Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Weet iemand of de parkeerrem automatisch moet/kan worden ingeschakeld wanneer je de auto uit zet?

Als ik de handleiding goed begrijp kan dat wel wanneer 'auto-hold' altijd geactiveerd is, maar dat vind ik eigenlijk niet zo fijn.

Scherm­afbeelding 2023-06-24 om 16.31.49.png

Geplaatst

Ik heb niet direct het antwoord maar ben wel nieuwsgierig waarom je de  Auto Hold functie niet fijn vindt.  Heb hem zelf namelijk altijd op auto hold staan en vind dat supermakkelijk.

Geplaatst
2 uur geleden, zei Henri497:

Ik heb niet direct het antwoord maar ben wel nieuwsgierig waarom je de  Auto Hold functie niet fijn vindt.  Heb hem zelf namelijk altijd op auto hold staan en vind dat supermakkelijk.

Nou, omdat ik het wel makkelijk vind dat ik de auto heel langzaam naar voren kan laten gaan door alleen m’n voet iets van de rem af te halen.  Smaken verschillen 😉

Geplaatst
Op 24-6-2023 om 16:34, zei Wim-A:

Weet iemand of de parkeerrem automatisch moet/kan worden ingeschakeld wanneer je de auto uit zet?

Als ik de handleiding goed begrijp kan dat wel wanneer 'auto-hold' altijd geactiveerd is, maar dat vind ik eigenlijk niet zo fijn.

Scherm­afbeelding 2023-06-24 om 16.31.49.png

De parkeerrem (handrem) wordt ingeschakeld als je de auto uitzet, maar ook als het contact nog aanstaat en je opend de bestuurdersdeur wordt de parkeerrem ingeschakeld.

Geplaatst
10 minuten geleden, zei Marinus 22:

De parkeerrem (handrem) wordt ingeschakeld als je de auto uitzet, maar ook als het contact nog aanstaat en je opend de bestuurdersdeur wordt de parkeerrem ingeschakeld.

Nou, hier niet, tenzij 'auto-hold' is ingeschakeld. Vandaar de vraag.

Geplaatst (aangepast)

Bij mij zit er achter die P flipper nog een HOLD druk toets .... maar ik snap nog niet hoe ea werkt. Met zo'n ouwerwetse kabel hefboom constructie heb je tenminste het gevoel hoe strak de handrem staat. Draanaast weet je of e.a. vast gevroren is als het goed koud is.

aangepast door fiddler
Geplaatst
Op 26-6-2023 om 09:46, zei Wim-A:

Nou, hier niet, tenzij 'auto-hold' is ingeschakeld. Vandaar de vraag.

Zou ik toch even bij de dealer langs gaan als de auto nog draaid en je opend de deur aan de bestuurderskant MOET de handrem automatisch ingeschakeld worden.

Ook als je de auto uitzet gaat de handrem er automatsch op, zoniet even naar de dealer dan is er iets niet goed.

• Like 1
Geplaatst
Op 26-6-2023 om 14:04, zei fiddler:

Bij mij zit er achter die P flipper nog een HOLD druk toets .... maar ik snap nog niet hoe ea werkt. Met zo'n ouwerwetse kabel hefboom constructie heb je tenminste het gevoel hoe strak de handrem staat. Draanaast weet je of e.a. vast gevroren is als het goed koud is.

Jij hebt toch een Niro dit is de site voor de Sportage 5.

Even op de Niro site zoeken.

Geplaatst
1 minuut geleden, zei Marinus 22:

Zou ik toch even bij de dealer langs gaan als de auto nog draaid

Dan moest ik dan maar doen. Thanks.

Geplaatst (aangepast)
4 uur geleden, zei Marinus 22:

Zou ik toch even bij de dealer langs gaan als de auto nog draaid en je opend de deur aan de bestuurderskant MOET de handrem automatisch ingeschakeld worden.

Ook als je de auto uitzet gaat de handrem er automatsch op, zoniet even naar de dealer dan is er iets niet goed.

Zou je voor mij eens willen checken of dat ook zo is wanneer AUTOHOLD uit staat? In de handleiding staat onder EPB automatisch activeren namelijk :

De EPB automatisch activeren

• Onderstaande omstandigheden terwijl AUTO HOLD is ingeschakeld:

• -  Het bestuurdersportier wordt geopend

• -  Motorkap wordt geopend

• -  Achterklep wordt geopend

• -  Auto staat langer dan 10 minuten stil

aangepast door Wim-A
  • 3 weken later...
Geplaatst
Op 2-7-2023 om 17:55, zei Wim-A:

Zou je voor mij eens willen checken of dat ook zo is wanneer AUTOHOLD uit staat? In de handleiding staat onder EPB automatisch activeren namelijk :

De EPB automatisch activeren

• Onderstaande omstandigheden terwijl AUTO HOLD is ingeschakeld:

• -  Het bestuurdersportier wordt geopend

• -  Motorkap wordt geopend

• -  Achterklep wordt geopend

• -  Auto staat langer dan 10 minuten stil

Ik heb Autohold nooit aan staan, soms alleen in een file, maar dat is maar zelde.

• 2 weken later...
Geplaatst
Op 26-6-2023 om 09:35, zei Marinus 22:

Wat jij bedoelt is de Parkeerrem, deze kan je zelf indrukken op de ronde schakelknop of deze wordt idd geactiveerd door het openen van je bestuurdersdeur, dit is echter niet de Handrem, deze moet je met de aparte trekknop links van je stuur op het dashbord activeren, of deze op autohold automatisch gaat weet ik niet omdat ik hem ook nooit op deze stand heb staan, vindt zonder ook veel prettiger, zeker met het achteruit inparkeren.

