Pieter78 Posted December 3, 2009 Share Posted December 3, 2009 Hoi mensen, Omdat ik binnenkort een nieuwe leaseauto krijg en dit een Kia Pro_Cee'd 1.6 X-ecutive Automaat gaat worden heb ik me hier aangemeld. Lijkt me leuk om ervaringen te delen en ik ben erg benieuwd hoe de kia me gaat bevallen. In ieder geval een veel mooiere auto dan de Corolla 1.3 automaat uit januari 2000 die ik nu rij!! Iedereenveel rijplezier gewenst! Pieter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jantje Posted December 3, 2009 Share Posted December 3, 2009 welkom en veel plezier met de auto! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted December 3, 2009 Share Posted December 3, 2009 Hallo Pieter, Welkom op dit forum. Je hebt een mooie en schakelluie (!) auto gekocht. Ook jij komt er niet onderuit! Je zult straks foto's van de Pro Cee'd moet plaatsen op dit forum. Voor wat hoort wat! Veel lees- en postplezier toegewenst op dit forum! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest GreyGriffin Posted December 3, 2009 Share Posted December 3, 2009 Goeiemorgen Pieter, Welkom op dit forum. Ik kan me voorstellen dat je je verheugt op de Procee'd en kan je uit ervaring met mijn vorige auto vertellen dat de automaat zeer prettig schakelt. Net als Smart zou ik je willen vragen om het uploaden van een paar foto's van het fraaie voertuig als het voor je deur staat. Met vriendelijke groet, GreyGriffin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pieter78 Posted December 3, 2009 Author Share Posted December 3, 2009 Ok, ga ik doen. T zal nog wel een paar weekjes duren, de auto moet nog aangepast worden en daar is het wachten nog op (handbediening). Zal tzt de foto's plaatsen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thoronn Posted December 3, 2009 Share Posted December 3, 2009 Goedemiddag Pieter, Welkom en veel veilige en comfortabele kilometers in de Pro Ceed. Aanpassen ?? Groeten Ronald Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Relena Posted December 3, 2009 Share Posted December 3, 2009 Welkom op dit forum Pieter vanuit het mooie Limburg. Groetjes, Relena Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pieter78 Posted December 6, 2009 Author Share Posted December 6, 2009 Aanpassen ?? Ja, wordt handbediening ingezet. Ik kan vanwege een verlamming mijn benen niet gebruiken en rij daarom met mn handen. Ook worden er nog wat aanpassingen gemaakt om makkelijk in de auto te komen en mijn rolstoel mee te kunnen nemen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted December 6, 2009 Share Posted December 6, 2009 Ja, wordt handbediening ingezet. Ik kan vanwege een verlamming mijn benen niet gebruiken en rij daarom met mn handen. Ook worden er nog wat aanpassingen gemaakt om makkelijk in de auto te komen en mijn rolstoel mee te kunnen nemen. Geweldig dat dat allemaal kan. Ik hoop voor je dat ze dat vlot, maar vooral goed en veilig voor je regelen zodat je snel kan genieten van je nieuwe ride ! grtz Frank foto's, doen ! ook zeker van een aangepaste auto, heb ik hier nog niet gezien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted December 6, 2009 Share Posted December 6, 2009 Ja, wordt handbediening ingezet. Ik kan vanwege een verlamming mijn benen niet gebruiken en rij daarom met mn handen. Ook worden er nog wat aanpassingen gemaakt om makkelijk in de auto te komen en mijn rolstoel mee te kunnen nemen. Ik heb het altijd al een prestatie gevonden wanneer je noodgedwongen met je handen een auto moet kunnen bedienen. Hoe kun je dan tegelijkertijd remmen, gasgeven en ook nog eens sturen? Nou ja tegelijkertijd, meer nog bedienen! Hoe werkt het in een aangepaste auto, so to speak? Heb jij de rolstoel in of op de auto? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rick Horst Posted December 6, 2009 Share Posted December 6, 2009 er zijn tegenwoordig een heleboel dingen mogelijk wat betreft aanpassingen voor de besturing en bediening van auto's. zo rijd een kennis van mij auto (nou ja, bestelbus) met alleen zijn hoofd en 1 arm. voor de rest is hij verlamt. mooi dat de mogelijkheid er bestaat pieter, en hopen dat de aanpassingen snel klaar zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pieter78 Posted December 7, 2009 Author Share Posted December 7, 2009 Ik heb een automaat, dus hoef niet te schakelen. Ik moet verplicht automaat rijden, zodat ik met Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted December 7, 2009 Share Posted December 7, 2009 Hallo Pieter, Het is mij nu duidelijk geworden, bedankt! Het is natuurlijk ook een stuk gewenning om zo te