Hugo J Posted December 1, 2023 Posted December 1, 2023 Sinds een jaar een KIA EV6. 77 kWh batterij. Als eerste: het is een geweldige auto! een paar kleine irritaties 1. De lanecontrol moet je elke keer weer uitzetten, kan dat niet anders??? 2. Mijn klok start soms op een hele verkeerde tijd, Dat haalt ie van internet zegt de garage of er is niks aan te doen?? 3. Een enkele keer is mijn routeplanner volledig van streek. Update?? 4. De kachel vind ik ook niet perfect. Had hiervoor een Volvo die op een vaste temperatuur stond en nooit een probleem gaf. Hier moet ik voortdurend altijd bijregelen?? Met de app ontdooien en voorverwarmen is dan weer perfect 5. De interne circulatie gaat aan als hij luchtvervuiling detecteert bv in een tunnel. En moet daarna weer uitgaan, maar dat gebeurt nooit 6. En het ontbreken van een ruitenwisser op de achterruit is echt een misser Quote
Peter-036 Posted December 1, 2023 Posted December 1, 2023 @1. Nee. @2. Staat je auto in een (parkeer-)garage? dan 'ziet' hij geen sattelieten, en tussen hoogbouw kan het ook even duren tot hij voldoende sattelieten ziet. @3. In combinatie met de vorige vraag zou dat ook aan de GPS antenne kunnen liggen, geen ontvangst....geen locatie/geen tijd. @4. Staat je auto in 'Eco'? Dan werkt de verwarming/airco wat minder hard. @5. Dat hoort inderdaad anders, een minuut of 2-3 na de tunnel zou 'ie weer open moeten gaan. @6. Ja, maar dat had je op voorhand kunnen bedenken....Is bij mijn Ioniq 5 ook het geval, ik zal 'm binnenkort eens met 'Rain-ex' (of iets dergelijks) gaan behandelen. Quote
Murcielaygo Posted December 2, 2023 Posted December 2, 2023 Punt 2; haalt de radio haar tijd niet van RDS? Bij bepaalde zenders klopt dat signaal niet heb ik gemerkt, met name Q-Music In mijn ervaring. Quote
Recommended Posts