Jump to content
Onderdelenshop24.com

Recommended Posts

Posted

Gegeven: KIA Sportage van begin 2006 met,55000 km op de teller.

Vorig jaar is toen nog net onder garantie het subframe (deel motorblok ophanging) vervangen.

Nu kom ik iets tegen, wat mijn inziens ook al is de basis garantie nu verlopen (nog) niet had mogen optreden.

Ik heb het hier over de metalen (af)schermkap van de uitlaatpijpen (spruitstuk).

Deze kap zit met 4 bouten vast (zie de foto)

Ik zie dat bij de bovenste twee bovenste bouten, de kap begint te scheuren.

Wie herkend dit probleem, en wie heeft ervaring met hoe de dealer(s) hier mee om gaat.

Ludo

post-347-1297852883,22_thumb.jpg

Posted

het zijn lichte scheurtjes kom door het uitzetten en krimpen de meeste sportage's hebben het en meestal gaat de rechterbout van de hitteschild die bovenop zit er uit.kan voor de rest geen kwaad als je het niet mooi vind is het ook zo te vervangen

Posted
Kan een complete breuk van scherm schade geven ?

Dat is wel even handig te weten...

in principe niet. Kan wel ietsjes gaan rammelen.

Ik had laatst bij een citroen berlingo van 1 jaar oud, een compleet doormidden gebroken olie pijlstok houder en ook het hitteschild was rondom 2 bouten compleet uitgescheurd.

Citroen medewerker durfde mij toen te vertellen dat dit geen garantie was, maar heeft in mijn bijzijn gebeld met hun regio manager voor garantie claims. Die melde dood leuk dat afgebroken onderdelen nooit garantie zijn, terwijl het hier duidelijk een montage fout af fabriek betrof.

De steun van de olie pijlstok houder was achter de montage bout langs afgescheurd en het restant lag er nog losjes tussen. Het gebruikte boutje kon ook gewoon niet vaster gedraaid worden dan dat.

Dus om problemen te voorkomen heb ik bij die en alle berlingo's die ik nu nog tegen ben gekomen dat boutje vervangen voor een kortere en ze hebben allemaal op die plek een te lang boutje!

Posted

En een boutje en een moertje en een nippeltje........:mrgreen: