Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Waarschuwing lage spanning in rechtervoorband

Ga naar de oplossing Opgelost door ehombie,

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik kreeg vandaag opeens melding van lage spanning.
OK kan gebeuren .......

Dus ik kijken naar de bandendruk via de boardcomputer: Alle banden op druk (31 psi) iets laag naar mijn zin. Maar alle banden gelijk.

Dus waarom dan alarmmelding alleen voor rechtervoorband???

Krijg de melding ook niet weg.

Iemand idee hoe dat moet??

• Oplossing
Geplaatst (aangepast)

pompen....volgens mij moet de rond de 2,5-2,8 zitten, wanneer dat is gebeurd even verder kijken...

31psi is 2,1

Voor druk zie sticker in de bestuurders deur

aangepast door ehombie
Geplaatst (aangepast)
Op 27-9-2024 om 19:55, zei ehombie:

pompen....volgens mij moet de rond de 2,5-2,8 zitten, wanneer dat is gebeurd even verder kijken...

31psi is 2,1

Voor druk zie sticker in de bestuurders deur

Klopt, zoals ik zelf al zei aan de lage kant.
Maar dit verklaart niet waarom dan maar één band met medling komt lage spanning????

Maar begin het vermoeden te krijgen dat 2,1 bar de grens is voor een tpms melding. Dus ga banden op pompen en hopen dat dat het enige is.

Kan auto nu echt niet missen. Waarschijnlijk zijn de andere anden dan dichter tegen de 2,2 dan de 'defecte'.

aangepast door SpeedyG
Geplaatst

Een band verliest op een maand misschien 0,05 bar tot 0,1. topic starter geeft niet aan dat hij elke maand zijn banden op spanning moet brengen.

wat je topic starter aangeeft...misschien zit hij signaaltechnische wel op een waarschuwingsgrens...

vergeet niet dat bij aflezen koud of warm de druk 0,1 tot ongeveer 0,3 kan verschillen...(afh van diverse temp omstandigheden etc)

Geplaatst

Wel banden opgepompt tot 39 psi (2,7 bar) en binnen 500 m rijden was waarschuwing weer weg.

PS zoek nog steeds manier om pSI te veranderen in bar. Maar kom niet meer bij de instellingen??

Volgen handleiding moet ik naar instellingen maar kan die nergens meer vinden na één van de updates :-(

Geplaatst

gebruik de zoekfunctie op het scherm/instellingen menu... en toets in "bar" of psi...

dan geraak je in het menu waar je dit kan aanpassen....(althans bij mij...)

Geplaatst
3 uur geleden, zei ehombie:

gebruik de zoekfunctie op het scherm/instellingen menu... en toets in "bar" of psi...

dan geraak je in het menu waar je dit kan aanpassen....(althans bij mij...)

Thanks dit was inderdaad de oplossing voor mijn psi probleempje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...