Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Bluetooth & Ipod perikelen

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal,

ik ben sinds een jaar in het bezit van een Ceed SW uit 2021. Over het algemeen ben ik wel tevreden maar ik merk toch dat het op (multi)media vlak niet helemaal goed gaat.

Ik heb namelijk een Ipod touch die ik graag wil aansluiten. Bij de dealer kwamen we er al achter dat dat via kabel niet gaat, immers de auto moet het Apple-protocol snappen. De andere optie was via Bluetooth, wat gelukkig ook op de Ipod zit.

Dit heeft nooit helemaal feilloos gewerkt moet ik bekennen, met regelmaat lijkt het systeem mijn mobiele toestel (ook via BT aangesloten) voorrang te geven als media device, soms weer niet, soms worden telefoontjes niet doorgerouteerd op het media systeem enz enz... Een specifieke logica heb ik nog niet kunnen vinden. In de auto rijden ik en mijn partner, waarbij we beide onze toestellen hebben gekoppeld aan de auto. Wanneer we dus beide in de auto zijn dan is het helemaal een zooitje, met 3 devices de Ipod tellende.

Hoe dan ook, sinds kort is het enkel irritanter geworden, nu zijn er gevallen met 1 enkele persoon aan boord waarbij continu op het scherm het volgende wordt getoond :

Ipod verbinding Bluetooth-audio verbroken
gevolgd door
Ipod verbinding bluetooth-audio verbonden

Dit blijft oneindig doorgaan.

Heeft iemand hier ook ervaringen mee of tips ?
Of weet iemand toch een manier om de Ipod te kunnen bekabelen zodat die van BT af kan ?

Geplaatst

Begrijp ik nou goed dat jouw twee jaar oude Cee'd niet met een iPod overweg kan, maar mijn 11 jaar oude Picanto wel?
Dat is wel apart...

Bij mijn Picanto had ik met de originele radio een kabel nodig met USB en koptelefoon aansluiting in 1. Deze radio heb ik later vervangen door een nieuwer model (uit 2015 ofzo), waarbij die kabel dus juist niet werkte, maar mijn iPod (tweede generatie nano, dus echt oud) met enkel USB perfect werkt...
Mijn iPhone kan ik ook met enkel Lightning aansluiten en dan de muziek kiezen en afspelen.

Wat voor kabels heb je geprobeerd? En zijn dat wel originele kabels geweest als het om Lightning gaat?

Geplaatst

Dat begrijp je goed inderdaad, de Peugeot uit 2015 ging er ook prima mee om met een bekabelde Ipod. 

Ik heb niet veel kabels te proberen ben ik bang, bij de Ipod werd simpelweg zijn kabel meegeleverd en die eindigt in een USB-A stekker. Dat is ook het enige wat de Kia heeft dus tsjah... Een AUX aansluiting heeft de Kia volgens mij ook niet, vorige generatie Ceed wel maar deze niet....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...