chippie777 Posted June 30, 2023 Posted June 30, 2023 Ik rij sinds januari in een nieuwe Niro 2023 HEV DL. Hiervoor had ik het oude model Niro waar apple CarPlay prim werkte. Een enkele keer had ik een vastloper maar dat was echt op een hand te tellen in de 5 jaar dat ik deze auto heb gehad. Nu ik het nieuwe model rij heb ik echt veel problemen met apple CarPlay . Het werkt meer niet dan wel of stopt op de meest vreemde momenten als het wel werkt. Soms gaat het een rit van een uur goed, een andere keer stopt hij er mee na 10 minuten maar meestal krijg ik het niet eens aan de praat. De Niro geeft aan dat ik originele kabels moet gebruiken. Uiteraard kabels gewisseld maar zonder resultaat. Systeem in de Niro een reset gegeven ook zonder resultaat. Zijn er hier Apple CarPlay gebruikers die betere ervaringen hebben? (gebruik een iPhone 12 mini) Quote
Luciano van der ploeg Posted July 1, 2023 Posted July 1, 2023 Precies hetzelfde probleem. De dealers geven aan dat dit niet bekend is bij hun maar in de wandelgangen van meer niro rijders vernomen dag die bij hun voorkomt… oplossing? Quote
fiddler Posted July 10, 2023 Posted July 10, 2023 Iemand dit ervaren met AndroidAuto? Heb het net aan de praat met Google Maps, maar nog geen rit ermee gedaan ... Quote
jphmeuz Posted July 12, 2023 Posted July 12, 2023 Ik heb dit probleem vorig jaar 1 maand na aflevering van mijn Kia Niro 2022 HEV Launch Edition ook gehad. Uitermate irritant. Dealers doen mijn insziens net of ze van niks weten, maar is totale onzin natuurlijk. Zie ook mijn link: Ook uitermate vreemd dat Kia dit ook niet kan oplossen (internationaal). Het is een bekend probleem bij EV6, Sportage en Kia Forte. Quote
chippie777 Posted August 31, 2023 Author Posted August 31, 2023 (edited) Ben bij de dealer geweest met dit probleem. Ik heb aangegeven dat ik van alles heb geprobeerd: kabels, resets, updates en andere telefoons allen zonder resultaat. Dealer gaf aan dat het een bekend probleem is. Afspraak gemaakt om de usb module te laten vervangen omdat dat altijd het probleem (volgens dealer) is als alle bovengenoemde zaken niet helpen. Edited August 31, 2023 by chippie777 Quote
chippie777 Posted September 25, 2023 Author Posted September 25, 2023 Usb unit is vervangen onder garantie. Het lijkt erop dat het probleem bijna is verholpen. Bijna? Inderdaad bijna want het probleem heeft zich toch weer twee keer voorgedaan, maar dit gebeurde wanneer ik de smartphone al had aangesloten voordat de multimedia unit in de Niro was opgestart. Wanneer ik de smartphone aansluit nadat de multimedia unit volledig is opgestart werkt CarPlay prima. 1 Quote
chippie777 Posted October 17, 2023 Author Posted October 17, 2023 Inmiddels een paar weken verder en kan ik bevestigen dat het vervangen van de USB unit heeft geholpen. Waze en FM werken beide probleemloos in combinatie met AppleCar. Dus mocht je problemen ondervinden met Android of Apple, geeft bij de dealer aan dat je een nieuwe usb unit wilt, de dealers weten dat daar 9 van de 10 keer het probleem in zit. (uiteraard wel de juiste(originele)kabels gebruiken) 1 Quote
Keesje Posted November 6, 2023 Posted November 6, 2023 Zelfde probleem hier, evenals mijn collega. Allebei een 2023 Niro-EV. Ik gebruik Carplay en hij Android auto. Duidelijk verhaal, USB unit dus vervangen. Ik vraag me alleen af wat het nut of effect van originele- tov niet originele kabels zou kunnen zijn? Quote
Murcielaygo Posted November 6, 2023 Posted November 6, 2023 Van originele kabels weet je zeker dat alle benodigde draden en eventuele chips in de kabel aanwezig zijn.Bij goedkopere kabels kan daarop beknibbeld zijn of zijn bijv. enkel de voedingsdraden voorzien en niet die voor data. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.