Jump to content

Wat is wijsheid?

Lompie

Recommended Posts

Wacht nu bijna 8 maand op onze nieuwe sportage, zit er aan te denken als hij deze maand niet geleverd wordt om hem pas in 2006 op kenteken te zetten. (als hij dit jaar nog binnenkomt tenminste) Graag jullie mening hier over, alvast bedankt.

Groet, Peter. :cool:

Het is een fabeltje om een auto op kenteken van een volgend jaar te zetten.

Immers is de auto al van dit jaar, en het is toch door iedereen te overzien dat een auto met kentekenregistratie 2006 immers in 2005 is gebouwd.

Ook wij wilden dit met onze auto gaan doen, kopen in 2004 en registreren in 2005, en dus niet gedaan, de dealer gaf zelfs een gigantische extra korting om hem in 2004 af te nemen, en dit bedrag zal ik straks echt niet minder krijgen bij inruil.

Want de auto brengt niets meer of minder op door deze registratiemethode, kortom flauwekul.

Dus als je auto binnen is, afhalen en genieten, want dan heb je er pas echt profijt van en niet straks bij inruil met die latere registratie van 2 maanden.

Ik neem aan dat als je auto hebt, na bijna een jaar wachten, dat je hem ook niet binnen 2 jaar van de hand doet,...................hoop ik :oops:

Dit is mijn mening, als iemand van mening is dat ik fout zit: laat het even weten, ik ben immers nooit te oud om iets te leren :wink::wink:

Philip

Dit is mijn mening, als iemand van mening is dat ik fout zit: laat het even weten, ik ben immers nooit te oud om iets te leren :wink::wink:

Ik weet niet of je fout zit, maar ik weet wel dat veel leasemaatschappijen nog steeds de laatste 1-1,5 maand geen auto's leveren, maar de auto's dan over het jaar heen tillen. Volgens mij heeft dit ook met de latere restwaarde van de auto te maken.

Ikzelf wacht nu bijvoorbeeld op een nieuwe auto. Als hij door de dealer geleverd wordt voor half november heb ik mazzel, maar zeer waarschijnlijk lukt dit net niet en dan wordt de auto door de leasemaatschappij pas geleverd in januari.

En sorry, nee, het is geen KIA, mede door de lange levertijd :wink:

Wel of niet wachten op volgend jaar? Het is een goede vraag.

Wat Tazteam schreef kan natuurlijk waar zijn. Zelf heb ik hier geen ervaring mee. Echter, zaken die niet feitelijk zijn, tellen ook mee, zoals gevoelswaarde.

Vraag is, welke auto koop je liever:

- Automerk/type x met 50.000 km, bouwjaar december 2001

- Automerk/type x met 50.000 km, bouwjaar januari 2002

waarbij de prijs gelijk is. Voila.... daar gaat toch de gevoelswaarde spelen...

Ook wij wilden dit met onze auto gaan doen, kopen in 2004 en registreren in 2005, en dus niet gedaan, de dealer gaf zelfs een gigantische extra korting om hem in 2004 af te nemen

Ja, de dealers zijn nogal happig om tegen het eind van het jaar zaken te doen. Alles heeft dan te maken met hun te halen verkoop resultaten. :shock: indien ze een target halen ontvangen zij extra bonussen/kortingen van de importeur op verkochte auto's.

Het op kenteken zetten in bepaalde maand maakt, is mijn ervaring, niets uit. Kalender erbij en goed onderhandelen is het devies!. Als ik de auto nu nog aangeboden zou krijgen liet ik hem echter ook pas in februari op kenteken zetten. Maar dat heeft dan alles te maken met het niet meer willen aanschaffen van winterbanden en kettingen, een uitgestelde aanschaf uiteraard, maar toch....

En een 'vers' kenteken uit de nieuwe serie trekt me ook wel aan. Er spreekt vaak meer gevoel in mee dan realisme, maar ja zo nemen wij mensen veel meer besluiten. :wink:

Met groet,

Berry Bakker

Het is altijd wijs om een auto niet vlak voor het einde van het jaar op naam te stellen. Een auto op naam in dec 2005 is in 2008 3 jaar oud. Een auto op naam in jan 2006 is in de autohandel in 2008 2 jaar oud. Een probleem is echter of dat in het geval van de Kia mogelijk is. Ik heb vorige week mijn nieuwe Sportage afgenomen en ben in de laatste maanden wat wijzer geworden. Als de auto binnenkomt en aan de dealer geleverd wordt, dan wordt gelijk het kentekenbewijs meegeleverd en de auto met de dealer financi?el afgerekend. De dealer zal over het algemeen niet willen wachten met afleveren tot in het nieuwe jaar.(mits de auto niet half december binnenkomt). Kia Ned. heeft daar ook belang bij want zij willen graag nog dit jaar registreren om mooi in de statistieken te verschijnen over 2005. De dealer zal u dan voor het blok zetten want die kan de auto vrij gemakkelijk aan een ander leveren. Omdat u de kans loopt dan nog een groot aantal maanden te moeten wachten zou ik u adviseren maar af te nemen. Het enige wat nu speelt in de overweging later af te nemen is, dat de huidige kentekenserie afloopt en verwacht mag worden dat de RDW binnenkort met een totaal nieuwe serie komt. Dit zorgt voor een situatie dat over een paar jaar een auto met een kenteken uit de huidige serie als oud wordt beschouwd. Ik zou als ik u was toch maar nu afnemen en kan u verzekeren, dat de auto geweldig is.

Het enige wat nu speelt in de overweging later af te nemen is, dat de huidige kentekenserie afloopt en verwacht mag worden dat de RDW binnenkort met een totaal nieuwe serie komt.

Dat duurt nog wel even hoor. Volgens de site van de RDW:

Personenauto?s: omstreeks 2008 - 2009

Het exacte moment van overstappen maakt de RDW vooraf niet bekend om de autoverkopen niet te be?nvloeden.

Klik hier voor het volledige bericht

Guest fotograaf

Heb zelf 20 jaar automobiel verkoop gedaan en zou als de auto in november binnenkomt wachten en in januari pas op naam laten zetten.

Neem maar gerust van mij aan dat bij inruil de auto meer waard is al normaal de afschrijving per maand door het jaar heen. Er zit in dit geval een jaarwisseling bij.