adrie lijs Geplaatst 5 April, 2024 Geplaatst 5 April, 2024 Ik heb vorige week een 2e hands Kia Ceeed gekocht en bij de 1e tankbeurt had ik al een probleem. Ik kan mijn tank alleen met "kleine slokjes" vullen. Dit is hoogst irritant em het duurt op deze manier bijna een half uur om de tank vol te krijgen. Ik heb van alles geprobeerd, vulpistool een stuk terug halen, vulpistool iets gedraaid in de vulopening plaatsen etc. etc. Telkens slaat de pomp af en pas daarna kan ik weer "een slokje benzine" bijvullen. Hoe kan dit, wat is er aan de hand en hoe kan ik dit oplossen. Tanken is al niet leuk (gezien de brandstofprijzen), maar dit maakt het nog vervelender. Ik hoop dat iemand mij kan helpen met een oplossing. Alvast bedankt. Quote
marijn.hak Geplaatst 6 April, 2024 Geplaatst 6 April, 2024 Ik herken het niet geheel van mijn Proceed. Wel dat de tank al leeg is volgens de auto en dat ik er dan met pijn en moeite rond de 40l in krijg (tank is rond de 50l groot). De laatste paar liters gaan dan erg moeizaam (vulpistool hendel heel licht indrukken).Het lijkt erop dat de lucht er niet (goed) uit kan, dus er teveel tegendruk ontstaat. Ik zou er mee terug gaan naar de dealer als je hem net gekocht hebt, ontluchting laten nakijken. Verstuurd vanaf mijn Pixel 7 met Tapatalk Quote
Murcielaygo Geplaatst 6 April, 2024 Geplaatst 6 April, 2024 Is dit bij alle tankstations?Want ik merk met mijn Picanto dat het erg veel verschil maakt per tankstation en bij sommige stations zelfs per pomp. Als in dat pomp 6 telkens afslaat en pomp 3 niet bijvoorbeeld. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.