Relena Posted November 14, 2009 Posted November 14, 2009 Vanmorgen ging voor de eerste keer ons alarm af. Aan het aantal keer dat het licht knipperde konden we zien dat de auto bewogen was. Schijnbaar heeft het alarm zijn werk goed gedaan want er was geen schade aan de wagen. Naderhand de wagen gecontroleerd op vals alarm (wat bijna niet mogelijk is) en inderdaad men had de wagen in beweging gebracht het was geen vals alarm. Zo zie je maar weer dat een alarm wel degelijk helpt. (Nu nog die hoge voltage inbouwen op het moment van alarm en ze blijven er gegarandeerd van af!?.) Groetjes, Relena Quote
Smart Posted November 14, 2009 Posted November 14, 2009 Hallo Relena, lang niet meer gesproken/gemaild met elkaar. Hoe kun je dan zien dat er iemand aan de auto heeft gezeten? Kan het bijv. niet gewoon de wind zijn geweest die ertegenaan woei (ik noem maar een zijstraat)? Quote
Guest GreyGriffin Posted November 14, 2009 Posted November 14, 2009 Hey Relena, Goed om te lezen dat er ook positieve ervaringen met auto-alarmsystemen bestaan. Ook verder nog steeds tevreden met jullie keuze? Groet van GreyGriffin Quote
Relena Posted November 14, 2009 Author Posted November 14, 2009 Hallo Relena, lang niet meer gesproken/gemaild met elkaar. Hoe kun je dan zien dat er iemand aan de auto heeft gezeten? Kan het bijv. niet gewoon de wind zijn geweest die ertegenaan woei (ik noem maar een zijstraat)? Ons alarm gaat niet af door wind je moet hem letterlijk bewegen. Bovendien is de hellingmeter meting op onze wagen af te lezen. De waargenomen waardes krijg je niet door de wind (elektronisch vernuft). Quote
Relena Posted November 14, 2009 Author Posted November 14, 2009 Hey Relena,Goed om te lezen dat er ook positieve ervaringen met auto-alarmsystemen bestaan. Ook verder nog steeds tevreden met jullie keuze? Groet van GreyGriffin GreyGriffin, We zijn nog steeds zeer tevreden met de Soul. Een geweldige wagen ben nog steeds bezig om hem naar onze wensen aan te passen. Binnenkort zal ik nieuwe foto's op het forum plaatsen. Misschien zelfs door een beknopte fotoserie laten zien hoe je bepaalde onderdelen aanbrengt. Hij trekt steeds meer bekijks. Vooral de Duitsers zijn er hartstikke gek op. Mijn vrouw al helemaal ze vind alles wat ik met de Soul doe goed (gelukkig). Groetjes, Relena Quote
Guest GreyGriffin Posted November 14, 2009 Posted November 14, 2009 Hallo Relena, Die fotoserie waarop je kunt zien hoe je bepaalde onderdelen moet aanbrengen lijkt me een zeer goed idee. Voor onhandige types zoals ik, die er nooit aan durven beginnen omdat ze er eigenlijk geen raad mee weten. Hoop jullie Soul ooit een keer 'in het wild' te kunnen aanschouwen. Groet van GreyGriffin Quote
Smart Posted November 14, 2009 Posted November 14, 2009 Relena, Hoe was het ook alweer, heb jij het standaardalarm of een alarmklasse III ingebouwd? Quote
Relena Posted November 14, 2009 Author Posted November 14, 2009 Relena,Hoe was het ook alweer, heb jij het standaardalarm of een alarmklasse III ingebouwd? Alarmklasse III ++ Smart. Quote
bigwade Posted November 14, 2009 Posted November 14, 2009 Misschien komen we ooit nog achter dat raadselachtige alarm van relena. btw je hebt de daders nu toch in beeld mag ik aannemen ? Dat was toch de opzet ? We horen het graag. Quote
Guest Jantje Posted November 19, 2009 Posted November 19, 2009 Het is stil in Roermond....... haha de auto is gestolen zeker ondanks het high tech alarm Quote
