Evert Mulder Geplaatst 14 Augustus, 2024 Geplaatst 14 Augustus, 2024 Ik wil mijn ervaring met banden en verbruik met jullie delen. Ik heb 4 weken geleden op mijn Kia Niro EV (MY2022) mijn 4 Michelin Premacy 3 banden vervangen. De achterste banden waren al langer aan het cuppen en toen voor "versleten was heb ik ze alle vier vervangen. Heb enkele weken lopen zoeken naar de meeest geschikte band voor dit type auto en de banden op m.n. Duitse sites vergeleken en reviews bekeken. Ben uiteindelijk uitgekomen op de Goodyear EfficientGrip Performance 215/55 R17 94V EVR (So). Deze scoorde een A voor brandstofverbruik en een A Grip op nat wegdek. Daarnaast ontworpen voor EVR. Let op: er zijn meerdere Goodyear EfficientGrip Performance 215/55 R17 94V maar die hebben andere kwaliteitsaanduidingen. Bijv. een B en geen EVR. Stond licht sceptisch tegenover reductie brandstofverbruik. Heb nu 4 x geladen bij een vrijwel lege accu (nog 100-150 km). Het viel mij vanaf het begin op dat ik op basis van het volledig laden meer KM kon afleggen en dat liep bij iedere oplaadbeurt op (ik heb een eigen laadpaal thuis). Normaliter kan ik bij warm en zonnig weer ca 410km bereik laden. Gisteren geladen en kheb nu een bereik van 561KM. Ik rijdt vnl op 50-80 km wegen en af en toe op 100Km wegen. Rijstijl is niet veranderd en de wegen ook niet. Kortom het A label voor brandstofverbruik blijkt waar te zijn. Ik registreer het verbruik en het laden en zal de komende weken kijken wat de maximale rijafstand bij volledig laden is. 3 Quote
Evert Mulder Geplaatst 14 Augustus, 2024 Topic Starter Geplaatst 14 Augustus, 2024 2 uur geleden, zei Evert Mulder: Ik wil mijn ervaring met banden en verbruik met jullie delen. Ik heb 4 weken geleden op mijn Kia Niro EV (MY2022) mijn 4 Michelin Premacy 3 banden vervangen. De achterste banden waren al langer aan het cuppen en toen voor "versleten was heb ik ze alle vier vervangen. Heb enkele weken lopen zoeken naar de meeest geschikte band voor dit type auto en de banden op m.n. Duitse sites vergeleken en reviews bekeken. Ben uiteindelijk uitgekomen op de Goodyear EfficientGrip Performance 215/55 R17 94V EVR (So). Deze scoorde een A voor brandstofverbruik en een A Grip op nat wegdek. Daarnaast ontworpen voor EVR. Let op: er zijn meerdere Goodyear EfficientGrip Performance 215/55 R17 94V maar die hebben andere kwaliteitsaanduidingen. Bijv. een B en geen EVR. Stond licht sceptisch tegenover reductie brandstofverbruik. Heb nu 4 x geladen bij een vrijwel lege accu (nog 100-150 km). Het viel mij vanaf het begin op dat ik op basis van het volledig laden meer KM kon afleggen en dat liep bij iedere oplaadbeurt op (ik heb een eigen laadpaal thuis). Normaliter kan ik bij warm en zonnig weer ca 410km bereik laden. Gisteren geladen en kheb nu een bereik van 561KM. Ik rijdt vnl op 50-80 km wegen en af en toe op 100Km wegen. Rijstijl is niet veranderd en de wegen ook niet. Kortom het A label voor brandstofverbruik blijkt waar te zijn. Ik registreer het verbruik en het laden en zal de komende weken kijken wat de maximale rijafstand bij volledig laden is. Er zit een fout in de tekst. Normaliter kan ik bij warm en zonnig weer ca 410km bereik laden. Dit moet zijn ca 500KM Quote
xtra40 Geplaatst 14 Augustus, 2024 Geplaatst 14 Augustus, 2024 (aangepast) 56 minuten geleden, zei Evert Mulder: Er zit een fout in de tekst. Normaliter kan ik bij warm en zonnig weer ca 410km bereik laden. Dit moet zijn ca 500KM Je kunt je text zelf achteraf gewoon aanpassen zo dat je deze niet met een aparte text hoeft aan te geven wat er niet klopt dit maakt het voor een ieder wat leesbaarder en overzichtelijker Ik ben erg benieuwd naar jouw bevindingen over een heel jaar zeg maar of je met koud weer ook meer km haalt dat is erg interessant 14 Augustus, 2024 aangepast door xtra40 Quote
Evert Mulder Geplaatst 14 Augustus, 2024 Topic Starter Geplaatst 14 Augustus, 2024 19 minuten geleden, zei xtra40: Je kunt je text zelf achteraf gewoon aanpassen zo dat je deze niet met een aparte text hoeft aan te geven wat er niet klopt dit maakt het voor een ieder wat leesbaarder en overzichtelijker Ik ben erg benieuwd naar jouw bevindingen over een heel jaar zeg maar of je met koud weer ook meer km haalt dat is erg interessant Ik dacht ook dat ik de tekst zelf kon aanpassen en heb lopen zoeken maar niet gevonden. Hoe kan ik die aanpassen? Quote
