Jump to content

Apple CarPlay werkt onbetrouwbaar in Niro HEV DL gen 2 (2023)


Recommended Posts

Posted

Ik rij sinds januari in een nieuwe Niro 2023 HEV DL. Hiervoor had ik het oude model Niro waar apple CarPlay prim werkte. Een enkele keer had ik een vastloper maar dat was echt op een hand te tellen in de 5 jaar dat ik deze auto heb gehad. Nu ik het nieuwe model rij heb ik echt veel problemen met apple CarPlay . Het werkt meer niet dan wel of stopt op de meest vreemde momenten als het wel werkt. Soms gaat het een rit van een uur goed, een andere keer stopt hij er mee na 10 minuten maar meestal krijg ik het niet eens aan de praat. De Niro geeft aan dat ik originele kabels moet gebruiken. Uiteraard kabels gewisseld maar zonder resultaat. Systeem in de Niro een reset gegeven ook zonder resultaat. Zijn er hier Apple CarPlay gebruikers die betere ervaringen hebben? (gebruik een iPhone 12 mini)

  • 2 weeks later...
Posted

Iemand dit ervaren met AndroidAuto? Heb het net aan de praat met Google Maps, maar nog geen rit ermee gedaan ...

Posted

Ik heb dit probleem vorig jaar 1 maand na aflevering van mijn Kia Niro 2022 HEV Launch Edition ook gehad. Uitermate irritant. Dealers doen mijn insziens net of ze van niks weten, maar is totale onzin natuurlijk.

Zie ook mijn link: 

Ook uitermate vreemd dat Kia dit ook niet kan oplossen (internationaal). Het is een bekend probleem bij EV6, Sportage en Kia Forte.

  • 1 month later...
Posted (edited)

Ben bij de dealer geweest met dit probleem. Ik heb aangegeven dat ik van alles heb geprobeerd: kabels, resets, updates en andere telefoons allen zonder resultaat. 
Dealer gaf aan dat het een bekend probleem is. Afspraak gemaakt om de usb module te laten vervangen omdat dat altijd het probleem (volgens dealer) is als alle bovengenoemde zaken niet helpen.

 
 

Edited by chippie777
  • 4 weeks later...
Posted

Usb unit is vervangen onder garantie. Het lijkt erop dat het probleem bijna is verholpen. 
Bijna? Inderdaad bijna want het probleem heeft zich toch weer twee keer voorgedaan, maar dit gebeurde wanneer ik de smartphone al had aangesloten voordat de multimedia unit in de Niro was opgestart. 
Wanneer ik de smartphone aansluit nadat de multimedia unit volledig is opgestart werkt CarPlay prima. 

  • Like 1
  • 3 weeks later...
Posted

Inmiddels een paar weken verder en kan ik bevestigen dat het vervangen van de USB unit heeft geholpen. Waze en FM werken beide probleemloos in combinatie met AppleCar. Dus mocht je problemen ondervinden met Android of Apple, geeft bij de dealer aan dat je een nieuwe usb unit wilt, de dealers weten dat daar 9 van de 10 keer het probleem in zit. (uiteraard wel de juiste(originele)kabels gebruiken)

  • Like 1
  • 3 weeks later...
Posted

Zelfde probleem hier, evenals mijn collega. Allebei een 2023 Niro-EV. Ik gebruik Carplay en hij Android auto. Duidelijk verhaal, USB unit dus vervangen. Ik vraag me alleen af wat het nut of effect van originele- tov niet originele kabels zou kunnen zijn?

Posted

Van originele kabels weet je zeker dat alle benodigde draden en eventuele chips in de kabel aanwezig zijn.
Bij goedkopere kabels kan daarop beknibbeld zijn of zijn bijv. enkel de voedingsdraden voorzien en niet die voor data.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...