Relena Posted November 20, 2009 Author Posted November 20, 2009 Ooit gehoord van stille wateren hebben diepe ............... Zo is het ook bij mij............ je geeft natuurlijk de bron niet weg. Dan is hij inderdaad straks ... Groetjes, Relena Quote
Giovanny Posted November 20, 2009 Posted November 20, 2009 Wat hebben jullie dan betaald voor die alarm installatie? En om welk merk gaat het eigenlijk? Quote
Relena Posted November 21, 2009 Author Posted November 21, 2009 Wat hebben jullie dan betaald voor die alarm installatie? En om welk merk gaat het eigenlijk? Twee vragen waarvan ik niet inzie waarom ik ze zou moeten beantwoorden. Omdat het jouw helemaal niks brengt. Ik wil hiermee niet bot doen maar denk dat je dit wel zult begrijpen. Quote
Venga1 Posted November 21, 2009 Posted November 21, 2009 Wat voor een alarm zit er standaard in de Kia? Quote
Rick Horst Posted November 21, 2009 Posted November 21, 2009 volgens mij alleen klasse 1 (startonderbreker) klasse 2 en hoger zijn opties dacht ik. Quote
Venga1 Posted November 21, 2009 Posted November 21, 2009 volgens mij alleen klasse 1 (startonderbreker)klasse 2 en hoger zijn opties dacht ik. ok, maar een start onderbreker is toch wat anders als een alarm Dit lees ik wbt de Venga Kia Venga X-pect: Veiligheid (o.a.): 6 x airbags (front Quote
Rick Horst Posted November 21, 2009 Posted November 21, 2009 Voertuigbeveiliging door alarm-inbouw.nl Een beveiligingsysteem van alarm-inbouw.nl biedt vele voordelen. De kans dat het voertuig gestolen wordt en de kans op inbraak verkleint aanmerkelijk. Maar het belangrijkste is wel het grote gevoel van veiligheid. Alle alarmsystemen van alarm-inbouw.nl voldoen aan de hoogste standaard die door verzekeringsmaatschappijen, S.C.M./T.N.O. (Nederland) en B.V.V.O. (Belgi Quote
Giovanny Posted November 21, 2009 Posted November 21, 2009 Twee vragen waarvan ik niet inzie waarom ik ze zou moeten beantwoorden.Omdat het jouw helemaal niks brengt. Ik wil hiermee niet bot doen maar denk dat je dit wel zult begrijpen. Relena ik respecteer jullie standpunt. Ik stelde de twee vragen om erachter te komen of een klasse 3 alarm installatie betaalbaar is en zo ja naar welk merk ik eventueel zou moeten uitkijken. Maar ik begrijp ook dat het geven van een antwoord potentiele dieven op slechte ide Quote
bigwade Posted November 21, 2009 Posted November 21, 2009 (edited) Ooit gehoord van stille wateren hebben diepe ...............Zo is het ook bij mij............ je geeft natuurlijk de bron niet weg. Dan is hij inderdaad straks ... Groetjes, Relena Hey Relena, je vraagt hier: http://www.kiaclub.nl/forum/2871-wel-geen-alarm-installeren.html#post15992 of een alarm zin heeft. Daar krijg je voldoende respons op. Kom je met "oplossing" : http://www.kiaclub.nl/forum/2871-wel-geen-alarm-installeren.html#post16039 Dan een vaag verhaal op : http://www.kiaclub.nl/forum/2871-wel-geen-alarm-installeren-3.html#post16319 En nog vager hier: http://www.kiaclub.nl/forum/2871-wel-geen-alarm-installeren-4.html#post16341 We weten dus nog steeds niet wat er nu in zit. Dan post je dit: http://www.kiaclub.nl/forum/3069-blij-dat-we-een-alarm-hebben.html#post17591 en dat lijkt me tamelijk zinloos als je op een simpele vraag van deze posting: http://www.kiaclub.nl/forum/3069-blij-dat-we-een-alarm-hebben.html#post18115 geen antwoord wilt geven. Het begint voor mij een beetje de "kleren van de keizer" verhaal te worden. Het forum is de plek om dingen uit te wisselen en 1 richting verkeer, roeptoeteren, daar hebben we/heeft men, hier, niks aan. Sorry als dit even auw doet, maar een constructieve bijdrage aan dit forum wordt meer op prijs gesteld dan colored boldie one-liners voor leden EN lezers.. btw Je mag me rustig en PMmetje sturen als je het er niet mee eens bent grtz Frank Edited November 21, 2009 by bigwade Quote