Geplaatst
3 minuten geleden, zei BarneyRubble:

of deze op autohold automatisch gaat weet ik niet

Maar dat weet ik wel: ik heb het uitgeprobeerd. Met autohold aan, gaat de handrem erop met uitzetten contact.

Geplaatst
Zojuist, zei Wim-A:

Maar dat weet ik wel: ik heb het uitgeprobeerd. Met autohold aan, gaat de handrem erop met uitzetten contact.

Halen jullie niet 2 dingen door elkaar?

Je hebt een Parkeerrem, deze kan je zelf indrukken of activeren om de bestuurdersdeur te openen.

En je hebt de echte Handrem, deze moet je naar je toetrekken om te activeren, het lampje wordt dan rood en dit gebeurt zonder autohold niet automatisch, als je wegrijd gaat de Handrem er vanzelf weer vanaf.

Geplaatst
1 minuut geleden, zei BarneyRubble:

de echte Handrem, deze moet je naar je toetrekken om te activeren

En wanneer autohold aan staat, activeert deze vanzelf en gaat ook het lampje op het dashboard aan wanneer je de motor uit zet.

Geplaatst
1 minuut geleden, zei Wim-A:

En wanneer autohold aan staat, activeert deze vanzelf en gaat ook het lampje op het dashboard aan wanneer je de motor uit zet.

Ik ga het vanmiddag even testen, 👌

Geplaatst

Ik snap niet zo goed wat er mis is met die  Autohold?  Ik vind dat supermakkelijk en heb hem altijd op Autohold staan, geen gedoe met handrem/parkeerrem ook niet onnodig op de rem blijven staan voor een verkeerslicht(zeer irritant!)  Of mis ik iets in dit verhaal want dan ben benieuwd wat jullie er van vinden, ieder zijn ding immers😊

Alleen de wasstraat is niet heel handig op Autohold😳

Geplaatst
1 minuut geleden, zei Henri497:

Ik snap niet zo goed wat er mis is met die  Autohold?  Ik vind dat supermakkelijk

Tja. Ik niet. Ik vind het wel fijn om met m'n voet op de rem de auto langzaam te kunnen laten 'kruipen'. Maar zoals je zegt: ieder z'n ding :-) 

Geplaatst
Op 19-7-2023 om 15:05, zei Marinus 22:

Ik heb Autohold nooit aan staan, soms alleen in een file, maar dat is maar zelde.

ieder zijn voorkeur natuurlijk....  bij mij staat auto-hold altijd aan.  Bij sommige inparkeer acties zet ik hem bewust uit omdat de auto dan langzaam begint te rollen bij voor en achteruit schakelen.  Tijdens het file rijden zet ik de auto altijd op adaptive cruisecontrol 50 km.... en de afstand op de 3e positie....  dan doet de auto alles vanzelf.... als je langer dan een paar seconden stil staat geef je dan of een klein beetje gas of je beweegt de cruisecontrol schakelaar even omhoog......   zeer rustgevend file rijden moet ik zeggen.  

Geplaatst
11 minuten geleden, zei Henri497:

Ik snap niet zo goed wat er mis is met die  Autohold?  Ik vind dat supermakkelijk en heb hem altijd op Autohold staan, geen gedoe met handrem/parkeerrem ook niet onnodig op de rem blijven staan voor een verkeerslicht(zeer irritant!)  Of mis ik iets in dit verhaal want dan ben benieuwd wat jullie er van vinden, ieder zijn ding immers😊

Alleen de wasstraat is niet heel handig op Autohold😳

mijn auto komt regelmatig in de wasstraat en staat altijd op autohold, maar omdat je de auto in neutraal zet merk je daar niks van.   Wel doe ik altijd de automatische achterklep uitschakelen, er zal wel niks gebeuren, maar uit voorzorg zeg maar :-)

Geplaatst
2 uur geleden, zei BarneyRubble:

Halen jullie niet 2 dingen door elkaar?

Je hebt een Parkeerrem, deze kan je zelf indrukken of activeren om de bestuurdersdeur te openen.

En je hebt de echte Handrem, deze moet je naar je toetrekken om te activeren, het lampje wordt dan rood en dit gebeurt zonder autohold niet automatisch, als je wegrijd gaat de Handrem er vanzelf weer vanaf.

Zie overigens ook de afbeelding in het bericht waarmee dit topic is gestart ..

Geplaatst

Ik vind de Auto Hold echt helemaal niks met achteruit inparkeren, dan is het echt vervelend, met file rijden laat ik hem 1 streepje op mijn voorganger afstand houden, dit voorkomt het continu voor je kruipen door zenuwelijers die steeds van baan wisselen omdat ze denken dat ze dan sneller door de file komen, echt zielig.😵‍💫 en onnodig toestanden creeren.

Geplaatst (aangepast)
4 uur geleden, zei Wim-A:

Zie overigens ook de afbeelding in het bericht waarmee dit topic is gestart ..

Sorry Wim, had die over het hoofd gezien, maar met autohold aan trekt ie dus wel de handrem aan bij het afsluiten van de auto.🤔

Zonder autohold werkt dat idd niet want moet het vanaf de eerste dag zelf met de hand activeren.🙄 wat ik automatisch ook doe. 

De parkeerstand moet je ook zelf indrukken of ff snel je deur open gooien.🤭

aangepast door BarneyRubble
Geplaatst

Ik meen me te herinneren dat de handrem ook vanzelf geactiveerd wordt als je de parkeerrem indrukt terwijl je op een helling staat, en ik gebruik auto-hold niet. Afgelopen weken ben ik in de Alpen geweest en de handrem ging regelmatig automatisch aan bij parkeren.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...