Jump to content

Ceed 1.4 T-GDi Dct7 issues

Recommended Posts

Zoals ik in mijn voorstel topic al aangaf ervaar ik problemen met de dct bak in mijn Ceed. De problemen zijn niet altijd aanwezig of even erg.

Wellicht heeft 1 van jullie dit ook al eens ervaren:

- ruw schakelen (voelt alsof hij te traag ontkoppelt) tot echt klappen met wat forser optrekken. In sportstand is dit helemaal erg.

- slippen van koppeling bij kickdown

- slippen bij opschakelen / schommelen van toerental ( zie mijn filmpje https://youtu.be/mSPodHij3yo )

- met hoge toeren (>2500tpm) uit stilstand wegrijden. Normaal is dat ca 1500.

- soms pakt hij de even versnellingen niet, dan blijft hij “ertussen hangen”

30 september gaat hij naar de dealer. Via google kwam ik al op een software update uit en zag iets van een recall. 

• 4 weeks later...

software update en de bakolie vervangen. Helaas is het probleem er nog, dus weer mijn garage bericht... Wat ik zo op het internet kan vinden (https://gearsmagazine.com/magazine/the-d7gf1-and-d7uf1-a-closer-look-at-hyundai-kia-dcts/) is dat het aan de servo's ligt welke de koppelingen aanstuurt. Heb gewacht totdat de bak weer ingeleerd zou zijn, maar geen geluk.

Wat ik nu alweer gemerkt hebt:

Verhoogde toeren wegrijden

Ruw schakelen

Rare schommelen van toeren bij schakelen

Slippen in 4e versnelling bij kickdown

CC uitschakelen rond 85km/u schakelt hij nog steeds terug naar de 6 en dan direct op naar de 7

Nieuw filmpje van vanmorgen:

Wordt vervolgd dus.

• 3 weeks later...