Gast Geplaatst 21 Mei, 2023 Geplaatst 21 Mei, 2023 (aangepast) Ter info; Raam passagier vergeten helemaal dicht te doen, helaas geen melding via de Connect-App ! Gelukkig viel het ons vanavond nog net op tijd op (onweer, regen en hagel verwacht). Dus opletten: Connect-App geeft wel melding van deuren, motorkap en achterklep, etc. maar dus NIET van de ramen. Waarschijnlijk ook geen melding van het schuif / kanteldak (indien aanwezig), dit heb ik verder (nog) niet getest. 21 Mei, 2023 aangepast door hmschuurhof Quote
Peter-036 Geplaatst 22 Mei, 2023 Geplaatst 22 Mei, 2023 Anders zou iemand die een raam op een kiertje open laat voor de hond(en) of zo, voortdurend meldingen krijgen over een openstaand raam. Quote
Gast Geplaatst 22 Mei, 2023 Geplaatst 22 Mei, 2023 Ja, daar heb je wel een punt ! Even niet direct aan gedacht, dan is dat inderdaad een hele goede reden om geen melding te geven Dan maar altijd goed opletten en alle ramen sluiten als "iedereen" de auto heeft verlaten. Quote
Eijkie Geplaatst 22 Mei, 2023 Geplaatst 22 Mei, 2023 5 uur geleden, zei Peter-036: Anders zou iemand die een raam op een kiertje open laat voor de hond(en) of zo, voortdurend meldingen krijgen over een openstaand raam. Überhaupt geen hond in de auto achterlaten; slecht voorbeeld! 1 Quote
Peter-036 Geplaatst 22 Mei, 2023 Geplaatst 22 Mei, 2023 Dat valt nogal mee, je kunt zelfs de airco voor 'm aanzetten (in de E Niro dan). Quote
wmuller Geplaatst 27 Mei, 2023 Geplaatst 27 Mei, 2023 Op 22-5-2023 om 08:52, zei Peter-036: Anders zou iemand die een raam op een kiertje open laat voor de hond(en) of zo, voortdurend meldingen krijgen over een openstaand raam. De melding op zich is toch geen probleem als je weet dat je bewust een raam open hebt gelaten? Het wordt pas een probleem als de melding een 'blieb' wordt die doorgaat tot het raam dicht is. Quote
Peter-036 Geplaatst 28 Mei, 2023 Geplaatst 28 Mei, 2023 De melding voor niet op slot komt elke minuut (paar minuten?), maar dan blijft de auto ook 'wakker' zodat je 12V accu leegloopt. Quote
HenkM Geplaatst 29 Mei, 2023 Geplaatst 29 Mei, 2023 Op 28-5-2023 om 07:21, zei Peter-036: De melding voor niet op slot komt elke minuut (paar minuten?), maar dan blijft de auto ook 'wakker' zodat je 12V accu leegloopt. Mijn Niro ('s, vorige en huidige) staat vaak dagen onafgesloten stil, nog nooit een lege accu gehad. Quote
Peter-036 Geplaatst 29 Mei, 2023 Geplaatst 29 Mei, 2023 Da's dan anders bij de volledig elektrische Soul en Niro, maar die hebben dan ook een (veel) kleinere 12V accu. Quote
fiddler Geplaatst 26 Juni, 2023 Geplaatst 26 Juni, 2023 Ramen openen en sluiten; bij mijn VW T5GP kon dat handig met de sleutel module door langer open of dicht in te drukken, veel gebruikt. Is dit bij een Niro uit 2021 ook mogelijk? Quote
fiddler Geplaatst 10 Juli, 2023 Geplaatst 10 Juli, 2023 Downer, handig vooral als je lekker op de luie reet in de schaduw zit, en de auto staat in de zon met een nog koud biertje .... Kia connect is voor mij waardeloos, meld steeds dat er iets niet op slot zit terwijl dat wel zo is ... Kan je dat Kia Connect ook uit zetten ? Alsdat iemand met afgetapte (telefoon of sleutel) code misschien je auto van het slot zet, en dus meteen ook het autoalarm uit. Met mijn vorige VW transporter had ik een apart Defa alarm met losse code sleutel hanger, Op slot zetten dan lifte Defa mee, maar van het slot moest je ook Defa apart nog uitzetten. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.