Ga naar inhoud

Apple CarPlay werkt onbetrouwbaar in Niro HEV DL gen 2 (2023)


chippie777

Aanbevolen Berichten

Ik rij sinds januari in een nieuwe Niro 2023 HEV DL. Hiervoor had ik het oude model Niro waar apple CarPlay prim werkte. Een enkele keer had ik een vastloper maar dat was echt op een hand te tellen in de 5 jaar dat ik deze auto heb gehad. Nu ik het nieuwe model rij heb ik echt veel problemen met apple CarPlay . Het werkt meer niet dan wel of stopt op de meest vreemde momenten als het wel werkt. Soms gaat het een rit van een uur goed, een andere keer stopt hij er mee na 10 minuten maar meestal krijg ik het niet eens aan de praat. De Niro geeft aan dat ik originele kabels moet gebruiken. Uiteraard kabels gewisseld maar zonder resultaat. Systeem in de Niro een reset gegeven ook zonder resultaat. Zijn er hier Apple CarPlay gebruikers die betere ervaringen hebben? (gebruik een iPhone 12 mini)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

Ik heb dit probleem vorig jaar 1 maand na aflevering van mijn Kia Niro 2022 HEV Launch Edition ook gehad. Uitermate irritant. Dealers doen mijn insziens net of ze van niks weten, maar is totale onzin natuurlijk.

Zie ook mijn link: 

Ook uitermate vreemd dat Kia dit ook niet kan oplossen (internationaal). Het is een bekend probleem bij EV6, Sportage en Kia Forte.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 maand later...

Ben bij de dealer geweest met dit probleem. Ik heb aangegeven dat ik van alles heb geprobeerd: kabels, resets, updates en andere telefoons allen zonder resultaat. 
Dealer gaf aan dat het een bekend probleem is. Afspraak gemaakt om de usb module te laten vervangen omdat dat altijd het probleem (volgens dealer) is als alle bovengenoemde zaken niet helpen.

 
 

aangepast door chippie777
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 4 weken later...

Usb unit is vervangen onder garantie. Het lijkt erop dat het probleem bijna is verholpen. 
Bijna? Inderdaad bijna want het probleem heeft zich toch weer twee keer voorgedaan, maar dit gebeurde wanneer ik de smartphone al had aangesloten voordat de multimedia unit in de Niro was opgestart. 
Wanneer ik de smartphone aansluit nadat de multimedia unit volledig is opgestart werkt CarPlay prima. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 weken later...

Inmiddels een paar weken verder en kan ik bevestigen dat het vervangen van de USB unit heeft geholpen. Waze en FM werken beide probleemloos in combinatie met AppleCar. Dus mocht je problemen ondervinden met Android of Apple, geeft bij de dealer aan dat je een nieuwe usb unit wilt, de dealers weten dat daar 9 van de 10 keer het probleem in zit. (uiteraard wel de juiste(originele)kabels gebruiken)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 weken later...

Zelfde probleem hier, evenals mijn collega. Allebei een 2023 Niro-EV. Ik gebruik Carplay en hij Android auto. Duidelijk verhaal, USB unit dus vervangen. Ik vraag me alleen af wat het nut of effect van originele- tov niet originele kabels zou kunnen zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...