Jump to content

Recommended Posts

Posted

In de USA worden een hele rits Kia Niro's teruggeroepen voor een (heel klein) brandrisico onder de motorkap. Ik ben benieuwd of wij hier in NL ook een brief op de deurmat gaan vinden ....

https://www.cars.com/articles/kia-recalls-121000-plus-niros-niro-phevs-for-engine-compartment-fire-risk-470046/

https://www.greencarreports.com/news/1140436_2018-2022-kia-niro-plug-in-hybrid-recalled-due-to-fire-risk

Posted

Nav dit forum bericht heb ik mijn dealer aangeschreven. Dit was het antwoord:

"Wat u op het Kia forum leest is momenteel niet van toepassing voor uw type auto."

Het enige wat op dit moment open staat is een terugroep actie voor:

Odometer calculation logic improvement.

Hier gaan wij controleren of de gelijkheid van de km stand correct is., ca half uur werk.

Wij zien de terugroep acties terug bij Kia intranet.

Dus door mijn reactie krijg ik nu, zonder voorafgaand bericht, een andere terugroep actie. 

Kia begint te groot te worden. :(

• Thanks 1
Posted

Die snelheid klopt zoiezo niet.  Met16 inch velgen bij 108km Niro speed is dat 100 volgens mijn TomTom GPS systeem.

Posted

Er is een verschil tussen de km stand en de snelheidsmeter.

Je snelheidsmeter zal altijd wat teveel aangeven omdat autofabrikanten NOOIT een te lage snelheid (willen, om claims te voorkomen) mogen tonen, dat kun je terugvinden in de RDW eisen en in de overige keuringseisen voor Europa.

Je velgmaat zegt niets over de snelheidsaanwijzing of afgelegde weg, daarvoor is de afrolomtrek van de banden die er om die velgen zitten maatgevend.