Relena Posted November 21, 2009 Author Posted November 21, 2009 (edited) Snap niet waar jij je druk om maakt Bigwade. Allereerst is de vraag of het zin heeft een alarm aan te schaffen een heel normale. Daarna ga je voor jezelf na als je zoiets gaat kopen hoeveel het kost. En welk alarm je moet aanschaffen klasse 1,2,3,4,5 afhankelijk van je behoefte en je bereidheid om geld uit te geven. verder komt er ook nog eens bij dat Kia niet echt meewerkt aan een gecertificeerd alarm. Er zit een startonderbreker in (klasse1) maar met het nadeel dat als je een gecertificeerd alarm wil in laten bouwen. Dit niet geactiveerd kan worden met de originele sleutel van Kia. Alleen met een tweede afstandsbediening waar ik in ieder geval geen zin in had. Dus heb ik besloten in samenwerking met mijn alarmverkoper het alsnog anders in te bouwen. Zodat ik mijn originele sleutel toch kan gebruiken zonder certificaat. Wat bij mijn Kia Soul voor de verzekering toch niet uitmaakt omdat deze geen €50000 kost. Het alarm hebben we puur voor onszelf aangebracht. En welk alarm ik erin heb is allang aangegeven. Klasse 3++ deze plussen staan voor persoonlijke aanpassingen die ik verder niet hoef toe te lichten. De prijs is daarom ook niet relevant. Verder als je de moeite doet om een keer goed naar mijn kia Soul te kijken. Zul je zien dat aan deze Soul al het een en ander gebeurt is. Dit doe ik in alle stilte zonder veel bombarie. Maar als je het dan toch wil weten er zit in en aan: Een alarm extra voor deze Soul zo gemaakt. Er zit verder op een andere antenne die ik op andere forums uitgebreid heb toegelicht met foto's en tekst. Er zitten in speciale vloermatten die ik heb laten overkomen vanuit Canada. Heb aangepast/verfraaid buitenom de achterlampen, pushbar, sidebars, deurgrepen, achterwisser, achterklepopener. Heb aangepast/verfraaid binnen de armsteun, luchtventilatie kanalen, luidsprekers, deuren, en kofferbakruimte. Verder bouw ik in binnenkort: Richting aanwijzer met LED verlichting. Instaplijsten. En breng hyper grounding aan zodra ik het juiste materiaal gevonden heb. Dit alles is gewoon bij mij te zien voor iedereen. Daar doe ik niet moeilijk over. Groetjes, Relena Edited November 21, 2009 by Relena Quote
Relena Posted November 21, 2009 Author Posted November 21, 2009 Snap niet waar jij je druk om maakt Bigwade. Allereerst is de vraag of het zin heeft een alarm aan te schaffen een heel normale. Daarna ga je voor jezelf na als je zoiets gaat kopen hoeveel het kost. En welk alarm je moet aanschaffen klasse 1,2,3,4,5 afhankelijk van je behoefte en je bereidheid om geld uit te geven. verder komt er ook nog eens bij dat Kia niet echt meewerkt aan een gecertificeerd alarm. Er zit een startonderbreker in (klasse1) maar met het nadeel dat als je een gecertificeerd alarm wil in laten bouwen. Dit niet geactiveerd kan worden met de originele sleutel van Kia. Alleen met een tweede afstandsbediening waar ik in ieder geval geen zin in had. Dus heb ik besloten in samenwerking met mijn alarmverkoper het alsnog anders in te bouwen. Zodat ik mijn originele sleutel toch kan gebruiken zonder certificaat. Wat bij mijn Kia Soul voor de verzekering toch niet uitmaakt omdat deze geen €50000 kost. Het alarm hebben we puur voor onszelf aangebracht. En welk alarm ik erin heb is