Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Iemand met hetzelfde probleem 

Kia sportage 2016 

Navigatie systeem generatie 2

Dealer en kia Nederland zegt dat er geen oplossing voor is

Deze melding blijft verschijnen telkens als ik afwijk van mijn route 

De Navigatie geeft ook geen flitsers en verkeers opstoppingen meer weer of alternatieve routes 20230729_195617.thumb.jpg.80879c488f91f69def93b2549a981acf.jpg

• Sad 1
Geplaatst (aangepast)

Ik heb het probleem niet, maar de licentie voor online service is volgens mij 7 jaar geldig.

In de Kia Connect app noemen ze dat een gratis proeftijd van 7 jaar.

Voor mij niet van toepassing omdat de auto na 5 jaar vertrekt. 

aangepast door Beos
  • Haha 1
Geplaatst
18 uur geleden, zei Beos:

Ik heb het probleem niet, maar de licentie voor online service is volgens mij 7 jaar geldig.

In de Kia Connect app noemen ze dat een gratis proeftijd van 7 jaar.

Voor mij niet van toepassing omdat de auto na 5 jaar vertrekt. 

Geloof dat dit niet het antwoord is waarom gevraagd word.

Mijn Sportage is van november 2016 en ik krijg straks het zelfde probleem. Wij willen graag weten hoe en waar we de licentie kunnen verlengen.

Geplaatst
1 uur terug, zei Rinus30:

Geloof dat dit niet het antwoord is waarom gevraagd word.

Mijn Sportage is van november 2016 en ik krijg straks het zelfde probleem. Wij willen graag weten hoe en waar we de licentie kunnen verlengen.

Rinus30

Jij krijgt die melding ook op de dag dat jouw auto 7 jaar wordt het probleem is dat er te weinig meldingen van zijn in Nederland Mijn auto is pas de tweede die geregistreerd staat in Nederland met deze melding dus er wordt op het moment niks aangedaan misschien in de toekomst mijn navigatie Expert bij de Kia dealer heeft gezegd dat er twee keer per jaar een update van de kaart komt en meerdere keren per jaar een update van de software Zorg dat je iedere update van de software installert misschien Verdwijnt de melding dan

• Confused 1
Geplaatst

Rinus 30 Ik probeer erachter te komen wat voor soort navigatie er in de Kia zit TomTom of navtech of een andere dan kan ik misschien contact opnemen met hun misschien is die melding gerelateerd aan hun navigatiesysteem

• Thanks 1
Geplaatst
12 minuten geleden, zei Peter Raaijmakers:

Rinus 30 Ik probeer erachter te komen wat voor soort navigatie er in de Kia zit TomTom of navtech of een andere dan kan ik misschien contact opnemen met hun misschien is die melding gerelateerd aan hun navigatiesysteem

Hopelijk kun kun jij er wel achter komen  ,ik heb overal gezocht maar word geen streep wijzer ook kia nl weet het niet, wat ik hun erg kwalijk neem. Mocht je het antwoord vinden laat het me dan aub weten.

Gr, Rinus

Geplaatst

Nou ze zijn ook nog niet klaar met mij het is toch van de zotte dat een auto van 7 jaar het navigatiesysteem niet meer werkt na behoren als ik iets wijzer wordt van heel dit gedoe laat ik het zeker weten maar ook op de Facebook groep Kia Nederland

Wordt vervolgd 😉

• Like 1
Geplaatst

Je navi werkt nog, en blijft dat ook wel doen.

Je krijgt geen (gratis) meldingen meer voor files en dergelijke, dat is aan die 7 jaar gebonden.

Je navi updaten kun je via de navigation updater die je via de Kia website wel kunt vinden.

• Confused 1
Geplaatst

Heb kontact gehad met Kia NL, dit is het antwoord dat ik via mail mocht ontvangen :

Beste heer Leppens,

Dank voor het bericht aan Kia Nederland.

Wat vervelend om te vernemen dat je geen gebruik meer kunt maken van Live Services omdat de licentie is verlopen. Ik begrijp dat je vragen hebt over de mogelijkheden om deze licentie te verlengen en wat daarvan de kosten zouden zijn.

In de voorwaarden van Live Services, welke in het instructieboekje van het navigatiesysteem van jouw Kia vermeld staan, staat o.a. het volgende:
- De beschikbaarheid van Verbonden Services kan gewijzigd zijn afhankelijk van de servicevoorwaarde van TomTom.
- Verbonden Services zijn gratis gedurende de eerste 7 jaar van eigendom. Daarna zullen licentiekosten nodig zijn om door te gaan met het gebruik van de services.
- De beschikbaarheid van de aangesloten diensten kan zonder kennisgeving worden veranderd om de diensten te verbeteren.

