Jan van Rhede Geplaatst 11 Juni, 2024 Geplaatst 11 Juni, 2024 (aangepast) Heb een dikke deuk met forse lakschade in mijn rechtervoorportier opgelopen. Heb zelf een paaltje gemist bij een bocht (of eigenlijk geraakt...). Nu had ik hier al eens dit staatje gezien: "2004: SA 2007: BA 2011: TA 2015: FE 2017: JA Een FE is in bodystijl hetzelfde als een TA, maar dan gefacelift. De voor- en achterbumpers zijn het grootste verschil. Picanto 3 is de JA. En om het dan compleet te maken; de Picanto 1 begon als SA en werd de BA na de facelift." Mijn vraag: Kan ik mijn rechtervoorportier (5deurs) vervangen door een tweedehands, uit de serie BA,TA, SA of FE? 11 Juni, 2024 aangepast door Jan van Rhede Quote
Murcielaygo Geplaatst 11 Juni, 2024 Geplaatst 11 Juni, 2024 De TA werd in sommige markten gepresenteerd als "The All New Morning" en is wel heel duidelijk anders dan de BA/SA.De FA was de facelift; andere bumperindeling, aangepaste motorsoftware en andere uitrustingsniveaus, maar verder naar mijn weten gelijk.Ik heb in mij TA een radio uit een FE omdat deze betere hard- en softwarefuncties heeft...Pin me er niet op vast, maar volgens mij moet een deur van een FE op een TA passen en andersom. Let wel op dat de deuren voor een 3 en 5 deurs anders zijn.En er kan ook nog wel eens verschil zitten in montageposities voor bijv. raam- en spiegelbediening (electrisch of handmatig) en bijgevolg kan ik me ook voorstellen dat de stekkers tussen auto en deur anders zijn en/of niet volledig bedraad... 1 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.