allang aangegeven. Klasse 3++ deze plussen staan voor persoonlijke aanpassingen die ik verder niet hoef toe te lichten. De prijs is daarom ook niet relevant. Verder als je de moeite doet om een keer goed naar mijn kia Soul te kijken. Zul je zien dat aan deze Soul al het een en ander gebeurt is. Dit doe ik in alle stilte zonder veel bombarie. Maar als je het dan toch wil weten er zit in en aan: Een alarm extra voor deze Soul zo gemaakt. Er zit verder op een andere antenne die ik op andere forums uitgebreid heb toegelicht met foto's en tekst. Er zitten in speciale vloermatten die ik heb laten overkomen vanuit Canada. Heb aangepast/verfraaid buitenom de achterlampen, pushbar, sidebars, deurgrepen, achterwisser, achterklepopener. Heb aangepast/verfraaid binnen de armsteun, luchtventilatie kanalen, luidsprekers, deuren, en kofferbakruimte. Verder bouw ik in binnenkort: Richting aanwijzer met LED verlichting. Instaplijsten. En breng hyper grounding aan zodra ik het juiste materiaal gevonden heb. Dit alles is gewoon bij mij te zien voor iedereen. Daar doe ik niet moeilijk over. Groetjes, Relena Quote
bigwade Posted November 21, 2009 Posted November 21, 2009 Hey, Hey relena ik maak me nergens druk over hoor Wij zijn alleen erg benieuwd naar die ++ aanpassingen van het alarm, want DAAR ging het toch om ?? En dat je de Soul naar eigen wens prima gepimpt hebt was ons na 489 postings wel helder ) grtz Frank Quote
Guest Jantje Posted November 21, 2009 Posted November 21, 2009 Hey Relena,je vraagt hier: http://www.kiaclub.nl/forum/2871-wel-geen-alarm-installeren.html#post15992 of een alarm zin heeft. Daar krijg je voldoende respons op. Kom je met "oplossing" : http://www.kiaclub.nl/forum/2871-wel-geen-alarm-installeren.html#post16039 Dan een vaag verhaal op : http://www.kiaclub.nl/forum/2871-wel-geen-alarm-installeren-3.html#post16319 En nog vager hier: http://www.kiaclub.nl/forum/2871-wel-geen-alarm-installeren-4.html#post16341 We weten dus nog steeds niet wat er nu in zit. Dan post je dit: http://www.kiaclub.nl/forum/3069-blij-dat-we-een-alarm-hebben.html#post17591 en dat lijkt me tamelijk zinloos als je op een simpele vraag van deze posting: http://www.kiaclub.nl/forum/3069-blij-dat-we-een-alarm-hebben.html#post18115 geen antwoord wilt geven. Het begint voor mij een beetje de "kleren van de keizer" verhaal te worden. Het forum is de plek om dingen uit te wisselen en 1 richting verkeer, roeptoeteren, daar hebben we/heeft men, hier, niks aan. Sorry als dit even auw doet, maar een constructieve bijdrage aan dit forum wordt meer op prijs gesteld dan colored boldie one-liners voor leden EN lezers.. btw Je mag me rustig en PMmetje sturen als je het er niet mee eens bent grtz Frank Ik ben het daar niet helemaal mee eens.. Elk alarm systeem heeft onder de dieven wel een bekend zwak punt.. Als hij hier open en bloot gaat zeggen welk merk en type erin zit, dan wordt het wel heel makkelijk gemaakt als er toevallig zo iemand mee zit te lezen. En ja, forums worden daar veel voor gebruikt.. In mijn oude auto had ik een leuke audio installatie gebouwd en fotos op het forum gezet van dat merk, binnen 2 dagen was alles eruit gejat. Kan toeval zijn natuurlijk, maar ik woon op een plek waar in een jaar tijd 5/10 autos worden opgebroken.. Quote
Giovanny Posted November 22, 2009 Posted November 22, 2009 Jantje, ik ben het met je eens, en daarom respecteer ik Relena's standpunt. Laten wij het dan ook houden op een goed werkende alarm ala Relena's +++ style gepimt. Quote
Recommended Posts