Flyber Posted September 29, 2005 Posted September 29, 2005 Beste afwachtenden, In december 2004 heb ik een sportage 2wd 2.0 Executive grayisch silver besteld, levering zou mei, uiterlijk juni zijn. In reactie op ettelijke mails laat de rayonmanager van KIA mij weten dat mijn auto niet op de boot van 2 oktober staat en dat er geen enkel zicht is op een termijn. Ook kreeg ik de fijne mededeling; 'wij kunnen verder niets voor u betekenen'. Omdat ik toch enigszins wantrouwig aan het worden ben (er speelt meer), bij deze mijn vraag om medewerking aan mede-klanten van exact dezelfde auto... . Wanneer heb je besteld? Wat was de toen toegezegde levertijd? Zijn er toezeggingen gedaan door KIA Nederland? Wat wordt er nu beloofd? Wat doet de dealer voor je tav een eventueel ingeruilde auto? Wat doet de dealer voor je tav een niet-ingeruilde auto (onderhoud/APK etc)? Alvast bedankt, Berry Bakker Quote
Doktor Posted September 29, 2005 Posted September 29, 2005 Je bent niet alleen: Wanneer heb je besteld? december 2004 Wat was de toen toegezegde levertijd? mei 2005 Zijn er toezeggingen gedaan door KIA Nederland? geen idee Wat wordt er nu beloofd? niets, afwachten. Wat doet de dealer voor je tav een eventueel ingeruilde auto? geen inruil Wat doet de dealer voor je tav een niet-ingeruilde auto (onderhoud/APK etc)? niets Mijn dealer wil graag het contract ontbinden maar dat doe ik niet. gr doktor Quote
Ote Posted September 30, 2005 Posted September 30, 2005 Voor mij geldt ongeveer hetzelfde: Wanneer heb je besteld? Januari 2004 Wat was de toen toegezegde levertijd? maart 2005 (de auto was reeds in bestelling voor de dealer en zou in maart geleverd worden) Zijn er toezeggingen gedaan door KIA Nederland? geen idee Wat wordt er nu beloofd? niets, afwachten. Wat doet de dealer voor je tav een eventueel ingeruilde auto? geen inruil heb mijn auto reeds ingeruild tegen een klein autootje als tweede auto Wat doet de dealer voor je tav een niet-ingeruilde auto (onderhoud/APK etc)? niets Ik vraag me wel af wat je bedoelt met: "Er speelt meer"? Groetjes, Ote Quote
LiuWei Posted September 30, 2005 Posted September 30, 2005 Wanneer heb je besteld? december 2004 Wat was de toen toegezegde levertijd? maar 2005 Zijn er toezeggingen gedaan door KIA Nederland? nee Wat wordt er nu beloofd? men weet niets Wat doet de dealer voor je tav een eventueel ingeruilde auto? auto 15 jr dus verminderd niet in waarde. inruil staat vast. Wat doet de dealer voor je tav een niet-ingeruilde auto (onderhoud/APK etc)? Voor apk wilde men niets doen. apk verlopen auto bij dealer ingeleverd. rep.kosten zou zo'n e350,- zijn. vond dit zonde voor die paar maanden, inmiddels jaren?[/img] Quote
Flyber Posted October 1, 2005 Author Posted October 1, 2005 Ik vraag me wel af wat je bedoelt met: "Er speelt meer"? Ote en anderen, Dat vraagt inderdaad om enige nadere verklaring; Ik heb mijn auto gekocht bij een sub-dealer. Deze sub-dealer is noodgewongen veranderd van hoofddealer. Nu ben ik bang dat door het veranderen van dealer mijn auto 'uitgedeeld' is aan een andere klant. KIA Nederland bestrijdt dit in telefonische contacten in alle toonaarden, maar nu gebeurde er afgelopen week iets merkwaardigs; Deze week kreeg ik, zie mijn eerste post, een telefoontje van de rayonmanager. Deze liet tevens weten dat mijn naam niet voorkomt op de bestellijst Hoe dit kon begreep hij ook niet! Natuurlijk heb ik mijn dealer daarvan op de hoogte gesteld en deze gaat komende week informeren naar het hoe en wat. Ik heb inmiddels een brief verzonden aan KIA Nederland met de vraag om opheldering in deze. Je begrijpt dan mijn wantrouwen stijgt bij zulke berichten. Echter jullie besteldata en toezeggingen zijn nagenoeg gelijk aan de mijne, dus ik ben wat geruster geworden. Met groet, Berry Bakker Quote
pierre.angelique Posted October 2, 2005 Posted October 2, 2005 Rustig nou allemaal, straks rijden jullie in een hele exlusieve SUV en lach je iedereen uit. Ik baal ook een beetje van de wachtijd alleen mij is het van te voren wel verteld, en ik heb toch door gezet en het koopcontract getekent wel is mijn inruilprijs voor mijn (grand) Vitara ook al vast gezet in het contract. Ik heb mijn Sportage adventure 4WD donker grijs half Juni 2005 besteld. laat wel effe weten wat er verder gebeurd groetjes Jeerke Quote
Doktor Posted October 3, 2005 Posted October 3, 2005 laat wel effe weten wat er verder gebeurd groetjes Jeerke Het is groot feest bij mij!!!!!!!! Vandaag te horen gekregen dat mijn auto bij de sub dealer staat. Vrijdag rij ik in mijn kia sportage Ik wil dit forum hartelijk danken, wekenlijks even kijken heeft mij de 10 maanden wachten op mijn sportage er doorheen gesleept. Andr? Mol bedankt, Andr?, Andr? Andr? bedankt.... ja, hier wordt champagne gedronken vandaag !! HD47, franky en de rest allemaal volhouden hoor .... Ik heb mijn kia ook bij een sub dealer gehaald. Je kunt zomaar gebeld worden... Kia is oke.... ole ole kia is oke kia is oke kia is oke ole ol?... Gr een bijna dronken (van geluk) Doktor. we hebben K we hebben een I we hebben een A : KIA Quote
Frans Posted October 3, 2005 Posted October 3, 2005 He Doktor, Gefeliciteerd. Eindelijk. Wij blijven gewoon wachten. Maak je nog wat foto's van je aanwinst? Ook van het dashbord met radio en kontakt aan please/ Leuk voor de wachters onder ons. Frans Quote
AJ Mol Posted October 3, 2005 Posted October 3, 2005 Gefeliciteerd Doktor met je nieuwe aanwinst en veel rijplezier. Natuurlijk het forum wel blijven volgen op nieuwe ontwikkelingen en uiteraard ook lid worden van de Kia Club, als je dat al niet bent. Zien we de aanwinst ook in de praktijk. Nogmaals veel veilige kilometers. Quote
Flyber Posted October 4, 2005 Author Posted October 4, 2005 Moi Doktor, Groots! Van Harte! Af en toe een goed bericht is prima. Voorzichtig aan en laat eens wat zien en horen van 'onze' Sportage. Veel rijplezier, Berry Bakker Quote
franky Posted October 5, 2005 Posted October 5, 2005 Hey doctor, Zo zie je maar weer geluk is met de do... Jij nog later besteld, de geplande levertijd lag een maand later en nog heb je hem eerder. Als hij bij ons binnen het zelfde tijdsbestek komt na de geboorte van de baby als bij jullie het geval is geweest ......... dan teken ik ervoor . Ik mijn ogen wel uit wanneer ja langs komt rijden. Groetjes franky Quote
Recommended Posts