StevenR Geplaatst 10 Juli, 2024 Geplaatst 10 Juli, 2024 Beste leden, Ben nieuw op dit forum en de eigenaar van Niro EV uit 2019. Wellicht kan iemand mij helpen met het volgende “navigatie probleempje “. Als ik bv Frankrijk inspreek krijg ik de mededeling dat het land niet compatibel is met de geselecteerde taal. Als bijlage heb ik een video bijgevoegd. Wat doe ik verkeerd? Alvast dank voor eventuele reacties. Groet Steven IMG_1641.mov Quote
Rob18 Geplaatst 10 Juli, 2024 Geplaatst 10 Juli, 2024 Niet eerst het land inspreken, maar zo mogelijk het complete adres in het betreffende land, dan volgen er een aantal mogelijkheden. Het land zelf is namelijk geen adres! Quote
StevenR Geplaatst 10 Juli, 2024 Topic Starter Geplaatst 10 Juli, 2024 Dank je ik ga het proberen, maar de instructie zegt heel duidelijk eerst het land en dan het adres, zoals in het filmpje. ik laat het je weten Quote
StevenR Geplaatst 10 Juli, 2024 Topic Starter Geplaatst 10 Juli, 2024 Beste Rob18, Helaas niets werkt. Bv. Plaats dan straat en land of andere volgorde. Geen resultaat Ik zie alleen dat Nederland vet vermeld wordt als beschikbaar land. Dit werkt dan ook goed met de spraakinstructies. Ook vreemd is dat Verenigd Koninkrijk in het midden vh scherm staat en de ingevoerde taal standaard Nederlands is. Heb het systeem al een paar keer naar fabrieksinstellingen teruggezet, maar dit lost ook niets op. Dealer weet het ook niet en Kia Nederland reageert niet op mijn berichten. Het is allemaal geen ramp, maar wil gewoon weten waarom het niet werkt Quote
Rob18 Geplaatst 10 Juli, 2024 Geplaatst 10 Juli, 2024 Bij alleen de straatnaam en plaats zou je al diverse opties moeten zien. Land is dan al niet eens nodig. Dat de dealer het niet weet is wel vreemd. Een reset heeft volgens mij niets met het navigatiesysteem te maken. Is de juiste en laatste navigatie update wel gedaan? Ooit had ik een probleem dat de spraakfunctie na een update niet meer werkte. Was weer een nieuwe update voor nodig om dit te herstellen. Quote
StevenR Geplaatst 10 Juli, 2024 Topic Starter Geplaatst 10 Juli, 2024 Ook dit werkt helaas niet. Heb verschillende straatnamen en plaatsen in het buitenland ingesproken, maar krijg dan als antwoord dat de opdracht onduidelijk is of er teveel achtergrond geluid is. De laatste update is gedownload. in ieder geval bedankt voor het meedenken Quote
Rob18 Geplaatst 12 Juli, 2024 Geplaatst 12 Juli, 2024 Misschien nog te controleren of er iets met het volume van de microfoon aan de hand is omdat je zegt dat het onduidelijk is. Of dat in te stellen is weet ik niet zeker. Je weet maar nooit. Quote
StevenR Geplaatst 12 Juli, 2024 Topic Starter Geplaatst 12 Juli, 2024 Alle andere spreekcommando’s geven geen problemen. Alleen wil het systeem de landen behalve Nederland niet “erkennen “ Ik ga binnenkort naar de dealer van een vriend van me. Hopelijk kunnen en willen zij me verder helpen Quote
StevenR Geplaatst 5 Augustus, 2024 Topic Starter Geplaatst 5 Augustus, 2024 Ook deze dealer kende het probleem niet. Hij neemt contact op met Kia Nederland. Het vermoeden is een Kia softwareprobleem bij de laatste update. Wordt vervolgd Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.