Ga naar inhoud

Blindspot ervaring Xceed/proceed


ehombie

Aanbevolen Berichten

Beste,

Ik ben aan het kijken voor een Xceed met o.a. de optie blind spot.  (Reeds ook testrit gemaakt in Proceed met die functie maar gekozen om toch voor een Xceed model te kiezen.)

Uiteindelijk testrit(ten) gemaakt, en mij viel op dat de herkenning/activatie van de rechterzijde minimaal tot niet is bij bijv. inhalen op de snelweg. Linker spiegel werkte conform zoals ik het verwacht.

Mij ervaring van deze functie is alleen een mercedes en BMW.  Hierbij was de functie in beide spiegels veel "adequater actief " zoals de linker spiegel van beide modellen.

Bij de testrit heb ik het alleen bij de proceed 1x kunnen opwekken (van de 2x) door naast een vrachtwagen te gaan rijden en knipperlicht aan en beetje insturend naar de vrachtwagen. 

Mijn vraag is: Wanneer je bijv. iemand inhaalt op de snelweg, gaat dan ook je rechterspiegel knipperen als die in de dodehoek zit. (net als de linkerspiegel als een auto jouw inhaalt wanneer je rechts rijdt)?

Het lampje werkt overigens wel...(Bij uit/inschakelen lichten wel de lampjes op in de spiegels)

Ik kan wel inkomen dat het software matig anders uit kan zien bij kia....dan andere merken. Vind het gewoon opmerkelijk dat die rechts niet "continu" werkt.*

Ik heb ook de betere scantools...en kennis maar dan moet ik evt inloggen onder betaling bij kia om de werking van het systeem uit te pluizen.

Systeem is geen must natuurlijk...maar het moet wel de aanvullende werking hebben ondanks dat ik zelf ook moet opletten.

*ik lees ergens snel, dat er misschien wat meer snelheidverschil moet zijn...of wat zegt de manual hierover?

 

aangepast door ehombie
Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...