MauriceDtc Posted September 19 Share Posted September 19 Zoals ik in mijn voorstel topic al aangaf ervaar ik problemen met de dct bak in mijn Ceed. De problemen zijn niet altijd aanwezig of even erg. Wellicht heeft 1 van jullie dit ook al eens ervaren: - ruw schakelen (voelt alsof hij te traag ontkoppelt) tot echt klappen met wat forser optrekken. In sportstand is dit helemaal erg. - slippen van koppeling bij kickdown - slippen bij opschakelen / schommelen van toerental ( zie mijn filmpje https://youtu.be/mSPodHij3yo ) - met hoge toeren (>2500tpm) uit stilstand wegrijden. Normaal is dat ca 1500. - soms pakt hij de even versnellingen niet, dan blijft hij “ertussen hangen” 30 september gaat hij naar de dealer. Via google kwam ik al op een software update uit en zag iets van een recall. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MauriceDtc Posted September 19 Author Share Posted September 19 juiste link naar Youtube Filmpje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rio-GT Posted October 12 Share Posted October 12 Hey Maurice, wat was uiteindelijk het euvel? Heeft de KIA dealer het kunnen oplossen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MauriceDtc Posted October 13 Author Share Posted October 13 software update en de bakolie vervangen. Helaas is het probleem er nog, dus weer mijn garage bericht... Wat ik zo op het internet kan vinden (https://gearsmagazine.com/magazine/the-d7gf1-and-d7uf1-a-closer-look-at-hyundai-kia-dcts/) is dat het aan de servo's ligt welke de koppelingen aanstuurt. Heb gewacht totdat de bak weer ingeleerd zou zijn, maar geen geluk. Wat ik nu alweer gemerkt hebt: Verhoogde toeren wegrijden Ruw schakelen Rare schommelen van toeren bij schakelen Slippen in 4e versnelling bij kickdown CC uitschakelen rond 85km/u schakelt hij nog steeds terug naar de 6 en dan direct op naar de 7 Nieuw filmpje van vanmorgen: Wordt vervolgd dus. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MauriceDtc Posted October 15 Author Share Posted October 15 30 oktober gaat de auto weer naar Wassink voor verdere diagnose. aangegeven dat ze wellicht in de hoek van de servo’s en koppeling moeten zoeken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MauriceDtc Posted October 30 Author Share Posted October 30 Diagnose is : nieuwe koppeling 18 november gaat hij onder het mes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts