Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Anhaalmoment kleppendeksel Kia Sportage II (JE.2006) 2.0crdi

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo!

Zou iemand weten waar ik het aanhaalmoment en volgorde van de kleppendeksel kan vinden?

Ik moet de kleppendekselpakking vervangen van mijn Kia Sportage II en vind niets terug online. Ik heb een werkplaatshandboek gevonden maar het gaat niet dieper dan gewone onderhoudsherstellingen zoals vloeistoffen, filters of distributieriem. Ook, is een momentsleutel noodzakelijk of is er iemand die dit nog gedaan heeft zonder momentsleutel en puur met handgevoel?

Alvast bedankt,

Robert

• 5 weken later...
Geplaatst

Kleppendeksel gewoon met de hand  vastzetten. En daar is ook geen volgorde voor. Dat is niet zo kritisch.
Bij een cilinderkop wel  maar dat is een verdiepoing lager zogezegd...

Geplaatst

Mij is geleerd dat ook de kleppendeksel "op volgorde" moet worden aangedraaid, meestal beginnen in het midden en dan om en om naar buiten werkend.

Dus midden links, dan midden rechts, links 1 omhoog, rechts 1 omlaag, links 1 omlaag, rechts 1 omhoog en zo verder, zodat er geen spanning op pakking en deksel komt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...