RickGoirle Geplaatst 10 Maart, 2024 Geplaatst 10 Maart, 2024 (aangepast) Hallo, Wij hebben sinds kort een KIA Niro executive line uit 2017. Bij een koude start in de ochtend komt het waarschuwingslampje van het koelvloeistof tempratuur aan, deze geeft dan het maximalen 130 graden aan, ook hoor je de ventilator meteen aanslaan. Als we de auto weer uitzetten en na even te wachten weer aanzetten dan is de melding ook weer weg. Ik heb de auto uitgelezen en zag P0116 aan, daarom ook de koelvloeistof tempratuur sensor vervangen, helaas heeft dit niet werkt. Heeft iemand dit eerder meegemaakt? ik hoor er graag iets over. Afspraak voor naar de dealer staat op 28 maart. 10 Maart, 2024 aangepast door RickGoirle Quote
RickGoirle Geplaatst 11 Maart, 2024 Topic Starter Geplaatst 11 Maart, 2024 Eerste foto is met starten in de ochtend, tweede na 3 keer opnieuw starten en een klein ritje. Quote
Murcielaygo Geplaatst 11 Maart, 2024 Geplaatst 11 Maart, 2024 Stomme vraag misschien, maar heb je wel de juiste sensor vervangen? Of het nog zo is weet ik niet, maar in het verleden waren er vaak aparte sensoren voor het metertje en de koelventilator. Quote
RickGoirle Geplaatst 11 Maart, 2024 Topic Starter Geplaatst 11 Maart, 2024 Ja het was de sensor die op het thermostaathuis zat rechts van de motor. Ik heb zelf het idee dat dit los staat van de sensor, mogelijk een kortsluiting ergens in de kabelboom. Quote
Murcielaygo Geplaatst 11 Maart, 2024 Geplaatst 11 Maart, 2024 Ik heb zelf het idee dat dit los staat van de sensor, mogelijk een kortsluiting ergens in de kabelboom.Je zou eens kunnen kijken watvoor melding je ziet als je de sensor losplugt? Quote
Albert Woord Geplaatst 27 Mei, 2024 Geplaatst 27 Mei, 2024 On 3/10/2024 at 5:20 PM, RickGoirle said: Hallo, Wij hebben sinds kort een KIA Niro executive line uit 2017. Bij een koude start in de ochtend komt het waarschuwingslampje van het koelvloeistof tempratuur aan, deze geeft dan het maximalen 130 graden aan, ook hoor je de ventilator meteen aanslaan. Als we de auto weer uitzetten en na even te wachten weer aanzetten dan is de melding ook weer weg. Ik heb de auto uitgelezen en zag P0116 aan, daarom ook de koelvloeistof tempratuur sensor vervangen, helaas heeft dit niet werkt. Heeft iemand dit eerder meegemaakt? ik hoor er graag iets over. Afspraak voor naar de dealer staat op 28 maart. Is dit probleem bij jou al opgelost. Ik heb precies hetzelfde en de dealer heeft geen oplossing. Quote
RickGoirle Geplaatst 27 Mei, 2024 Topic Starter Geplaatst 27 Mei, 2024 Bij mij is het opgelost door de Kia dealer. Met een software update was het weg. Quote
Albert Woord Geplaatst 27 Mei, 2024 Geplaatst 27 Mei, 2024 De software update heb ik vorig jaar ook gehad. Toch nog maar een keer navragen of er een nieuwe update beschikbaar is. Dank voor je snelle antwoord. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.