Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

laad tot 100% maar in kleiner rijbereik

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik laad vrijwel altijd thuis en ben gewend te laden tot 100%. Rijbereik ligt dan op zo’n 440 km. Sinds enkele dagen wordt een rijbereik aangegeven van 385 tot 389 km. Bij 100% geladen. De km-stand is nu ruim 12.000 en dit heb ik niet eerder bij de hand gehad. Weet  iemand hoe dit “ineens” kan?

Geplaatst
1 uur geleden, zei neho:

Gereden met hogere snelheden?

Inderdaad het meest waarschijnlijk, de beroemde rechtervoet. Ik kom al een paar maanden op ongeveer 430 km range bij 80% vol. 

Geplaatst
10 uur geleden, zei Sigmasailor:

Inderdaad het meest waarschijnlijk, de beroemde rechtervoet. Ik kom al een paar maanden op ongeveer 430 km range bij 80% vol. 

Precies, dat is ook mijn ervaring. Net retour Frankfurt gedaan. Meteen is range na laden anders dan tijdens routine weken. Naast de weersomstandigheden is rijgedrag van grote invloed. Het is niet statisch maar heel dynamisch met veel variabelen. Persoonlijk probeer ik er niet zo mee bezig te zijn. In Nederland is de range meestal ruim voldoende en lukt het laden altijd wel ergens. (Principe: laden wanneer je laden kan). Maar lange afstanden in buitenland betekent vooraf even plannen met behulp van ABRP (a better route planner).

• 6 maanden later...
Geplaatst

Beste, ik had eind vorig jaar precies hetzelfde. Ik heb toen 2 weken het verbruik per 100km genoteerd. Tot slot ben ik naar de dealer gegaan en heb hem dat verhaal voorgelegd. Vol ongeloof keek de chef monteur mij aan. Toch een afspraak gemaakt. De auto heeft 2 weken in de garage gestaan toen ik de melding kreeg dat het gefixt was. Er was een brok elektronica verwisseld. Sindsdien weer mijn normale terug.

Groet.

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...