Kia Nederland heeft melding gemaakt bij de fabrikant inzake het verlopen van de licenties. Vanuit de fabrikant hebben we helaas moeten vernemen dat de licenties voor Live Services voor voertuigen ouder dan 7 jaar niet verlengd kunnen worden. Uiteraard zullen wij de fabrikant vragen deze beslissing te heroverwegen.

Het spijt me je niet anders te kunnen informeren dan dat het verlengen van de licentie niet mogelijk is en Live Services dus voor jouw Kia niet meer bruikbaar zijn.

Ik vertrouw erop je voldoende te hebben geïnformeerd

En daar kunnen we het mee doen 😭😭

• Thanks 1
Geplaatst
Op 23-8-2023 om 10:16, zei Rinus30:

Heb kontact gehad met Kia NL, dit is het antwoord dat ik via mail mocht ontvangen :

Beste heer Leppens,

Dank voor het bericht aan Kia Nederland.

Wat vervelend om te vernemen dat je geen gebruik meer kunt maken van Live Services omdat de licentie is verlopen. Ik begrijp dat je vragen hebt over de mogelijkheden om deze licentie te verlengen en wat daarvan de kosten zouden zijn.

In de voorwaarden van Live Services, welke in het instructieboekje van het navigatiesysteem van jouw Kia vermeld staan, staat o.a. het volgende:
- De beschikbaarheid van Verbonden Services kan gewijzigd zijn afhankelijk van de servicevoorwaarde van TomTom.
- Verbonden Services zijn gratis gedurende de eerste 7 jaar van eigendom. Daarna zullen licentiekosten nodig zijn om door te gaan met het gebruik van de services.
- De beschikbaarheid van de aangesloten diensten kan zonder kennisgeving worden veranderd om de diensten te verbeteren.

Kia Nederland heeft melding gemaakt bij de fabrikant inzake het verlopen van de licenties. Vanuit de fabrikant hebben we helaas moeten vernemen dat de licenties voor Live Services voor voertuigen ouder dan 7 jaar niet verlengd kunnen worden. Uiteraard zullen wij de fabrikant vragen deze beslissing te heroverwegen.

Het spijt me je niet anders te kunnen informeren dan dat het verlengen van de licentie niet mogelijk is en Live Services dus voor jouw Kia niet meer bruikbaar zijn.

Ik vertrouw erop je voldoende te hebben geïnformeerd

En daar kunnen we het mee doen 😭😭

Misschien moeten we Radar of Kassa inschakelen en kijken of die wat voor ons kunnen betekenen.

Geplaatst
1 uur geleden, zei Rinus30:

Misschien moeten we Radar of Kassa inschakelen en kijken of die wat voor ons kunnen betekenen.

Ik heb je mailtje gekopieerd en met uitleg in een Facebook groep gegooid ( Kia club Nederland) met  6000 leden

Je zou voor de gein eens moeten lezen hoeveel ophef dat in de groep geeft 

Deze meeste zeggen dat het niet normaal is

Maar ik ben er al wel achter dat de fout niet bij kia ligt, maar eigenlijk bij tomtom 

En daar zeggen ze ook, contact opnemen met de M.C.A., of Kassa of de consumentenbond 

Ben er nog steeds mee bezig

Wordt vervolgd 😉

• Like 1
Geplaatst
10 minuten geleden, zei Peter Raaijmakers:

Ik heb je mailtje gekopieerd en met uitleg in een Facebook groep gegooid ( Kia club Nederland) met  6000 leden

Je zou voor de gein eens moeten lezen hoeveel ophef dat in de groep geeft 

Deze meeste zeggen dat het niet normaal is

Maar ik ben er al wel achter dat de fout niet bij kia ligt, maar eigenlijk bij tomtom 

En daar zeggen ze ook, contact opnemen met de M.C.A., of Kassa of de consumentenbond 

Ben er nog steeds mee bezig

Wordt vervolgd 😉

Kia mag ook wel achter tomtom aangaan vind ik, per slot van rekening hebben zij de auto's op de markt gebracht met dit navigatiesysteem, en echt goedkoop waren ze niet. Nu laat Kia ons in de steek.

• 1 maand later...
Geplaatst
Op 22-8-2023 om 16:14, zei Peter Raaijmakers:

Het is tomtom.