xtra40 Geplaatst 14 Augustus, 2024 Geplaatst 14 Augustus, 2024 2 uur geleden, zei Evert Mulder: Ik dacht ook dat ik de tekst zelf kon aanpassen en heb lopen zoeken maar niet gevonden. Hoe kan ik die aanpassen? Rechts boven in bij de desbetreffende tekst staan 3 puntjes als je daar op klikt zou wijzigen er tussen moeten staan Quote
Evert Mulder Geplaatst 14 Augustus, 2024 Topic Starter Geplaatst 14 Augustus, 2024 (aangepast) 53 minuten geleden, zei xtra40: Dat dacht ik ook en had het al geprobeerd maar zie alleen de tekst: Rapporteer en Delen. Ik ben overigens ingelogd dus daar kan het niet aan liggen. 14 Augustus, 2024 aangepast door Evert Mulder Quote
Evert Mulder Geplaatst 14 Augustus, 2024 Topic Starter Geplaatst 14 Augustus, 2024 2 minuten geleden, zei Evert Mulder: Dat dacht ik ook en had het al geprobeerd maar zie alleen de tekst: Rapporteer en Delen. Ik ben overigens ingelogd dus daar kan het niet aan liggen. Zie nu dat bij dit topic dat ik wel kan wijzigen. Ik denk dat de tijd van het eerste topic te lang is geweest om nog een wijziging door te voeren. Quote
Murcielaygo Geplaatst 14 Augustus, 2024 Geplaatst 14 Augustus, 2024 Wijzigen kan bij veel forums ook niet als er al een reactie geplaatst is, om te voorkomen dat dingen uit context gaan. 1 Quote
B.a.r.t. Geplaatst 18 Augustus, 2024 Geplaatst 18 Augustus, 2024 Op 14-8-2024 om 15:05, zei Evert Mulder: Ik wil mijn ervaring met banden en verbruik met jullie delen. Ik heb 4 weken geleden op mijn Kia Niro EV (MY2022) mijn 4 Michelin Premacy 3 banden vervangen. De achterste banden waren al langer aan het cuppen en toen voor "versleten was heb ik ze alle vier vervangen. Heb enkele weken lopen zoeken naar de meeest geschikte band voor dit type auto en de banden op m.n. Duitse sites vergeleken en reviews bekeken. Ben uiteindelijk uitgekomen op de Goodyear EfficientGrip Performance 215/55 R17 94V EVR (So). Deze scoorde een A voor brandstofverbruik en een A Grip op nat wegdek. Daarnaast ontworpen voor EVR. Let op: er zijn meerdere Goodyear EfficientGrip Performance 215/55 R17 94V maar die hebben andere kwaliteitsaanduidingen. Bijv. een B en geen EVR. Stond licht sceptisch tegenover reductie brandstofverbruik. Heb nu 4 x geladen bij een vrijwel lege accu (nog 100-150 km). Het viel mij vanaf het begin op dat ik op basis van het volledig laden meer KM kon afleggen en dat liep bij iedere oplaadbeurt op (ik heb een eigen laadpaal thuis). Normaliter kan ik bij warm en zonnig weer ca 410km bereik laden. Gisteren geladen en kheb nu een bereik van 561KM. Ik rijdt vnl op 50-80 km wegen en af en toe op 100Km wegen. Rijstijl is niet veranderd en de wegen ook niet. Kortom het A label voor brandstofverbruik blijkt waar te zijn. Ik registreer het verbruik en het laden en zal de komende weken kijken wat de maximale rijafstand bij volledig laden is. Kan je ook iets zeggen over het geluid van de banden? Quote
Evert Mulder Geplaatst 18 Augustus, 2024 Topic Starter Geplaatst 18 Augustus, 2024 46 minuten geleden, zei B.a.r.t.: Kan je ook iets zeggen over het geluid van de banden? Bijzonder stil, maar ja wat wil je ook na de cuppende banden. Quote
B.a.r.t. Geplaatst 19 Augustus, 2024 Geplaatst 19 Augustus, 2024 11 uur geleden, zei Evert Mulder: Bijzonder stil, maar ja wat wil je ook na de cuppende banden. Haha ja dat snap ik. Beetje lastig vergelijken dan natuurlijk. Quote
Evert Mulder Geplaatst 19 Augustus, 2024 Topic Starter Geplaatst 19 Augustus, 2024 1 uur terug, zei B.a.r.t.: Haha ja dat snap ik. Beetje lastig vergelijken dan natuurlijk. De banden zijn weergegeven met 70 dB. Hier en uitleg. https://allebanden365.nl/Tyre/car/summer/5452000809209/Goodyear+EfficientGrip+Performance+215/55R17+94V/#eu_label Kijk en vergelijk banden via de site van Autoweek https://banden.autoweek.nl/?_ga=2.188135147.2134208740.1724051777-1494053492.1724051777 Het is tenslotte een compromis tussen zuinigheid, afrolgeluid en grip nat wegdek. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.