij voertuigen met stop/startsysteem. In trucks worden tegenwoordig standaard EFB-accu's gebruikt. Bij extreme belasting, o.a. voertuigen met stand airco, worden AGM-accu's gebruikt. AGM-accu's zijn beter bestand tegen diepe ontlading.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...