Jump to content

Garantiebewijs bij Duitse import

exc

Recommended Posts

Vorig jaar heb ik een e-Niro gekocht bij Zeeuw en Zeeuw in Leidschendam, met een onderhoudsboekje in het Nederlands, waarin een beurt voor de aflevering stond afgestempeld. De auto is van 2021 en uit Duitsland geïmporteerd. Uiteraard neem je aan, dat Z en Z gewoon de 7 jarige garantie van Kia levert, ingaande in 2021 vanuit Duitsland. Later las ik op het forum dat er een sticker in moet zitten om de garantie "Nederlands" te maken. Z en Z in Leidschendam, daarnaar gevraagd, zei dat alles prima in orde was.

Gisteren de auto voor een beurt gebracht naar Z en Z in Den Haag, waar de centrale KIA dame  mijn afspraak maakte, en op mijn vraag aldaar naar de sticker kreeg ik te horen, dat er een Duits onderhoudsboekje bestaat, waar die sticker in zit en die moest ik maar in Leidschendam opvragen. Dat wist ik niet, Z en Z in Leidschendam had me dat nooit verteld, noch geleverd.

Weet iemand hier meer van af? Heeft iemand zo'n Duits (of elders uit Europa) boekje met sticker?

• 2 weeks later...

Ben ik  dus de enige in Nederland zonder Duits onderhoudsboekje? De dealer Zeeuw en Zeeuw heeft dat boekje niet meer, en heeft er bij de aankoop ook nooit over gesproken. Ik nam aan, dat garantie bij zo'n dure aankoop wel goed geregeld zou zijn door Zeeuw en Zeeuw. Ik hoop dus, dat ik nooit een aanspraak op garantie hoef te doen.

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Ik heb gebeld, en na enig aandringen kreeg ik een copie van een Duitstalig document van de aflevering, waarvan ik denk, dat het een garantieverklaring is, zie plaatje. Lijkt dit op wat mede eigenaren van een Duitse import hebben?

image001.png