Geplaatst

Mijn C'eed SW (2016) na 7 jaar en 1 dag: Licentie verlopen. KIA zegt er niets aan te kunnen doen. Navi is van TomTom. Toevallig heb ik voor een ander auto een TomTom Go51 van 10 jaqr oud en TomTom geeft een paar keer per jaar updates en de services zijn lifetime gegarandeerd! Dus: wil Kia geen moeite doen, of wat?

• Confused 1
Geplaatst
TomTom geeft een paar keer per jaar updates en de services zijn lifetime gegarandeerd!

Ik heb zelf een Go5200 met "Lifetime Maps", maar als je daarvan de kleine lettertjes goed leest is die "lifetime" de duur die TomTom vind dat een systeem mee kan gaan, maar (uit mijn hoofd) minimaal 4 jaar.

Dus ze kunnen er na die 4 jaar ook zomaar de stekker uit trekken, zoals ze bij mijn type gedaan hebben met de ondersteuning van de ingebouwde SIM, waardoor ik nu voor Live Traffic Info mijn telefoon moet hotspotten.

Maar ik klaag niet, want de 5200 doet het al 7 jaar probleemloos. Alleen de accu was versleten, maar kon ik simpel vervangen...
  • Haha 1
Geplaatst

Kia heeft -lijkt mij- een deal gemaakt met TomTom.
Dus Kia zou in eerste instantie met TomTom aan tafel moeten.
Maar omdat ze inmiddels een andere leverancier gebruiken voor kaartmateriaal WIL Kia dat waarschijnlijk niet.

En of TomTom iets voor die individuele klanten wil gaan doen? Waarschijnlijk ook niet, want daar ligt de focus inmiddels ook op andere dingen dan de verkoop van navigatiesystemen.

• Sad 1
  • 2 weken later...
Geplaatst

Toch vind ik ,dat Kia verantwoordelijk is , deze heeft ons de auto met nav verkocht. Mijn mening is dat Kia er alles aan moet doen om zijn Kia-rijders tevreden te houden en niet na 7 jaar in de kou te laten staan. 😡

• 3 weken later...
Geplaatst
Op 19-10-2023 om 12:46, zei Peter Raaijmakers:

Kia kan niks doen, de bal ligt bij tomtom,  en die doen niks

Peter ben jij al iets wijzer geworden , ik loop tegen gesloten deuren.. gr, Rinus.

• 3 maanden later...
Geplaatst
Op 18-11-2023 om 16:25, zei Rinus30:

Peter ben jij al iets wijzer geworden , ik loop tegen gesloten deuren.. gr, Rinus.

Peter ik wacht nog op jou antwoord, laat aub even iets weten, ik kom geen streep verder.

Gr, Rinus

Geplaatst

Ik kom ook geen stap verder

Het is gewoon klaar met de online service 

Ik ben nu aan het kijken om een android display aan te schaffen via AliExpress met android auto 

Dan heb ik gewoon google maps met verkeersinformatie en flitspalen

Ik heb net dit geweldige item op AliExpress gevonden. Bekijk het nu! 
€55,96  61%OFF | Universele 9 Inch Auto Radio Multimedia Video Speler Draadloze Carplay Android Auto Voor Vw Nissan Toyota Auto Audio Touchscreen
https://a.aliexpress.com/_EutjzCd

• Thanks 1
  • 3 weken later...
Geplaatst

Sinds een aantal dagen ook last van in mijn Kia Cee'd, had gehoopt dat er een simpele oplossing zou zijn, tot ik ging googlen en hier uit kwam. Helaas dus, blijkbaar geensimpele oplossing. 

Al ga ik er binnenkort toch maar eens mee langs mijn dealer, hoe meer klachten hoe beter lijkt me. En anders misschien allemaal een klacht sturen naar de ACM, misschien dat dat iets bereikt. 

Op 20-2-2024 om 17:37, zei Peter Raaijmakers:

€55,96  61%OFF | Universele 9 Inch Auto Radio Multimedia Video Speler Draadloze Carplay Android Auto Voor Vw Nissan Toyota Auto Audio Touchscreen

Zou dat ding op de plek kunnen van het huidige scherm? 

• Confused 1
Geplaatst
Op 20-2-2024 om 17:37, zei Peter Raaijmakers:

Ik kom ook geen stap verder

Het is gewoon klaar met de online service 

Ik ben nu aan het kijken om een android display aan te schaffen via AliExpress met android auto 

Dan heb ik gewoon google maps met verkeersinformatie en flitspalen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...