truckerfrans Posted November 9, 2009 Posted November 9, 2009 Hallo mijn Joice is ook overleden, ik zoek voor hem een donor moet wel een motor zijn van 2002 of later. Wie weet wat??? BVD, Frans Quote
Guest GreyGriffin Posted November 9, 2009 Posted November 9, 2009 Hallo truckerfrans, Welkom op dit forum! Hoop dat er zich snel iemand zal melden met een 'ruilhart' voor je Joice. Met vriendelijke groet, Greygriffin Quote
El-Rio-Grande Posted November 9, 2009 Posted November 9, 2009 Hoi Frans, Vervelend om te horen, alweer een 'overleden' Joice. Ik hoop dat er nog een donorhart te vinden is en dat ze nog tot leven gewekt kan worden, v Quote
Relena Posted November 9, 2009 Posted November 9, 2009 Kan je niet aan de motor helpen maar wel een welkom op dit forum toewensen. Doe dit vanuit het mooie Limburg Frans. Quote
Rio-man Posted November 12, 2009 Posted November 12, 2009 Je moet even je motornummer opzoeken en opzoek gaan naar een MAZDA-sloperij. Klinkt misschien raar, maar Mazda is de producent van enkele oudere types Kia-motoren. Ik denk dat je zo gauw wat moet kunnen vinden. Quote
Kia Fan Posted November 12, 2009 Posted November 12, 2009 Korean Auto Parts v.o.f. Korean Auto Parts levert veel onderdelen (daar halen de meesten dealers ook gewoon alle onderdelen is namelijk veel goedkoper dan de importeur.....) Quote
Rick Horst Posted November 12, 2009 Posted November 12, 2009 probeer anders ff hier: http://www.deijne.nl/index.php Quote
Kia Fan Posted November 13, 2009 Posted November 13, 2009 Rick..... ik heb ook even gekeken bij deijne in de voorraad maar die hebben geen motor op voorraad..... of had jij hem wel gevonden? Quote
Kia Pride Driver Posted November 14, 2009 Posted November 14, 2009 Je moet v Deijne gewoon even bellen , wil niet zeggen als het niet online staat dat ze het ook niet hebben . Onderdelen rouleren daar erg snel , er kan zo maar en donor voor jouw staan of binnen komen . Quote
Leon Posted November 14, 2009 Posted November 14, 2009 Je moet even je motornummer opzoeken en opzoek gaan naar een MAZDA-sloperij. Klinkt misschien raar, maar Mazda is de producent van enkele oudere types Kia-motoren. Ik denk dat je zo gauw wat moet kunnen vinden. In dit geval is het geen afgeleide van een Mazda motor. De Joice heeft een in licentie gebouwde Mitsubishi motor, sterker nog het hele model is eigenlijk een aangepaste Mitsubishi Space Wagon van het oude model. Als je een hele motor nodig hebt, denk ik dat die van een Mitsubishi ook wel zal passen. Pas geleden vroeg iemand hetzelfde voor een cilinderkop, maar die bleek niet geheel identiek te zijn. Denk als je gewoon het hele blok vervangt dat je dat probleem niet hebt. Quote
Kia Fan Posted November 14, 2009 Posted November 14, 2009 zal ik je het nog anders vertellen...... de kia joice is een galloper product. En galloper heeft weer veel te maken met mitsubishi..... Maar zeker geen mazda. Quote
Rick Horst Posted November 15, 2009 Posted November 15, 2009 let er wel op dat als je er een ander motorblok (mitsubishi) in legt dan wat er nu inzit dat je ook kabelboom, ecu en miss zelfs versnellingsbak en aandrijving moet aanpassen. wat anders een optie is is voor een complete revisie te gaan. weet je zeker dat het daarna goed is. kost wel meer tijd maar hoeft niet altijd duurder te zijn Quote
rdlanenga Posted November 17, 2009 Posted November 17, 2009 Hoi truckerfrans, Hoeveel kilometer had hij gedraaid? Groet, Richard Quote
Martin Posted November 17, 2009 Posted November 17, 2009 Helemaal juist, Hyundai bouwde namelijk veel in licentie gemaakte mitsubishi motoren in! Daarom is vooral de Joice zo'n duurzame wagen gebleken Quote
Recommended Posts