Jump to content

Aanstaand KIA rijder

Recommended Posts

Hoi mensen,

Omdat ik binnenkort een nieuwe leaseauto krijg en dit een Kia Pro_Cee'd 1.6 X-ecutive Automaat gaat worden heb ik me hier aangemeld. Lijkt me leuk om ervaringen te delen en ik ben erg benieuwd hoe de kia me gaat bevallen. In ieder geval een veel mooiere auto dan de Corolla 1.3 automaat uit januari 2000 die ik nu rij!!

Iedereenveel rijplezier gewenst!

Pieter

Hallo Pieter,

Welkom op dit forum. Je hebt een mooie en schakelluie (!) auto gekocht.

Ook jij komt er niet onderuit! Je zult straks foto's van de Pro Cee'd moet plaatsen op dit forum. Voor wat hoort wat!:mrgreen:

Veel lees- en postplezier toegewenst op dit forum!

Guest GreyGriffin

Goeiemorgen Pieter,

Welkom op dit forum. Ik kan me voorstellen dat je je verheugt op de Procee'd en kan je uit ervaring met mijn vorige auto vertellen dat de automaat zeer prettig schakelt. Net als Smart zou ik je willen vragen om het uploaden van een paar foto's van het fraaie voertuig als het voor je deur staat.

Met vriendelijke groet,

GreyGriffin

Ja, wordt handbediening ingezet. Ik kan vanwege een verlamming mijn benen niet gebruiken en rij daarom met mn handen. Ook worden er nog wat aanpassingen gemaakt om makkelijk in de auto te komen en mijn rolstoel mee te kunnen nemen.

Geweldig dat dat allemaal kan.

Ik hoop voor je dat ze dat vlot, maar vooral goed en veilig voor je regelen zodat je snel kan genieten van je nieuwe ride !

grtz

Frank

foto's, doen ! ook zeker van een aangepaste auto, heb ik hier nog niet gezien.

Ja, wordt handbediening ingezet. Ik kan vanwege een verlamming mijn benen niet gebruiken en rij daarom met mn handen. Ook worden er nog wat aanpassingen gemaakt om makkelijk in de auto te komen en mijn rolstoel mee te kunnen nemen.

Ik heb het altijd al een prestatie gevonden wanneer je noodgedwongen met je handen een auto moet kunnen bedienen. Hoe kun je dan tegelijkertijd remmen, gasgeven en ook nog eens sturen?

Nou ja tegelijkertijd, meer nog bedienen! Hoe werkt het in een aangepaste auto, so to speak? Heb jij de rolstoel in of op de auto?

er zijn tegenwoordig een heleboel dingen mogelijk wat betreft aanpassingen voor de besturing en bediening van auto's. zo rijd een kennis van mij auto (nou ja, bestelbus) met alleen zijn hoofd en 1 arm. voor de rest is hij verlamt.

mooi dat de mogelijkheid er bestaat pieter, en hopen dat de aanpassingen snel klaar zijn.

• 3 weeks later...

Nou de titel van dit topic kan worden aangepast, sinds de 24ste staat de zwarte Pro_Cee'd bij mij voor de deur. Erg mooie auto en het bevalt goed, niet te vergelijken met mijn auto Toyotaatje! Ik zal proberen later deze week een paar plaatjes te schieten van de auto en mijn aanpassingen.

Nou de titel van dit topic kan worden aangepast, sinds de 24ste staat de zwarte Pro_Cee'd bij mij voor de deur. Erg mooie auto en het bevalt goed, niet te vergelijken met mijn auto Toyotaatje! Ik zal proberen later deze week een paar plaatjes te schieten van de auto en mijn aanpassingen.

Van Harte, Veel Plezier ermee !

Is dat nou heel erg wennen of zijn die aanpassingen

De auto is lease, dus of tie makkelijk is kwijt te raken weet ik niet. Denk dat t wat lastiger is, omdat er door de rolstoel best wel wat beschadigingen in het interieur inzitten. Aan de andere kant, er zijn genoeg mensen die met deze aanpassingen kunnen rijden dus er zal vast wel vraag naar zijn.

Met de aanpassingen in de nieuwe auto rijdt het net zo als in de oude, als is het weer net iets mooier afgewerkt dan ze tien jaar geleden deden. Maar het principe blijft hetzelfde. Op mijn bruiloft had ik een aangepaste ford uit '63 waar ik zelf in reed, dat was net zo (aanpassingen waren wel van later datum). Je houdt natuurlijk de 'gewone' verschillen in rij-eigenschappen die er tussen alle auto's zijn. Het lastigste voor mij is de andere 'instap'.

• 3 weeks later...

En hier dan eindelijk een paar foto's van mijn Kia. Aanpassingen die je kunt zien zijn handgas en handrem bij het stuur, een ASS autostoel die extra steun geeft en die op een verlengde slede staat. Dan kan ik m extra ver naar achteren schuiven wat het instappen vergemakkelijkt en kan ik ook mn rolstoel voor me langs op de bijrijdersstoel zetten.

post-2087-1297852969,2_thumb.jpg

post-2087-1297852969,42_thumb.jpg

post-2087-1297852969,54_thumb.jpg

post-2087-1297852969,66_thumb.jpg

Een mooie auto met een juiste kleur. Hij is trouwens subtiel aangepast, dat valt bijna niet op.

Veel rijplezier en veilige km's toegewenst Pieter!

Is ook niet de bedoeling dat de aanpassingen opvallen natuurlijk! Het is erg netjes gedaan, zodat de auto later ook nog weer verkocht zou kunnen worden zonder aanpassingen. De originele stoel staat nog bij mn broer in de schuur zodat ie indien nodig terug geplaatst kan worden. En ik wil natuurlijk ook niet in een invalidenwagentje rijden :wink: