Audidriver4ever Geplaatst 14 Januari, 2025 Geplaatst 14 Januari, 2025 Wie herkent dit gebeuren? Ik heb het nu 3x meegemaakt dat als ik stop, de motor uitzet, uitstap en dan de auto via de handgreep op de deur op slot wil zetten. De auto geeft dan signaal en op het dashboard staat dan "sleutel niet in de auto" (klopt die heb ik op zak). Quote
LuToLu Geplaatst 14 Januari, 2025 Geplaatst 14 Januari, 2025 Hallo Audidriver4ever, ik heb een soortgelijk probleem. Ik moet eerst de auto in P zetten en dan pas de motor uitschakelen. Doe ik dat niet, eerst de motor uit en daarna in de P, krijg ik ook een melding en help niks anders dan de motor starten, in de P zetten, en weer uitschakelen. Daarna kan ik de auto 'gewoon' afsluiten. 1 Quote
SpeedyG Geplaatst 14 Januari, 2025 Geplaatst 14 Januari, 2025 Volgens mij een standaard beveiliging voor automaten. Vroeger blokkeerde de sleutel. Deze kon je dan alleen eruit halen als je in P stond. Nu met Start- en stop werkt dat niet meer dus blokkeren ze het afsluiten van portieren. Ik zet de auto in P schakel de auto uit en sluit protieren af. Als je die volgorde aanhoud geen enkel probleem. 2 Quote
LuToLu Geplaatst 14 Januari, 2025 Geplaatst 14 Januari, 2025 Klopt SpeedyG, zo heb ik het mij ook aangeleerd en heb dan inderdaad nooit problemen met afsluiten. 2 Quote
Rowicom Geplaatst 15 Januari, 2025 Geplaatst 15 Januari, 2025 Wat veel mensen niet weten of vergeten, is dat het voor de versnellingsbak veel beter is om na stilstand de voetrem ingetrapt te houden (dat deed je waarschijnlijk al), dan de handrem te activeren en dan pas de automaat in P te zetten. Zo vangen de remmen de krachten op die je krijgt als de auto niet vlak staat en bewegingen bij het uitstappen. Op die manier ontzie je de relatief fragiele constructie in de versnellingsbak, die daardoor een langer leven zal hebben. 2 Quote
Audidriver4ever Geplaatst 15 Januari, 2025 Topic Starter Geplaatst 15 Januari, 2025 Dank aan allen Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.