Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Verbruik Kia stonic

Ga naar de oplossing Opgelost door Johan de Wit,

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo kia rijders. Sinds kort heb ik een stonic platinum edition bj 2018. Wat mij opvalt is het hoge verbruik. 7.8 l op 100km ik ben een vrij rustige rijder en rij nauwelijks stadsverkeer maar veel 80km wegen. Wat zijn jullie ervaringen Wat het verbruik betreft. 

Geplaatst

Ik heb 3,5 jaar een stonic gehad 1.0 Tgdi bouwjaar 2020, zie profiel. Verbruik over 42000km gemeten aan de pomp was 1:16 / 6,25 liter per 100km 50% 80km wegen 40% snelweg en 10% stad. Ik reed v.n.l. overdag dus 105km max. Als je 130km/u gaat rijden schiet het verbruik omhoog naar 1:13 

Geplaatst

Ik rijd zelden kleine stukjes met mijn Stonic en rijd overdag op de snelweg rond de 107 km/u op de teller (100 km/u GPS). Ik kom daarbij tot een verbruik dat ligt tussen de 1 op 19 in de kou en 1 op 21 bij zomerse temperaturen. Bij 130 km/u gaat het richting de 1 op 15-16.

• Oplossing
Geplaatst
49 minuten geleden, zei Aitia:

Ik rijd zelden kleine stukjes met mijn Stonic en rijd overdag op de snelweg rond de 107 km/u op de teller (100 km/u GPS). Ik kom daarbij tot een verbruik dat ligt tussen de 1 op 19 in de kou en 1 op 21 bij zomerse temperaturen. Bij 130 km/u gaat het richting de 1 op 15-16.

Mooi verbruik, Mild hybrid neem ik aan? Met een geblazen 1.0 haal je dit verbruik niet.

Geplaatst

Mild hybrid inderdaad. Als je daarbij rustig met het gaspedaal omgaat schakelt de automaat al met hele lage toerentallen naar een hogere versnelling. Ik rijd vrijwel uitsluitend in de stand Normaal, de ECO- en Sportmodus gebruik ik zelden en zet altijd na het starten van de motor de Start/Stop-functie uit. Hiervoor had ik een handgeschakelde Picanto X-Line, die toch een stukje lichter is, maar daar kwam ik niet verder dan zo'n 1 op 18.5.

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...