Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo,

mijn nieuwe Sportage GT -plusline uit 2022 heeft probleem van het niet mooi sluiten van de Tankklep (steekt aan de onderkant buiten de carrosserie.

is al een keer vervangen maar is dus een Kia probleem! Wie heeft dit ook?

• 4 weeks later...
Posted

Heb er ook last van maar was in het voorjaar verholpen. En nu wijkt de klep weer af. Toen hadden ze het in model gebracht door te verhitten. Van de week ga ik weer terug. Vermoed dat het met de temperatuur te maken heeft.

• 1 month later...
Posted

Hallo ja klopt ik heb vorig jaar een nieuwe klep erop gekregen en deze is nu ook weer naar buiten getrokken. Het zal aan het materiaal(?) liggen wat men hiervoor heeft gebruikt edoch de bezine klep heeft dit niet wat dan ook weer vreemd is daat het dezelfde afmetingen zijn.

Volgende week afspraak en wil garage dit weer aanzien....,

• 1 month later...
  • 3 weeks later...
Posted

Tsja, hier ook. Nu ruim een jaar. Eerst viel het nog al mee, maar het begint nu toch wel wat storend te worden. Maar eens kijken wat ze er aan kunnen doen.

• 1 month later...
Posted (edited)

Hier exact hetzelfde. Ziet er niet uit. De kunststof inzet van de vulopening lijkt prima. Als de ik klep geforceerd indruk past het perfect tegen de nokjes van de inzet, zodanig dat de klep keurig past in de carrosserie. De bevestiging van de klep op het scharnierdeel wijkt wel iets, maar niet zoveel dat hierdoor de slechte passing volledig wordt verklaard. Kromtrekken of iets dergelijks zou inderdaad een oorzaak kunnen zijn. Heb dit al aangegeven bij de dealer. Als ie over een maand voor de 1e beurt gaat, dan kijk ik wat ze eraan gaan doen. Maar het is niet acceptabel.

Meer hierover o.a. alhier: https://www.kiaownersclub.co.uk/threads/fuel-ev-access-doors-warped-or-misaligned.70004/

Edited by Markoes
  • 7 months later...
Posted

Inderdaad, hier ook. Kia Sportage GT-line (kleur Deluxe Wit) van mei 2023.

Het lijkt in de winter tijd wel erger te worden, ziet er inderdaad niet chique uit.

Ben benieuwd wat de dealer zegt.