Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik ben Bert, nieuw lid op dit forum en ben sinds kort in het bezit van een Kia Ceed Station van november 2011. Ik heb daar een 13 polige kabelset voor de trekhaak van ecr. Dit is plug en play. Nu ik mijn auto in de achteruit zet gaat mistlicht op de auto aan, en als ik de mistlamp aanzet gaat het achteruitrijlicht op de auto aan. Bij een Kia dealer geweest, bij een inbouwcenter voor trekhaken geweest en die vinden het vreemd en weten het niet. Contact opgenomen met ecr omdat de module van hun is en die weten het ook niet omdat er bij hun geen 13 polige schema beschikbaar zou zijn ondanks nummer op de module. Nu heb ik de volgende vragen:

Heeft iemand dit al eens meegemaakt? Kabel komt 2e handse via onderdelenlijn en is halverwege doorgeknipt en daarna kleur op kleur weer aan elkaar gesoldeerd. Kabel moet geschikt zijn voor mijn auto aan de hand van kenteken en chassisnummer volgens de leverancier.

Mag ik de aansluiting van de stekkerdoos ouderwets op de bedrading van de verlichting aansluiten zonder module omdat er mijn inziens geen boordcomputer inzit ? Eventueel de lampjes op de aanhanger vervangen door led i.v.m. minder stroomverbruik ?

Gekozen voor 13 polig omdat ik op de aanhanger een achteruitrijlamp en mistachterlicht heb. Alle reacties zijn welkom waarvoor mijn dank.

Geplaatst

Is de bedrading van de aanhanger wel correct?
Wanneer dat O is zou ik eerst kijken of de signalen dan wel op de juiste pennen van de doos van de auto staan.
Indien dat niet klopt dan gewoon de draden in de doos van plaats wisselen.

Ik zou zeker NIET rechtstreeks aftakken bij de verlichting, dat kan storingen geven op de systemen van de auto.

Geplaatst

Dan loopt de verlichting van de auto nu waarschijnlijk via die module, zodat bijv. de lampcontrole (van de richtingaanwijzers) intact kan blijven.

Wanneer de verlichting op de aanhanger wel correct functioneert zou ik zelf de aansluitingen van mistachterlicht en achtwruitrijlicht op de module verwisselen.

En hoe dit dan kan? Misschien heb je wel een Engelse kabelset in handen, dus voor rechtsgestuurd verkeer?

Geplaatst

Gisteren weer ff bij de Kia geweest en de monteur die tijd voor mijn probleem vrijmaakte kwam er al vrij snel achter ba het zien van de kleuren draden en aansluitingen dat deze kabelboom voor een auto is/was met links én rechts een mistlamp. Hier ging het dus fout. Die beste man heeft dit gecorrigeerd voor mij en alles werkt zoals het hoort te werken. Super service van de Kia. Heel anders dan ik in ruim 20 jaar van de Opel ben gewend. Voor mij een reden om het bij een Kia te houden. Dank jullie wel voor de reacties.

Groeten Bert

• Like 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...