rijden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pieter78 Posted December 28, 2009 Author Share Posted December 28, 2009 Nou de titel van dit topic kan worden aangepast, sinds de 24ste staat de zwarte Pro_Cee'd bij mij voor de deur. Erg mooie auto en het bevalt goed, niet te vergelijken met mijn auto Toyotaatje! Ik zal proberen later deze week een paar plaatjes te schieten van de auto en mijn aanpassingen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest GreyGriffin Posted December 28, 2009 Share Posted December 28, 2009 Hallo Pieter, Hij is er dus! Ben benieuwd naar de foto's. Ik wens je vele prettige en veilige kilometers toe met de Pro Cee'd. Groet van GreyGriffin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted December 28, 2009 Share Posted December 28, 2009 Hey Pieter, Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Veel veilige en plezierige km's toegewenst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hasselt Posted December 28, 2009 Share Posted December 28, 2009 Hoi Pieter! Fijn dat je kan beginnen rijden! Een collega van mij rijd met een aangepaste Saab en ik kon niet geloven hoe smooth je ermee kan rijden. De techniek staat voor niets. Beste wensen btw Grtn Philip Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted December 28, 2009 Share Posted December 28, 2009 Nou de titel van dit topic kan worden aangepast, sinds de 24ste staat de zwarte Pro_Cee'd bij mij voor de deur. Erg mooie auto en het bevalt goed, niet te vergelijken met mijn auto Toyotaatje! Ik zal proberen later deze week een paar plaatjes te schieten van de auto en mijn aanpassingen. Van Harte, Veel Plezier ermee ! Is dat nou heel erg wennen of zijn die aanpassingen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pieter78 Posted December 28, 2009 Author Share Posted December 28, 2009 De auto is lease, dus of tie makkelijk is kwijt te raken weet ik niet. Denk dat t wat lastiger is, omdat er door de rolstoel best wel wat beschadigingen in het interieur inzitten. Aan de andere kant, er zijn genoeg mensen die met deze aanpassingen kunnen rijden dus er zal vast wel vraag naar zijn. Met de aanpassingen in de nieuwe auto rijdt het net zo als in de oude, als is het weer net iets mooier afgewerkt dan ze tien jaar geleden deden. Maar het principe blijft hetzelfde. Op mijn bruiloft had ik een aangepaste ford uit '63 waar ik zelf in reed, dat was net zo (aanpassingen waren wel van later datum). Je houdt natuurlijk de 'gewone' verschillen in rij-eigenschappen die er tussen alle auto's zijn. Het lastigste voor mij is de andere 'instap'. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aart.S Posted December 28, 2009 Share Posted December 28, 2009 Hoi Pieter, Vanuit een zonnig noordholland Van harte welkom op dit forum, veel leesplezier en veel rijplezier met je kia. Groeten, Aart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thoronn Posted December 29, 2009 Share Posted December 29, 2009 Hallo Pieter, En zaten de juiste velgen er nog op ?? Groeten en veel plezier met je Proceed Ronald Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pieter78 Posted January 4, 2010 Author Share Posted January 4, 2010 Hey Ronald, Ja hoor, de sportvelgen zaten er tot mijn vreugd nog op, dus jij hebt inderdaad mijn auto eerder kunnen zien dan ik zelf :S Foto's moet ik nog steeds maken.... Groeten Pieter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pieter78 Posted January 21, 2010 Author Share Posted January 21, 2010 En hier dan eindelijk een paar foto's van mijn Kia. Aanpassingen die je kunt zien zijn handgas en handrem bij het stuur, een ASS autostoel die extra steun geeft en die op een verlengde slede staat. Dan kan ik m extra ver naar achteren schuiven wat het instappen vergemakkelijkt en kan ik ook mn rolstoel voor me langs op de bijrijdersstoel zetten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted January 21, 2010 Share Posted January 21, 2010 Een mooie auto met een juiste kleur. Hij is trouwens subtiel aangepast, dat valt bijna niet op. Veel rijplezier en veilige km's toegewenst Pieter! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pieter78 Posted January 22, 2010 Author Share Posted January 22, 2010 Is ook niet de bedoeling dat de aanpassingen opvallen natuurlijk! Het is erg netjes gedaan, zodat de auto later ook nog weer verkocht zou kunnen worden zonder aanpassingen. De originele stoel staat nog bij mn broer in de schuur zodat ie indien nodig terug geplaatst kan worden. En ik wil natuurlijk ook niet in een invalidenwagentje rijden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts