Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Kia Connect, Voertuig Status

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)

Ter info;

Raam passagier vergeten helemaal dicht te doen, helaas geen melding via de Connect-App !
Gelukkig viel het ons vanavond nog net op tijd op (onweer, regen en hagel verwacht).

Dus opletten: Connect-App geeft wel melding van deuren, motorkap en achterklep, etc. maar dus NIET van de ramen.
Waarschijnlijk ook geen melding van het schuif / kanteldak (indien aanwezig), dit heb ik verder (nog) niet getest.

Voertuigstatus.jpg

aangepast door hmschuurhof
Geplaatst

Ja, daar heb je wel een punt !
Even niet direct aan gedacht, dan is dat inderdaad een hele goede reden om geen melding te geven 👍
Dan maar altijd goed opletten en alle ramen sluiten als "iedereen" de auto heeft verlaten.

Geplaatst
5 uur geleden, zei Peter-036:

Anders zou iemand die een raam op een kiertje open laat voor de hond(en) of zo, voortdurend meldingen krijgen over een openstaand raam.

Überhaupt geen hond in de auto achterlaten; slecht voorbeeld!

• Thanks 1
Geplaatst
Op 22-5-2023 om 08:52, zei Peter-036:

Anders zou iemand die een raam op een kiertje open laat voor de hond(en) of zo, voortdurend meldingen krijgen over een openstaand raam.

De melding op zich is toch geen probleem als je weet dat je bewust een raam open hebt gelaten? Het wordt pas een probleem als de melding een 'blieb' wordt die doorgaat tot het raam dicht is.

Geplaatst
Op 28-5-2023 om 07:21, zei Peter-036:

De melding voor niet op slot komt elke minuut (paar minuten?), maar dan blijft de auto ook 'wakker' zodat je 12V accu leegloopt.

Mijn Niro ('s, vorige en huidige) staat vaak dagen onafgesloten stil, nog nooit een lege accu gehad.

• 4 weken later...
Geplaatst

Ramen openen en sluiten; bij mijn VW T5GP kon dat handig met de sleutel module door langer open of dicht in te drukken, veel gebruikt.

Is dit bij een Niro uit 2021 ook mogelijk?

• 2 weken later...
Geplaatst

Downer, handig vooral als je lekker op de luie reet in de schaduw zit, en de auto staat in de zon met een nog koud biertje ....

Kia connect is voor mij waardeloos, meld steeds dat er iets niet op slot zit terwijl dat wel zo is ...

Kan je dat Kia Connect ook uit zetten ? Alsdat iemand met afgetapte (telefoon of sleutel) code misschien je auto van het slot zet, en dus meteen ook het autoalarm uit.

Met mijn vorige VW transporter had ik een apart Defa alarm met losse code sleutel hanger, Op slot zetten dan lifte Defa mee, maar van het slot moest je ook Defa apart nog uitzetten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...