Randstad Posted December 4, 2009 Share Posted December 4, 2009 Vorige week overkwam mij iets heel vreemds. Op de snelweg begon mijn auto te trillen, wat leek alsof ik in een spoor reed. Op de baan ernaast werd dit alleen maar erger en het ABS-lampje ging branden. Op de vluchtstrook kon ik niets ontdekken en ben in een slakkegang met veel lawaai uit het voorwiel naar huis gereden. De auto is opgehaald door de garage waar geconstateerd werd dat de borgring achter het lager er niet meer in zat waardoor het lager eruit was gelopen en veel schade, oa aan de ABS-ring, ontstaan was. Nieuwe onderdelen zouden bij de KIA-dealer 750 euro ex BTW kosten. De garage, Dorestad in Almere (gecertificeerde Bosch-garage) vond dit ook te gek en was al uit zichzelf op zoek gegaan naar gebruikte onderdelen. Deze konden voor 325 euro geleverd worden (inclusief BTW) dus dat scheelde al veel. Al met al kostte mij dit grapje bijna 600 euro. De monteur had dit nog nooit meegemaakt. Is dit verschijnsel al eerder opgetreden? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
youridevaere Posted December 4, 2009 Share Posted December 4, 2009 Dit fenomeen heb ik onlangs ook tegen gekomen. Gewoon een ander lager gemonteerd en het was opgelost. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts