Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Kia Connect App - Batterij-conditionering aanbevolen

Ga naar de oplossing Opgelost door IvanV,

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi,

Deze morgen kreeg ik tijdens het laden de melding "Batterij-conditionering aanbevolen" te zien bij "Batterijstand" in de KIA Connect App.

Iemand een idee hoe ik dit moet doen of gebeurd dit automatisch?

Is opladen tot 100% voldoende, want ik laad normaal maar tot 80%?

Mvg,

Ivan

• Like 1
Geplaatst

Je plaatst dit in het 'Niro EV' topic, maar in je profiel meld je een E-Niro.

In de E-Niro zal het niet anders zijn dan in mijn E-Soul, daar kun je dat niet.

Het 'balanceren' van de cellen in de HV accu gebeurt bij de E-Soul automatisch (heb ik begrepen) wanneer je 'm af en toe eens tot 100% laadt aan een AC lader.

• Like 1
Geplaatst

Ik heb iemand op een spaans forum hetzelfde zien vragen. Zou het te maken kunnen hebben met de temperatuur? Als het warm is dan slaat de batterijkoeling aan, en wellicht genereert dat de melding.

Geplaatst

Vandaag ontving ik de update van de Kia Connect via de Apple Store. Na deze kreeg ik ook deze melding te zien tijdens het opladen.

Ik rijd de Sportage 5 PHEV en ik dacht dat dit enkel van toepassing was voor EV's via snelladers..... 

• Like 1
Geplaatst

Had deze melding gisteren ook in de app tijdens het laden van m’n Sportage PHEV ‘22. Nu 100% geladen en melding is weg.

• Like 1
Geplaatst

Sinds de update van de connect App dit weekend krijg ik ook dezelfde melding. 
Auto staat nu te laden tot 100%, ik laat t weten of dit helpt.

(Normaliter laat ik zeker eens per maand tot 100%, dus dit moet iets te maken hebben met de update van de app)

• Like 1
Geplaatst

En inderdaad, na opladen tot 100% is de melding weg.
De ontwerpers van de app hadden wat mij betreft beter aan kunnen geven dat laden tot 100% de gewenste actie is ipv "Batterij conditionering aanbevolen".

Enfin, maakt ook einde aan de discussie of je batterij zo veel mogelijk tussen de 20-80% moet houden.

• Like 1
Geplaatst

Nee, dat doet het niet: tot 100% laden is op zich niet (heel) slecht, maar langere tijd met 100% accu laten staan wel.

Af en toe tot 100% opladen zorgt ervoor dat het BMS de accucellen kan 'balanceren', en dat komt de levensduur van de accu wel ten goede.

Maar ook dat doe ik alleen als ik de volgende dag die 100% nodig heb, of tenminste flink kan verminderen.

Ik lees dat je 'm eens per maand naar 100% laadt, dan zou de waarschuwing (die kennelijk slecht vertaald is!) niet actueel moeten worden.

• Like 1
Geplaatst

Hi,

Deze week heb ik de Kia Connect app een update gegeven. Echter ik had tot vandaag nog niet geladen met de vernieuwde app. Na het lezen van de meldingen op dit topic verwachte ik bij het laden een melding te zien. Maar de melding bleef uit.

Mijn e Niro is 14 maanden oud. Bij oplevering was de batterij 100% opgeladen, daarna is de batterij uitsluitend tot 80% opgeladen. Zo ook vanmiddag. Het geschatte bereik is 398 km, de afgelopen tijd meestal snelweg gereden.

Als ik een grote rit ga maken, zal ik maar eens tot 100% AC laden.

Groet,

Neho

• Like 1
  • Oplossing
Geplaatst

Hi,

Het probleem zat in de Kia Connect App.

Hier het antwoord van Kia Support

"Het bericht dat u te zien zien krijgt is een meldingstekst die niet correct is geïmplementeerd in versie 2.1.12. van de app. 
Er is inmiddels een nieuwe versie van de app (2.1.13) uitgebracht waarin deze bug is gecorrigeerd."

• Like 1
Geplaatst
8 uur geleden, zei IvanV:

Hi,

Het probleem zat in de Kia Connect App.

Hier het antwoord van Kia Support

"Het bericht dat u te zien zien krijgt is een meldingstekst die niet correct is geïmplementeerd in versie 2.1.12. van de app. 
Er is inmiddels een nieuwe versie van de app (2.1.13) uitgebracht waarin deze bug is gecorrigeerd."

Dit verklaart waarom ik de melding niet kreeg: ik heb de versie 2.1.13. 😀

• 1 jaar later...
Geplaatst

Hoi, sinds 21 februari ook eigenaar van een EV3 GT plus. Zag in mijn app ook de opmerking over de batterij conditonering. In de Kia Connect app kan je bij de EV3 nu handmatig batterij conditoneren aan en uitzetten. Mogelijk dat de tekst wel bedoeld is voor de EV3 waarbij dit kan en niet voor de Niro EV.  Heb nog niet uitgeprobeerd wat het effect is van het aanzetten van batterij conditionering maar zal dit binnenkort eens gaan doen. Overigens heb ik de laatse app versie waarin de tekst wel zichtbaar blijft.

• 2 maanden later...
Geplaatst
Op 22-2-2025 om 14:58, zei JanEV3GT:

Hoi, sinds 21 februari ook eigenaar van een EV3 GT plus. Zag in mijn app ook de opmerking over de batterij conditonering. In de Kia Connect app kan je bij de EV3 nu handmatig batterij conditoneren aan en uitzetten. Mogelijk dat de tekst wel bedoeld is voor de EV3 waarbij dit kan en niet voor de Niro EV.  Heb nog niet uitgeprobeerd wat het effect is van het aanzetten van batterij conditionering maar zal dit binnenkort eens gaan doen. Overigens heb ik de laatse app versie waarin de tekst wel zichtbaar blijft.

Hier is informatie te vinden: Info over batterij conditionering Kia EV3

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...