Jump to content

Kia Niro, Koelvloeistof tempratuur waarschuwing bij koude start.

Recommended Posts

Posted (edited)

Hallo,

Wij hebben sinds kort een KIA Niro executive line uit 2017.

Bij een koude start in de ochtend komt het waarschuwingslampje van het koelvloeistof tempratuur aan, deze geeft dan het maximalen 130 graden aan, ook hoor je de ventilator meteen aanslaan.

Als we de auto weer uitzetten en na even te wachten weer aanzetten dan is de melding ook weer weg.

Ik heb de auto uitgelezen en zag P0116 aan, daarom ook de koelvloeistof tempratuur sensor vervangen, helaas heeft dit niet werkt.

Heeft iemand dit eerder meegemaakt? ik hoor er graag iets over.

Afspraak voor naar de dealer staat op 28 maart.

Edited by RickGoirle
Posted

Stomme vraag misschien, maar heb je wel de juiste sensor vervangen?
Of het nog zo is weet ik niet, maar in het verleden waren er vaak aparte sensoren voor het metertje en de koelventilator.

Posted

Ja het was de sensor die op het thermostaathuis zat rechts van de motor.

Ik heb zelf het idee dat dit los staat van de sensor, mogelijk een kortsluiting ergens in de kabelboom.

Posted
Ik heb zelf het idee dat dit los staat van de sensor, mogelijk een kortsluiting ergens in de kabelboom.

Je zou eens kunnen kijken watvoor melding je ziet als je de sensor losplugt?
  • 2 months later...
Posted
On 3/10/2024 at 5:20 PM, RickGoirle said:

Hallo,

Wij hebben sinds kort een KIA Niro executive line uit 2017.

Bij een koude start in de ochtend komt het waarschuwingslampje van het koelvloeistof tempratuur aan, deze geeft dan het maximalen 130 graden aan, ook hoor je de ventilator meteen aanslaan.

Als we de auto weer uitzetten en na even te wachten weer aanzetten dan is de melding ook weer weg.

Ik heb de auto uitgelezen en zag P0116 aan, daarom ook de koelvloeistof tempratuur sensor vervangen, helaas heeft dit niet werkt.

Heeft iemand dit eerder meegemaakt? ik hoor er graag iets over.

Afspraak voor naar de dealer staat op 28 maart.

Is dit probleem bij jou al opgelost. Ik heb precies hetzelfde en de dealer heeft geen oplossing.