blitzx Posted December 4, 2009 Share Posted December 4, 2009 Goedenavond, Bij deze wil ik mij voorstellen ik ben patrick en de trotse eigenaar van een kia sorento 3.5 v6 uit 2004. Ik heb de sorento enkele weken geleden aangeschaft en hij bevalt prima op 1 puntje na. Op mijn dashboard brand het lampje van het motormanagement. Na uitlezen bij de dealer bleek dat de sensor niet goed reageerde. de gashuisklep is schoongemaakt maar na enkele dagen rijden weer hetzelfde euvel. De sensor in de gashuisklep werd vervangen maar dit bleek ook niet te helpen dus is de oude sensor teruggeplaats, de sorento blijft inhouden volgens de monteur. ik merk er zelf niet veel van omdat ik de auto niet anders gekend heb. Na contact met de importeur welke het ook niet weet willen ze nu de hele bekabeling gaan controleren op breuken. U begrijpt een prijzige aangelegenheid gelukkig valt dit nog onder de garantie. Maar u begrijpt dat de moed mij een beetje in de schoenen begint te zinken mischien herkent u dit probleem zo ja dan hoor ik graag van u mvg P. Hoogenboom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted December 4, 2009 Share Posted December 4, 2009 Hallo blitzx, Welkom hier, Vette bak, je geeft alleen niet aan of het misschien een LPG auto was/is. Vertel even wat meer, er zijn genoeg techneuten die goede adviezen kunnen geven. grtz Frank Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex VB Posted December 5, 2009 Share Posted December 5, 2009 Inderdaad van harte welkom.. Meer info kan leiden tot meer antwoorden. Daar heeft Bigwade gelijk in.. hier wandelen genoeg techneuten rond die menig forum-genoot al uit de brand hebben geholpen. En aangezien je deze Sorento pas hebt (minder dan 6 maanden?) heb je volgens mij in Nederland toch nog BOVAG- Garantie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blitzx Posted December 5, 2009 Author Share Posted December 5, 2009 Ik zal proberen wat meer details te geven. De sorento is geen LPG auto ook niet geweest. Het probleem is als volgt begonnen. Tijdens het rijden werkte op een gegeven moment de kickdown niet meer. De sorento versnelde wel wat logisch is als je meer gas geeft, maar schakelde niet terug naar een lagere versnelling. Dit heb ik meerdere malen geprobeerd maar werkte echt niet. Op een gegeven moment ging het motormanagement lapje op het dashboard branden. Na uitlezen bleek dat de fout in de gashuisklep zat. Deze is hierop gereinigd. De monteur wist te vertellen dat de klep erg vuil was. Hoogstwaarschijlijk is er door de vorrige eigenaar heel rustig mee gereden en nooit opengetrokken. De mededeling was dat als het voorval bleef de sensor in de klep moest worden vervangen. Probleem keerde na enkele dagen terug weer management lampje branden. Na uitlezen bleken er veel storingen te zijn waargenomen te weten cilinder 3 en 6 hadden geen vonk gehad van de bougies. De sensor in de klep gaf verkeerd signaal af. en nog een paar welke ik mij helaas niet kan herinneren. als actie en advies werd er door de kia importeur een nieuwe sensor van de gashuisklep aangeraden. Deze werd afgelopen maandag vervangen maar bleek niet te helpen omdat volgens de monteur de sorento nog steeds inhield. De sensor werd weer vervangen door de oude sensor. Voor het vervangen van de sensor heb ik ongeveer 2 weken met de sorento gereden het management lampje bleef uit en ik merkte niks vreemds aan de wagen. Ik weet echter nog niet goed hoe de sorento zich hoort te gedragen omdat ik hem net heb kan dus geen inschatting maken of hij inhoud. Het devies van de importeur was dat er waarschijnlijk een breuk in een kabel moest zijn die de storingen veroorzaakt en dat het zoeken zou worden voor de dealer. Ik heb de auto niet bij een kia dealer vandaan wel bij een bovag garage dus idd 6 maanden garantie. Reden dat ik julie hulp vraag is omdat ze het bij de kia eigenlijk ook niet wisten en gaan zoeken in de bekabeling wat mij niet waarschijnlijk lijkt maar ik ben een leek op het gebied van automotoren. Ik hoop dat iemand van julie weet wat het probleem kan zijn of in ieder geval weet in welke richting we moeten zoeken..... PS ik denk dat dit stukje onder het kopje techniek hoort, ben net nieuw op het forum en weet nog niet goed hoe het moet mischien wil 1 van julie het naar de techniek afdeling verplaatsen? alvast bedankt mvg P. Hoogenboom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts