frank van Den berg Geplaatst 17 April, 2024 Geplaatst 17 April, 2024 Hoi, Ik ben sinds 1 week in bezit van een Kia Niro PHEV 2018. Ik zou graag zoveel mogelijk elektrisch willen rijden zonder dat de verbrandingsmotor aangaat. De meter geeft aan dat ik met de accu 54 km kan rijden. Zodra ik de blazer op automatische stand zet, gaat de verbrandingsmotor aan en zie ik dat het aantal kilometers tot aan de pomp naar beneden gaat. Ik heb nu de temperatuur naar 16 graden gezet en zet dan de stoelverwarming aan. Dan gaat soms de verbraningmotor nog aan (verbruik 0,3 liter per 100 km, klopt dit?) Op een website had ik gevonden dat je maximaal tot 80 km/uur elektrisch kan rijden, boven de 80 km/uur gaat dan de verbrandingsmotor draaien. iemand nog andere tips? Zijn er bv elektrische manieren om de auto te verwarmen? Hoe laden jullie de auto op? Ik zie op verschillende forums dat je de accu het beste tussen de 20-80 % kan houden voor de houdbaarheid van accu . Maar hier zijn de meningen over verdeeld. Met vriendelijke groet, Frank Quote
Hippe lip Geplaatst 30 April, 2024 Geplaatst 30 April, 2024 Op 17-4-2024 om 09:16, zei frank van Den berg: Hoi, Ik ben sinds 1 week in bezit van een Kia Niro PHEV 2018. Ik zou graag zoveel mogelijk elektrisch willen rijden zonder dat de verbrandingsmotor aangaat. De meter geeft aan dat ik met de accu 54 km kan rijden. Zodra ik de blazer op automatische stand zet, gaat de verbrandingsmotor aan en zie ik dat het aantal kilometers tot aan de pomp naar beneden gaat. Ik heb nu de temperatuur naar 16 graden gezet en zet dan de stoelverwarming aan. Dan gaat soms de verbraningmotor nog aan (verbruik 0,3 liter per 100 km, klopt dit?) Op een website had ik gevonden dat je maximaal tot 80 km/uur elektrisch kan rijden, boven de 80 km/uur gaat dan de verbrandingsmotor draaien. iemand nog andere tips? Zijn er bv elektrische manieren om de auto te verwarmen? Hoe laden jullie de auto op? Ik zie op verschillende forums dat je de accu het beste tussen de 20-80 % kan houden voor de houdbaarheid van accu . Maar hier zijn de meningen over verdeeld. Met vriendelijke groet, Frank Frank, Je weet dat je hier in het topic van de volledig elektrische auto’s zit? Wij weten hier weinig over verbrandingsmotoren en overschakeling tussen ICE en Elektrisch. Van die problemen hebben we hier totaal geen last en dus ook geen kennis. Probeer het eens in het gewone Niro-topic? 1 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.